Johannes1993 Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Instrument panelet mitt viser konstant minus 40.0*c og har tatt diagnose men den slo ikke ut. men er det noen som kan fortelle meg hvor denne sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Føleren sitter vanligvis i bremseluftkanalen. Altså nede på et av hjørnene på fangeren / innerskjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Høyre side foran, bøy deg ned, så ser du en liten tapp...Men min viste minus etter jeg koblet den ifra/til med 2 min mellomrom..Måtte koble ifra batteriet i 10 min...funket igjen Kanskje det funker for deg også, verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2012 Kanskje skal prøve dette i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Det er mulig temperaturføler gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Det er som kabeldeigen sier, den ligger ved høyre forhjul, i en liten fordypning i ene plastdekselet. Jeg byttet faktisk min i går, og da fant jeg ut at forrige eier har dyttet den inn i kabelgjennomføringen, så den fikk feilverdi, da den lå og koste seg i fangeren og fikk varme fra motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2012 Hmm, frontfangeren min har vært kræsjet fra forgie eier og bremseluft kanalen er helt knus på den siden. så den er der ikke, kan det være at tempen har forsvunnet å da? Men for 3 uker sia begynte den å monge seg, den begynte å vise -34 feks og så sank den til -40 litt etter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Enten så er føleren borte, eller så er det brudd i denne...Da viser det -40 Slik ser den ut http://haferman.org/bmw/bmw-temp-sensor ... Sensor.jpg Her ser du hvor den er montert...Men du må ikke av med fangeren. Du kommer til ved å legge deg under, skiftet på 2 min... http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... e-temp.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2012 Vist den henger fast i et deksel under fangeren kan det hende den har blitt knus bort. er ikke mange plastdeksler igjen foran på bilen under:S men skal se når jeg kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2012 da fant jeg problemet.. :/ Her er ledningen kutter / Røket Her er skaden undenifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Se der ja...ikke uvanlig. Kjøp nytt plastdeksel, sensor og plugg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2012 Se der ja...ikke uvanlig.Kjøp nytt plastdeksel, sensor og plugg Koster det mye da? pris? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Aner ikke hva plastdekselet koster, men jeg ga 350,- for sensoren hos min lokale delepusher. Pluggen trengte jeg ikke, men du må jo ha det på enden av ledningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2012 Skaffet koblingen så jeg bare lodder den på, men noen ide om å få tak i et plastdeksel? eller noen som vil selge et brukt litt billig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Plastdeksel, føler og arbeid hos BMW er på rundt 1000,- Føler koster 197,- ink 18% rabatt. Deksel mener jeg koster rundt 200,- ink 18% rabatt. Dette er hos BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå