Simentp Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 God dag! Er ny på dette forumet så kan begynne med å presentere meg selv, heter da Simen (opplagt nok) og bor i Molde. Er 17år, blir 18 i sommer å har nettopp skaffet meg første bil, valget falt for en BMW E39 1996 mod, som hadde en overkommelig km stand (160,000KM), og som ikke så så alt for ille ut. Største minuset er jo at det er automat da Det er da som sagt en BMW E39, 1996 mod med full styling, og som 18åringer generelt ville jeg ha ett anlegg med trøkk i itillegg. BMW og Merce har alltid vært kvalitet i mine øyne men siden de gode mercene koster endel ekstra ti tusen'er så valgte jeg heller denne bilen. Har litt planer med bilen men det får bli i sommer, da bilen er til vinterlagring nå, den er faktisk aldri vinterkjørt så er så og si ingen rust på den! Planene er mange, men får se hvor langt pengene strekker. Kan nevne bla.a Bytte en servo slange som er lekk Ny felgpakke (De som er på nå er ikke fine spør du meg!) Feste sideskjørtene ekstra (Mangler noen stag som skal være på innsiden) Gi den en SKIKKELIG service (Bilen har stått såpass lenge nå) Har lyst til å få tak i manuell kasse og bygge om Lakke den, men dette blir evt ikke før neste vinter Det er jo en 2,5l motor i denne, men er strupet ned til en 2,3. Er det noen som vet hvordan plomberinger som er i den? Og hva som skal til for å få den fulleffekt? Har lest at hvis man bytter innsuget så er det en 2,5l. Legger ved noen bilder til slutt Bak baksetet Bagasjerommet Så som dere ser så er det litt små jobb som skal til på den, racing- gitteret rundt potta er utrolig dårlig kuttet så må får gjort noe skikkelig der å, i tillegg så skal jeg montere samme leppe under fangeren bak som er foran, har den liggendes.. Meninger, synspunkter, tips og triks er ikke til å fraråde Mvh Simen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Med litt jobb så blir den nok bra Men ang. motoren, så gjelder ikke de samme prinsippene som en mopedmotor. Det er ikke plomberinger der.. Du kan ikke bytte en del, så får du en fulleffekts motor.. Motoren er 2500ccm (M52B25). Men du kan hente litt ekstra ut ved å montere M50B25 innsug, spjeld, annen LMM etc. Samme gjelder for B20 og B28 også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Med litt jobb så blir den nok bra Men ang. motoren, så gjelder ikke de samme prinsippene som en mopedmotor. Det er ikke plomberinger der.. Du kan ikke bytte en del, så får du en fulleffekts motor.. Motoren er 2500ccm (M52B25). Men du kan hente litt ekstra ut ved å montere M50B25 innsug, spjeld, annen LMM etc. Samme gjelder for B20 og B28 også. Hehe, er nok mopedtia som henger litt etter.. Men det er jo noe som struper motoren, det blir vell mer riktig å si Har du noen ca pris på hva det koster med nytt innsug og spjeld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 er det 2.5L så er det 2.5L blir ikkje noe mindre om bmw har valgt å kalle bilen 523... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 er det 2.5L så er det 2.5L blir ikkje noe mindre om bmw har valgt å kalle bilen 523... Ja, men der er ikke en ''full effekts'' 2,5l vell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Gratulerer med bil og velkommen til bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Gratulerer med bil og velkommen til bimmers Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 er det 2.5L så er det 2.5L blir ikkje noe mindre om bmw har valgt å kalle bilen 523... Ja, men der er ikke en ''full effekts'' 2,5l vell Det finnes ikke noe M52B25 med mer effekt. Ja, det finnes M50B25, men det er en helt annen motor igjen. Kit for å bruke M50 innsug får du på Ebay. Selve innsuget får du tak i brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 hehe følte eg va litt brå her. Velkommen ska du være greie plass å spør om råd å se va andre har gjort med bilene sine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2012 er det 2.5L så er det 2.5L blir ikkje noe mindre om bmw har valgt å kalle bilen 523... Ja, men der er ikke en ''full effekts'' 2,5l vell Det finnes ikke noe M52B25 med mer effekt. Ja, det finnes M50B25, men det er en helt annen motor igjen. Kit for å bruke M50 innsug får du på Ebay. Selve innsuget får du tak i brukt. Ok, så innsuget finner jeg fra en vanlig 525? hehe følte eg va litt brå her. Velkommen ska du være greie plass å spør om råd å se va andre har gjort med bilene sine Hehe, neida, skal jo lære noe av å være innpå her å da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2012 Hva tror dere om å senke den? Den er faktisk ikke senket nå, selv om den ser sånn ut Har senkefjører liggende og vurderer å sette på, skal ha ny felgpakke og vurderer da å gå litt ned på felgstørrelsen til 18'', spørs hvilke felger jeg skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Det finnes ikke noe annen 525 av preface E39!! Det finnes M50B25 (E34 og E36) og M54B25 (E46 og E39 facelift), men det er to helt forskjellige motorer fra E39 523. Innsug henter du fra E34 eller E36 med M50B25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2012 Det finnes ikke noe annen 525 av preface E39!!Det finnes M50B25 (E34 og E36) og M54B25 (E46 og E39 facelift), men det er to helt forskjellige motorer fra E39 523. Innsug henter du fra E34 eller E36 med M50B25. Ok, takk for svar Får se etter litt etter det fremover da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Noen som forresten vet hvor jeg kan få tak i sim-kort som skal stå i telefonen i midtlenet? Er sånn stort gammelt sim kort, er dette mulig å oppdrive i det hele tatt? Eller kan jeg bare ringe til telenor å bestille? Hadde vært litt kjekt å få den telefonen til å fungere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Kanskje litt seint ute, men lagå: Velkommen til Bimmers Simen! Veldig fin bil du har skaffa deg der Fekk uten tvil en del inspirasjon til min egen nyinnkjøpte E39! Ser fram til å sjå og høre meir om denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå