Simen! Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Tenkte jeg skulle si fra... La i dag ut en annonse på finn.no Litt ut på kvelden fikk jeg en sms fra +447900810183 om at han/henne var intressert i bilen,og lurte på om jeg kunne sende mer info på en mail til: tore972@live.com. Tenkte ikke mer over tlfnr. å sendte tilbake mail. Begynte tenke på det i ettertid og googlet mail adressa, da fant jeg denne:http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/447900810183/3 Svindlerdritt! Fortsatt god helg
Der Barockengel Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 +44 = telefonnummer lokalisert i Storbritannia. Henvendelser på finn-annonser der potensiell kjøper bruker utenlandske kontaktdata, eller gir seg ut for å oppholde seg i utlandet, er en gjenganger i svindelsforsøk. Fortsatt god helg til deg også.
bb79 Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Jeg ble også kontaktet av en luring da jeg skulle selge bil på finn. Det var samme opplegg, jeg fikk SMS og skulle svare på mail (dette burde ringe ei bjelle allerede). Da jeg googlet navn/epostadresse fikk jeg masse treff på svindlerforsøk. Fyren ville forresten betale bilen via PayPal
Simen! Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Skrevet Januar 15, 2012 Har ikke vert utsatt for noe slik før, så jeg gikk fem på å svarte men men!skal bli gøy se om jeg for svar
Espen02E30 Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Dette er desverre helt vanlig. Har nok fått 25-30 slike på 3 uker å etter jeg la ut min bil...
bb79 Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Bare si til han at bilen leveres uten vinterdekk fordi han ikke trenger sånt i Nigeria.
Hauso Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Bare si til han at bilen leveres uten vinterdekk fordi han ikke trenger sånt i Nigeria. +1!
Shorin Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Jeg fikk også haugevis av slike når jeg skulle selge min 320i. Ble fort klar over at det var juks så jeg svarte bare: Fuck off low life!!
Simen! Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Skrevet Januar 15, 2012 Er nogså vanlig det her sjønner jeg... vet ikke om det er noe vits i å melde det til finn.no .
Werther Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Da var det min tur til å bli plaget av dette tlfnr... Har annonsert jevnlig på finn i fem år uten svindelforsøk, men det har tydeligvis tatt ganske så av den siste tiden. Kl 05.00 når jeg dro på jobb fikk jeg sms "Min far ønsker å kjøpe bil. Han er ikke i stand til å motta telefonsamtaler, så vennligst ta kontakt med ham på jan78z@live.com. Han har spørsmål. Takk".... Kl 15.00 fikk jeg samme melding, bare med epost jan77sa@gmail.com. Håpløst...
sveinis Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Da var det min tur til å bli plaget av dette tlfnr...Har annonsert jevnlig på finn i fem år uten svindelforsøk, men det har tydeligvis tatt ganske så av den siste tiden. Kl 05.00 når jeg dro på jobb fikk jeg sms "Min far ønsker å kjøpe bil. Han er ikke i stand til å motta telefonsamtaler, så vennligst ta kontakt med ham på jan78z@live.com. Han har spørsmål. Takk".... Kl 15.00 fikk jeg samme melding, bare med epost jan77sa@gmail.com. Håpløst... Er det mulig? Jeg fikk nøyaktig samme sms'er på nøyaktig samme tidspunkt! Kjøtthuer..
Evenol Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Fikk også en sånn melding med mail til jan77sa@gmail klokka 05.03 i natt....
Svendsen Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Fikk selv en mail fra denne addresen og sms, var litt i tvil og men svarte og fikk ikke noe videre melinger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå