Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

97 528 sedan

Koblet fra batteriet da jeg skulle koble om noe, og tenkte ikke over det og smelte nedpå bagasjelokket igjen.

Men hvordan skal man da få opp bagasjelokket uten strøm??

Både åpneknappen i kupeen og "håndtaket" på lokket går jo på strøm, og jeg fikk heller ikke åpnet den med tenningsnøkkelen i låsen i bagasjelokket.

Måtte til slutt koble på en batterilader på hjelpestartpunktet i motorommet og fikk åpnet via åpneknappen i kupeen.

Det må da finnes en måte å åpne bagasjeluka uten strøm?

Løsning: Smurte opp låsen i bakluka, og herja litt frem og tilbake med nøkkel. Nå lar den seg åpne med hovednøkkelen.

Skrevet
Hei,det er jo et svart håndtak på innsiden av luka av plast.

Det er en microbryter, den trenger strøm for å fungere.

Ellers så trodde jeg luka skulle åpnes når du vrei nøkkelen i nøkkelhullet over/holdt den der..

Skrevet
Hei,det er jo et svart håndtak på innsiden av luka av plast.

Det er en microbryter, den trenger strøm for å fungere.

Ellers så trodde jeg luka skulle åpnes når du vrei nøkkelen i nøkkelhullet over/holdt den der..

Vet ikke med sedan, men touringene har et mekanisk håndtak på innsiden som fungerer uten strøm.

Vil tro at de bruker løsningen med å vri nøkkelen et ekstra hakk på sedanen.

Skrevet

1. ta ut pæra i et tåkelys

2- Koble til en startbooster/batteri ladder på kablene.

3. Trykk på åpner med nøkkelen din :)

M-tech tåkelys hb4.

Skrevet

Funka ikke på min når jeg prøvde det. men mulig det også går helt fint :) Men må huske og bruke minus på venstre dempertårn også.

Skrevet

Spesifiserer at det er en sedan det er snakk om, så evt. håndtak på innsiden av luken hjelper jo lite.

Og startbooster/startkabler ligger jo i bagasjerommet så det hjelper lite om man står parkert et øde sted med flatt batteri.

Jeg prøvde med nøkkelen i låsen i bagasjelokket, den kan vris begge veier fra midtstilling, men ingen av delene åpnet lokket.

Fikk jo åpnet bagasjelokket ved å koble batterilader på pluss i motorrommet, så det fungerer. Men det må kunne gå ann å åpne bagasjelokket uten strøm.

Skrevet

Handtaket ditt er defekt vist du ikke kan åpne ved å bare ta i luken bak, har samme problemet med min. Er ikke noe dyrt å kjøpe ny mekanisme men det er ingen annen måte å få åpnet det på uten hjelp av startbooster/kabler. Få en venn til og komme deg til unnsetning?

Skrevet
Handtaket ditt er defekt vist du ikke kan åpne ved å bare ta i luken bak, har samme problemet med min. Er ikke noe dyrt å kjøpe ny mekanisme men det er ingen annen måte å få åpnet det på uten hjelp av startbooster/kabler. Få en venn til og komme deg til unnsetning?

Ok, så håndtaket på lokket skal kunne åpne det også mekanisk? For meg virker det som det håndtaket bare aktiverer elektriske åpningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...