Gå til innhold

Godsaker fra Nürburgring 2009-2010 (flere bilder lagt til)

bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Nå som vinteren er her så trenger vi noe å varme oss med. Jeg har rotet litt i bilde- og videoarkivet mitt. I 2009 og 2010 var jeg i Nürburgring og kjørte. Jeg var også på roadtrip i 2011, men da hadde jeg en tilhenger på slep og skulle mot Praha. I år planlegger jeg ny tur til Nürburgring for å få kjørt min E61 525D der slik at jeg kan sette på klistremerke bak :)

Her er en video jeg har redigert sammen med noen goodies. Det er ingen kommentarer og ingen musikk på videoen. Kun lyden av motor og dekk. Just the way you like it.

http://vimeo.com/34944588

Her er noen bilder fra turene:

DSC_0319.jpg

Lotus Elise

DSC_0321.jpg

Jeg var fristet til å poke plasten på Corvetten :)

DSC_0324.jpg

Aston Martin DB9 eller DBS?

DSC_0325.jpg

Grom bil og grom lyd i alle fall =)

DSC_0330.jpg

Ringtaxi

DSC_0331.jpg

E60 M5... slur

DSC_0332.jpg

Der står godsakene på rekke og rad

DSC_0338.jpg

Jeg møtte selveste Sabine Schmitz! Hun er en helt vanlig taxisjåfør :P

DSC_0347.jpg

Banen var midlertidig stengt akkurat da på grunn av et uhell.

DSC_0348.jpg

Kraftige gjerder, ja.

DSC_0356.jpg

En random nederlender på vei inn i svingen.

DSC_0368.jpg

Dette var vel Corvetten jeg så ved parkeringsplassen.

DSC_0370.jpg

Det var mye liv rundt ringen.

DSC_4667.jpg

Folksomt på banen også.

DSC_4675.jpg

Nice view =)

DSC_4680.jpg

Mye gromt her.

DSC_4684.jpg

Her blir det jammen meg trangt.

DSC_4677.jpg

Meget breie felger og luke på sidevinduet =)

DSC_4673.jpg

DSC_4672.jpg

DSC_4669.jpg

DSC_4665.jpg

Det var ganske mye folk som hang her. Noen stod og så på. Andre satt og grillet og nøt lyden og lukta av svidd gummi.

DSC_0371.jpg

DSC_0365.jpg

DSC_0318.jpg

DSC_0316.jpg

DSC_0315.jpg

DSC_0314.jpg

DSC_0308.jpg

Her sitter jeg i min Renault Laguna II 1.9 dCi. Jeg tror jeg kom meg rundt på ca. 10 minutter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Jeg har fått høre at jeg ser enten koreansk, japansk, vietnamesisk eller filippinsk, så du er nok ikke den første =) Jeg har for øvrig eid disse doningene:

- 1986 mod Renault 5 med 1,4 bensin

- 1994 mod Renault Laguna med 2,0 bensin

- 2004 mod Renault Laguna II med 1,9 diesel

Men heretter blir jeg nok værende i BMW-leiren en stund, tror jeg, til tross for at jeg har vært jævla uheldig med E61en min.

Edit: Er du bilselger eller, Wicky?

Øyvind: Takk =) Det kommer mer til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frederik: Takk =) Jeg har faktisk flere bilder liggende, men var redd det ville bli Nürburgring-overkill :P Jeg kan rote litt i arkivet mitt en gang til.

Øyvind: Når har du tenkt deg dit da? Mulig jeg drar i mai allerede.

Wicky: Jeg hadde problemer med at den gikk i nødmodus. Feilen er fikset nå. Det var dieselpumpa og noe urenheter i tanken. Deretter sluttet Webastoen å fungere. Og nå vil ikke fjernsenderen i bakspoileren fungere. Andre kjente feil er: fukt i markeringslys, fukt i tåkelys, panoramatak går ikke igjen hvis den lukkes helt opp, elektrisk bakluke siger ned hvis den står oppe i mer enn ett minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frederik: Takk =) Jeg har faktisk flere bilder liggende, men var redd det ville bli Nürburgring-overkill :P Jeg kan rote litt i arkivet mitt en gang til.

Øyvind: Når har du tenkt deg dit da? Mulig jeg drar i mai allerede.

Wicky: Jeg hadde problemer med at den gikk i nødmodus. Feilen er fikset nå. Det var dieselpumpa og noe urenheter i tanken. Deretter sluttet Webastoen å fungere. Og nå vil ikke fjernsenderen i bakspoileren fungere. Andre kjente feil er: fukt i markeringslys, fukt i tåkelys, panoramatak går ikke igjen hvis den lukkes helt opp, elektrisk bakluke siger ned hvis den står oppe i mer enn ett minutt.

Webastoen dør vel om den ikke blir brukt titt og ofte?

Sjekket mikrobryter til speilet bak? regner med at du mener at bakruta ikke åpner seg (todelt bakluke?) Den brytern er som regel syndern når bakluke ruta ikke åpner seg.. Relativ enkel selv-fiks..

Fukten kan du "enkelt" fjerne.. åpne dekslet på baksiden av lykta... Altså..ta ut led-lyset til markeringslyset, parker i varm garasje over natten... gjenta til fukt er borte :) Samme prosedyre på tåkelys...

panorama problemer er "standar" på femmern.. Får du opp feilmld på at det er "anti trap failure"? Vi hadde samme problemet på en kompis sin E61, der måtte vi lukke igjen luka med makt og manuelle løsninger...tok sin tid... må vel bytte no sensorer regner jeg med...

At bakluka siger er det nok de to stengene sin skyld (spess om det er kaldt!) Men siger den ned sånn...sakte? Eller lukker den seg selv etter 1min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...