Gå til innhold

Hjelp! Turboen plystrer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min Bmw 120D, som jeg har vært en heldig eier av i 2 år har begynt å komme med noen ulyder..

Blandt annet plystring fra turboen (tror jeg...) Hva kommer dette av, og hva må jeg gjøre nå?

Skrevet
Flere biler på jobben med samme problem, turbo'en er gåen :)

Hva bør jeg gjøre nå da, og hva er prisen for å ordne denne feilene?

Regner med at jeg må ut med 20 lapper for å bytte turboen....

Skrevet

Den plystrelyden kan komme av mye forskjellig, trykkslangen/røret kan også være gåen, må for all del ikke være turbohavari av den grunn, vanligvis i tirbohavari pleier det og bli slark i viftelagret, og begynner og ryke voldsomt hvitt.

Hvor holder du til forresten? Vet om en bmwspesialist i Oslo området som finner ut dette ganske fort.

Mvh.

Skrevet
Den plystrelyden kan komme av mye forskjellig, trykkslangen/røret kan også være gåen, må for all del ikke være turbohavari av den grunn, vanligvis i tirbohavari pleier det og bli slark i viftelagret, og begynner og ryke voldsomt hvitt.

Hvor holder du til forresten? Vet om en bmwspesialist i Oslo området som finner ut dette ganske fort.

Mvh.

Jeg bor i lørenskog. Hadde vært fint om du kunne høre med vennen din :)

Skrevet

Ring dit selv, og forklar som det er.

Tlf til han : 413 59 893

Da får du garantert svar på hva det kan være ;)

Mvh.

Skrevet
Flere biler på jobben med samme problem, turbo'en er gåen :)

Den er ikke gåen bare fordi den plystrer, turboen kan gjerne gå 100.000 ekstra selv med plystring.

Men som de andre sier, så kan lyden komme fra lekkasje på trykkslanger, og defekt pakning på turbo - eksosmanifold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...