Bimmer-1 Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Hei. Har en 320 DAT 02 mod som jeg sliter med å starte ved kuldegrader. Når jeg vrir om nøkkelen så hører jeg starteren og motoren me uten at den tenner. Har ikke hatt bilen så lenge og har nok aldri hatt en diesel personbil så jeg er litt usikker på hva årsaken kan være. Det første jeg tviler på er jo glødepluggene, men er disse vanskelig å skifte selv? Vil denne glødelampen på instrumentpanelet lyse konstant ved feil på glødepluggene? Batteriet er nytt (originalt fra BMW, kjøpt ifjor) og det er liv i det en stund før jeg må bruke ledninger og en annen bil for å starte den.. Noen som har erfaring med denne type feil?
Otis Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Det er veldig mange som har erfaring med denne typen feil. Om du hadde søkt, så hadde du funnet svaret som med 98% sannsynlighet er, slik du nevner selv, glødeplugger. Om du vil være helt sikker, så tar man en diagnose. Glødeplugger kan skiftes selv, men det krever litt arbeid og man bør være kyndig innenfor bilfaget.
aasnesen Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Kan være fleire ting som feks gløderele, glødeplugger.... Da luraste er nok å ta ein diagnosetest og sjå ka so kjem fram på den. Skal du skifte glødepluggar må du av med innsug og egr ventil, ellers er det so om du skulle skifte ein vanlig tennplugg. Ligger diy for skifting av plugger på forumet...
Bimmer-1 Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 Det er veldig mange som har erfaring med denne typen feil.Om du hadde søkt, så hadde du funnet svaret som med 98% sannsynlighet er, slik du nevner selv, glødeplugger. Om du vil være helt sikker, så tar man en diagnose. Glødeplugger kan skiftes selv, men det krever litt arbeid og man bør være kyndig innenfor bilfaget. Takker for svar, blir nok å ta en diagnose på bilen..
Bimmer-1 Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 Kan være fleire ting som feks gløderele, glødeplugger....Da luraste er nok å ta ein diagnosetest og sjå ka so kjem fram på den. Skal du skifte glødepluggar må du av med innsug og egr ventil, ellers er det so om du skulle skifte ein vanlig tennplugg. Ligger diy for skifting av plugger på forumet... Ok. MEn denne DIY, hvor finner jeg denne? Har prøvd å finne den her på bimmers men uten hell..?
Bimmer-1 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=185077 Takk.
Bimmer-1 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 Er det noen som vet hva forskjellen er på å kjøpe glødeplugger hos BMW forhandler kontra Mekonomen som har Bosch og Beru som da er ganske annerkjent merke. Vet noen om disse glødepluggene som BMW selger om de er Bosch eller Beru eller er det et BMW merke glødeplugg?
Otis Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Bosch og Beru er veldig store på slike ting, det er MEGET stor sannsynlighet for at du allerede har Bosch i din bil. En kompis av meg hadde Beru som standard i sin Audi A4. Det er egentlig det samme hva du monterer.
Bimmer-1 Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 Bosch og Beru er veldig store på slike ting, det er MEGET stor sannsynlighet for at du allerede har Bosch i din bil.En kompis av meg hadde Beru som standard i sin Audi A4. Det er egentlig det samme hva du monterer. Ok. Ja, vet at VAG benytter både beru og bosch, og det var det samme Mekonomen hadde så jeg regner med at det er bra kvalitet.
OrjanBmw Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 VAG har aldri vært synonymt med kvalitet.... men ja, bmw bruker/brukte mye bosch.
bjornar-a Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 jeg skifte mine glødeplugger nå. de som satt der var av merket NGK. de er 1 år gamle og ubrukelige.. de jeg setter inn nå er Febi. det som er alternativ varen på GS. jeg ringte inn og bestilte for og høre på kvaliteten og han sa de var minst like bra som de orginale..
Otis Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg nekter å tro at noen glødeplugger fra Beru, NGK, Febi eller Bosch er noe dårligere enn de andre. Hadde det vært noen stor kvalitetsforskjell på de, så hadde det ene firmaet ikke solgt noen plugger i det hele tatt. Ingen bilmerker vil at folk skal synes at merket dems er dårlig.
bjornar-a Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 ngk pluggene ser mye billigere ut en Febi pluggene og.. NGK plugger var av Alu og Febi av rustfritt ??
aasnesen Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Pris på orginal vs uorginale er ein bagatell i forhold til jobben og skifte dei ut, so eg vil anbefale og kjøpe orginale pluggar og ikkje la pris bestemme valget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå