Gå til innhold

bmw e34 92 mod, bilen "henger \ slurer" ved burnout etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en bmw e34 520 sedan 92 mod ( m50 ).

hvis jeg gir 5-6k omdreininger i 1 giret, spinner ikke bilen, den "henger igjen \ slurer" virker det som, den holder turtallet, men hjula slipper ikke, verken om man skall burne, eller om man bare skall rive den løs for å få litt slipp på bakhjula..

har prøvd lignende bil, med smalere og dårlige dekk, men denne slapp som f..

om jeg kommer i sakte fart i et kryss feks, og clutcher med litt turtall, så slipper den som bare det..

kan legge til at jeg har sjekket clutch, men den er helt fin.

noen som vet hva feilen kan være?

trenger ikke tilsnakk om hvor teit det er å burne og hvor mye dette sliter på drivverk, trenger bare svar på spørsmålet.

Skrevet

hvordan har du så sjekket denne? hatt ned girkasse osv ? er ikke noe annet som får gjort att det blir sånn, så er nok clutchen

Skrevet

clutchen er ikke justerbar så det er helt greit, det får ikke vært noe annet som gjør att bilen slurer slik som du snakker om enn clutchen.

Skrevet

hmm, ikke jeg som gjorde dette, det var en venn av meg. jeg jobber selv som landbruks mekaniker lærling, så kan ikke så mye om bil. men dær er værtfall de fleste clutcher regulerbar, for å ha dødgang ætter som lamellen slites.

Skrevet

Denne andre bilen du prøvde hadde helt sikkert differensialsperre. Det gjør dekksliting en del lettere :)

Skrevet
Denne andre bilen du prøvde hadde helt sikkert differensialsperre. Det gjør dekksliting en del lettere :)

nei, vet såpass at det hadde den ikke :P

Skrevet

Bilxtra, Thorsov, koed.no, schmiedmann.no, gsbildeler.no etc. Du får normalt med trykkplate, lamell og utløselager når du bestiller ny clutch.

Skrevet
mens vi er inne på clutch: hvor får jeg kjøpt de nødvendige delene, og hva trenger jeg? lurt å bytte utløser lager mens jeg er igang?

JA! Bytt utløserlageret og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...