kossmaster Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 ser etter vært at jeg har behov for motorvarmer. noen som har noen tips til hvordan man skal velge? er en fordel at det er billig og lett montert men tar imot alt av tips/ råd har i teorien kun behov for motoren. bilen er en 520i 1999 e39 touring takker for svar
Nytern Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Du kan handle blokkvarmer fra Defa, men denne er ikke veldig effektiv i streng kulde.. En kar fra bygda mi selger noe jeg tror vil være både enkelt og effektivt: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30549733 Vurderer ett sånt kit til Ladaen.
John Kr Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Har sett litt på dette både hos DEFA og CALIX. Fant ikke din motor (E39) hos DEFA – trur de har da. Hos CALIX fant jeg en ”blokkvarmer” 1803900 RE 339 400W. Dette er en varmer som er støp inn i en aluminiumselement, denne skrur du enkelt utenpå blokken uten noe styr med kjølevæske eller kapping av slanger. Vil anbefale en slik, som nevnt over er disse mindre effektive, men monteres de riktig med varmeledende pasta i mellom så er de bra. Jeg har en slik montert på bunnpannen som igjen varmer motoroljen, jeg synes denne er genial og medfører minimal slitasje på motoren ved kaldstart. Å kjøpe en varmer som ikke er anbefalt av BMW vil jeg ikke ha brukt. Min mening da om dette tema.
kossmaster Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Så litt på denne calix sin "blokk varmer" og den virket jo egentlig mitt i blinken. Det er jo selvfølgelig vis man kommer til og får denne plassert der den skal stå. Men... finner ingen utsalg steder ? Den trenger ikke varme motoren opp til max arbeids temp. Men fått litt ondt i meg når jeg starter opp bilen på daglig basis i kraftig minus grader. Særlig for jeg sliten litt med at bilen lager en hinsides forferdelig lyd de første minuttene etter oppstart i Extrem kulde. Til tider lyser også motor lampen når der er under -20.
John Kr Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Prøv først å kontakte (e-mail) DEFA for å førhøre deg om de har akkurat den modellen, nesten sikker på at de har selv om den ikke står i liste. Det skal være utsalgssteder i Norge på Calix varmere, finner du ikke noe i nærheten så send dem en e-mail og spørr, de sender ivertfall fra Sverige til Norge.
Nytern Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hva er problemet med å kjøpe varmeren som jeg nevnte? Klarer ikke å se at den skal ødelegge noe, motoren oppnår mye høyere temperaturer på egenhånd. Blokkvarmeren til Defa er 0 problem å skaffe ihvertfall, bestilte hos Mekonomen.
kossmaster Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Nytern skrev: Hva er problemet med å kjøpe varmeren som jeg nevnte?Klarer ikke å se at den skal ødelegge noe, motoren oppnår mye høyere temperaturer på egenhånd. Blokkvarmeren til Defa er 0 problem å skaffe ihvertfall, bestilte hos Mekonomen. sa ikke at det var noe galt med den du nevnte men ser litt positivt på at jeg ikke trenger og lutte noen slanger
bcrazy Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Har selv defa blokkvarmer på min e39, lett å montere og mer enn effektiv nok. Etter ca 2 timer på i ned mot -10 varmer den opp kjølevannet til ca 50grader.
Nytern Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hadde selv defas blokkvarmer på E39'en min her på Tynset.. Funka bra ned til -20. Kaldere enn det og det var som å pisse i havet Har blokkvarmer på 116 og, men denne virker hakket mer effektiv. Det fine med disse er jo at de varmer motoroljen, i mine øyne mye bedre enn en kjølevannsvarmer. Skulle bare ønske at det var litt mer futt i disse blokkvarmerne Jeg glemmer at det ikke er normalt å bo i områder med temp ned mot -50. Kaldeste jeg testa blokkvarmeren på E39 var -47. Da hjalp den lite Skal nevnes at bilen fyra da
Bollis69 Skrevet September 30, 2013 Skrevet September 30, 2013 På 7.1.2012 den 20.10, bcrazy skrev: Har selv defa blokkvarmer på min e39, lett å montere og mer enn effektiv nok. Etter ca 2 timer på i ned mot -10 varmer den opp kjølevannet til ca 50grader. Hvor plasserte du den blokkvarmeren? Er det et spesielt sted den SKAL monteres?
scoot Skrevet September 30, 2013 Skrevet September 30, 2013 På 30.9.2013 den 15.33, Bollis69 skrev: Hvor plasserte du den blokkvarmeren? Er det et spesielt sted den SKAL monteres? Er vel en utsparring i blokka du må slå ut, så ja den har nok en bestemt plassering. Usikker på hvor på disse motorene, men pleier å være under innsuget i nærheten av servopumpe.
kossmaster Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2013 På 30.9.2013 den 15.33, Bollis69 skrev: Hvor plasserte du den blokkvarmeren? Er det et spesielt sted den SKAL monteres? var en spesiell plass disse ska plasseres ja, var litt under eksos manifoilen. skulle skrus på blokka men noe guffe mellom blokk og element. men må si defa sin var svært lite effektiv, så anbefales ikke fra min del.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 Under ekstrem kulde bruker jeg å la Defa sin "bunnpannevarmer" stå på hele tiden fra jeg parkerer bilen slik at jeg opprettholder litt varme og slipper å varme opp fra -35*c. Er ikke rare greiene de 300W som Defa sin leverer.
diesel-power82 Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 Alltid vært av oppfatning at defa blokkvarmer er tingen,så kjøpte det her om dagen. men lurer på å returnere den å montere eloc sirkulasjonspumpe istede da det ofte er under -20 her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå