helland Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Fikk kjørt 4 runder før jeg fikk ulyd i motor, og mangel på oljetrykk.... Hadde en magefølelse av at det ble noe, men men... Tror oljen har gått varm, og havari på rådelager... Har kun fått slept bilen hjem, og parkert den i garasjen. Tror kanskje det går noen dager før jeg gidder å begynne å ta ut motor, satser på at det ikke er så mye som må byttes, men blir nok til at jeg bytter det meste.. Vurderer å få sendt inn toppen for litt porting, og evt få montert nye kammer ! Vi får se, håper bare jeg ikke noen av sylindrene er skjært, eller at det er andre store feil Kommer nok sterkere tilbake, har en del bilder, fra før og etter kjøringa Auch!! Oljetrykkstyven er tilbake! Måtte bare ringe min gode venn Adam Dalgliesh og fortelle dette... : [ Bilde ] Det første han sa var: "Ahh... Trøbbel i tårnet??" Han og jeg er enige om en ting, og det er at hvis du ikke vil ha ut motor og sette i en ny, så går det jo an å sette en diagnose og få en oversikt over hva som er galt før en begynner å rive alt i filler.. Dalgliesh mener at det er fare for at Mister Oljepumpe nok har riper i lakken, og ikke har så ren samvittighet som han burde. Få bilen opp i lufta, riv av den undertøyet (les: bunnpanna) og sjekk først rådelagrene for hånd. Så hadde jeg skrudd av alle lagerbukker og kontrollert lagrene. Mest sannsynlig så har du en tøsaktig Frøken Råde, og det kjenner du som oftest med å legge hånda rundt godsakene (les: lager) og "røske" litt.... ved å lese lager så får du et førsteinntrykk, mikrometer gjør sus i serken på godbiten til Frøken Råde. Veiva trenger ikke være fucka selv om Frøken Råde har ridd et hardt ritt ovenfra, lageret tar mye av bankinga til å begynne med. Etterpå tar du deg en omgang med Mister Oljepumpe, og sjekker innmaten der. Alle mål/toleranseklaringer finner du i tråden min. Dette er iallefall billigere enn å skifte/overhale motor i første omgang - og denne totale operasjonen tar vel sånn ca 3-5 timer kontra 3-5 dager med å nappe hjertet utav og totaltoverhale det... Hehehehe Hadde en liten anelse om at det kom noe slikt fra deg Pedi Motoren er det jo fort gjort å rive ut, så det blir nok gjort så fort jeg orker Tenkte å bytte manifoiler osv i samme slengen, så har jeg litt lyst til å få lakka traversen og diverse.. Kommer nok fortsatt til å beholde denne motoren, og fortsette med det samme målet som tidligere, altså få denne godkjent ombygd til M5 Er ikke hjemme nå, men kommer vel en update i løpet av uka
joachim sørlie Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Haha, sykt bra pedi, får sagt det Håper du fikser det her ganske lett, lykke til og håper du hadde det fett de rundene du fikk kjørt
helland Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 rakk nesten ikke å bli varm jeg hehehe, fikk satsa litt på den siste runden, men sleit med at bilen slapp foran, og banen er jo helt for jævlig med humper !
Pedi Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 "My dear Sir, Mr Helland, I must say that you asked for it..." - Adam Dalgliesh
///MoePower Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Må være smirnoff ice og öldruck som har gått han til huet.. Eller var det lykkerusen som kom sigende?
Larsinnj Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Men folkens... Hjelp meg å få unge herr Helland til å lakkere motorrommet i samme farge som bilen er nå mens han skal ha motoren ute! Hvis ikke blir vel bilen arktisblau igjen, å da mister den mye av sjarmen spør du meg! Med gult motorrom har han ingen unnskyldning til ikke å lakke bilen opp i samme farge!
Pedi Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Er vel ikke noe å diskutere det vel, motorrommet blir samme farge. period. Fargen er jo dødsrå, jeg syns den er helt fantastisk!....
Larsinnj Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Altså at det fortsatt skal være arktisblau? Eller at det skal være samme farge som utsiden av bilen er nå?
bmwp0wer Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 syns den fargen som bilen har utvendig er drittrå jeg å er ikke alle sammen som har den fargen så jeg ville gått for den fargen ja
Pedi Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Ikke alkisblau nei, her går vi for Idun sennep!!!
Larsinnj Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Da snakker vi! Ser du Stig, det er ikke bare meg! Sennep er kult!
Lars-Nord Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Blåfargen er knallfin, men den er kulere den stygge gule. Synes det er helt topp at det ryker ett øltrykk innimellom. Nå behøver vi jo ikke å følge med hos Pedi lenger. Litt trist det også. SÅ..... DU har litt oppdateringer å følge opp her. Må jo være litt moro for oss som ikke kan noe også.
Reset Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 Stig, kjør på med gulfargen Er mange/flere e28 med den blåfargen der ute i verden!
helland Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 hahaha, tenkte jeg skulle skrive at dere IKKE skulle begynne å mase om lakkeringsgreiene nå, men det rakk jeg ikke! Jeg er ikke sikker selv, og som Pedi selv bruker å skrive; " Jeg bygger en bil slik JEG vil ha den, IKKE slik DERE vil ha den, det viktigste er at JEG blir fornøyd" Setter pris på innspill, og er som sagt ikke sikker på hvordan den skal bli i skrivende stund ! Sånn er det bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå