Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle si fra...

La i dag ut en annonse på finn.no Litt ut på kvelden fikk jeg en sms fra +447900810183 om at han/henne var intressert i bilen,og lurte på om jeg kunne sende mer info på en mail til: tore972@live.com. Tenkte ikke mer over tlfnr. å sendte tilbake mail. Begynte tenke på det i ettertid og googlet mail adressa, da fant jeg denne:http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/447900810183/3

Svindlerdritt!

Fortsatt god helg :)

Skrevet

+44 = telefonnummer lokalisert i Storbritannia.

Henvendelser på finn-annonser der potensiell kjøper bruker utenlandske kontaktdata, eller gir seg ut for å oppholde seg i utlandet, er en gjenganger i svindelsforsøk.

Fortsatt god helg til deg også. :)

Skrevet

Jeg ble også kontaktet av en luring da jeg skulle selge bil på finn. Det var samme opplegg, jeg fikk SMS og skulle svare på mail (dette burde ringe ei bjelle allerede). Da jeg googlet navn/epostadresse fikk jeg masse treff på svindlerforsøk. Fyren ville forresten betale bilen via PayPal :P

Skrevet

Bare si til han at bilen leveres uten vinterdekk fordi han ikke trenger sånt i Nigeria.

• 3 weeks later...
Skrevet

Da var det min tur til å bli plaget av dette tlfnr...

Har annonsert jevnlig på finn i fem år uten svindelforsøk, men det har tydeligvis tatt ganske så av den siste tiden.

Kl 05.00 når jeg dro på jobb fikk jeg sms "Min far ønsker å kjøpe bil. Han er ikke i stand til å motta telefonsamtaler, så vennligst ta kontakt med ham på jan78z@live.com. Han har spørsmål. Takk"....

Kl 15.00 fikk jeg samme melding, bare med epost jan77sa@gmail.com.

Håpløst...

Skrevet
Da var det min tur til å bli plaget av dette tlfnr...

Har annonsert jevnlig på finn i fem år uten svindelforsøk, men det har tydeligvis tatt ganske så av den siste tiden.

Kl 05.00 når jeg dro på jobb fikk jeg sms "Min far ønsker å kjøpe bil. Han er ikke i stand til å motta telefonsamtaler, så vennligst ta kontakt med ham på jan78z@live.com. Han har spørsmål. Takk"....

Kl 15.00 fikk jeg samme melding, bare med epost jan77sa@gmail.com.

Håpløst...

Er det mulig?

Jeg fikk nøyaktig samme sms'er på nøyaktig samme tidspunkt!

Kjøtthuer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...