Gå til innhold

E36 m50b30 turbo


Are.
 Share

Anbefalte innlegg

Sitér

 

Hvilken lakk brukte du på innsuge å hvor kjøpte du det evt?

 

Jeg brukte Eastwood sin "wrinkle paint". Kjøpte hos gasolin.no

 

Har porta eksoshuset og gjenget opp uttak til å måle mottrykk. Vil ha kontroll på dette siden jeg mistenker at eksoshuset blir i trangeste laget.

IMG_2705.JPG.7a9eeeae43341d0fd2f9ab35bcc5f55f.JPG

Planen var å bli helt ferdig med motoren i løpet av studieuka, men motivasjonen er nå på bunn, etter at jeg klarte det kunststykket å sprekke eksosmanifolden. Monterte den uten å tenke meg om, og så etterpå at den hadde sprukket i flensen foran sylinder 1. Det viser seg at flensen er skjeiv som en banan, type 3mm+. Har levert den til en lokal sveiseguru, som mente den skulle bli god som ny. Det blir en runde i fresen til slutt. Ganske kjipt mtp coatinga, men jeg burde jo selvsagt sjekket den for planhet først.

 

 

Are.

Endret av Are.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Da var motor omsider inne. Ikke helt uten dramatikk heller. Kjettingen på talja røyk i det jeg skulle heise motoren ned fra motorbukken. Motoren deisa rett i gulvet på høykant, før den rullet over på siden. Heldigvis tok den påskrudde delen av motorbukken den værste støyten, og motoren ser ut til å ha berga  :D  Var stressa en stund kan du si...

 

Are

IMG_2939.jpg

IMG_2945.jpg

IMG_2949.jpg

Endret av Are.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Bilen har blitt satt på vent desverre. Det ble full overhaling av Jeep, i tillegg til at jeg bygger turbomotor til folkevogna mi.

597f1d079dc82_IMG_3519(2).jpg.e089d3f26912965a6678b4456e1245cb.jpgIMG_3541.jpg.ca8e083924b0ff9fa093ac980e8e275f.jpgIMG_3552.jpg.c2aac1ec2e2bd8ac051c1d940fde0739.jpgIMG_3553.jpg.c334671839902ff267ba57a63c3b9d58.jpg

Planen er å få gjort ferdig siste rest på e36'n i sommer, og om jeg rekker det, bremsing til høsten, evt neste vår. Har god tid =)

 

Endret av Are.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 7.2.2016 at 21.57, RF91 skrev:

E da so mykje so står att no då?

Er fortsatt en del. Nytt eksosanlegg, trykkrør og intercooler, kaldluftinnsug og bensinsystem. Har skaffet mesteparten av delene =)

IMG_3534.jpg.362843ba2b4b9450ef8af8fed19e398f.jpg

Fordelen med å bruke lang tid er at du får råd til å bytte ut en del kina deler, selv på stramt studentbudsjett =)

 

Endret av Are.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Hvor stive motorfester har du siden du kan gå med stålrør fra innsug og ned en så tett passasje? Er det ikke bra med sideveis bevegelse på dem ved herjing slik at du må ha noe til å ta opp bevegelsene?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren skal lengre mot høyre (du ser det såvidt på øvre fester på bilde nr 3) Festene i nerkant er montert feil, så det blir god klaring. I tillegg kommer det en avstiverbrakkett fra trykkrør og ned på motoren. Blir en silikonkobling lengre ned på røret for å ta opp vibrasjoner. Har gjort det slik fordi jeg ikke vil ha synlige silikonslanger i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...