espulus Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Var på bilradiospesialisten forleden og sjekket priser på docking / tilkobling av iPod til iDrive, og ble overrasket over hvor lav prisen var. De skulle ha ca. 5000kr for deler, montering og programmering til iDrive. Noen som har erfaring med dette? Fungerer dette bra med iDrive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Jeg bruker aux på min til og koble på ipod.Men da må jo jeg bytte sanger med ipoden.Går ut i fra at du får sang tittel og track nr i displayet og kan bytte sanger med knappene på rattet. Dette er det sikkert noen som kan bekrefte her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2012 Har ikke mulighet til bruke aux på min E60 jeg? :S Ja, man får tittel og tracknr i displayet, og man kan bytte sang med knapper på ratt og iDrive-hjulet! Det som er så kjekt:) Også for bare 5 lapper! Det er jo egentlig veldig billig, etter min mening.. Men det jeg lurer på, er hvordan dette fungerer i praksis? Noen som har bra erfaring med dette? Noen med dårlig erfaring? Henger det seg opp osv osv osv.. Alt av tips er gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Jeg syntes det var svindyrt. Det bør være fullt mulig å kjøpe enten originalt eller uoriginalt å koble dette til selv for en brøkdel av den prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2012 Dyrt? Så klart får man gjort det billigere, og koblet dette selv. Men jeg har rett og slett ikke kapasitet til å gjøre dette selv. Dessuten tar jeg ikke noen sjangser på å ødelegge eventuelle lister osv som må demonteres. Må også ha en del deler for å få koblet dette sammen med iDrive, så om jeg sparer 2000kr på å gjøre dette selv, kommer jeg nok mest sannsynlig til å velge å sette bort dette til folk som kan dette! Da vet jeg i allefall hva jeg får, og at det kommer til å funke Fant en DIY på nettet, hvor man monterte docking hvor askebegeret er montert, men da må man av med veldig mye "stash", og det gidder jeg rett og slett ikke :S Mulig dette er på grensen av latskap, men la gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Man skal være rimelig klossete og uforsiktig for å ødelegge noe, men jeg skjønner poengene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2012 Hehe, vet det Men jeg har alltid vært av den forsiktige typen når det kommer til bil^^ Og hvis jeg er så uheldig og klossete (noe jeg kan være), så koster slike lister en del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Jeg syntes det var svindyrt. Det bør være fullt mulig å kjøpe enten originalt eller uoriginalt å koble dette til selv for en brøkdel av den prisen. Fristende.Har du noe forslag til billigere.Jeg og syns 5 laken er i meste laget bare for og få velge sanger på idrive/rattet Nå står nå min vinterlagret så jeg har jo litt god tid til og planlegge div oppgraderinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Jeg har dessverre ikke noe erfaringmed dette da min bil hadde dette originalt, men litt googling bør hjelpe deg langt på vei. Dension er ganske vanlig slik jeg har forstått det når det kommer til uoriginalt. Når det kommer til originalt er det greieste å finne en offisiell ettermonteringsguide og handle det som står på denne fra f.eks. Koed eller GS Bildeler. Om bilen din er en facelift-utgave kan du også vurdere 6FL som også har mulighet til å spille av musikk fra f.eks. USB-minnepinne. Her er en guide for denne (den nederste, fikk ikke linket direkte til filen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 kjøp heller en Dension gw 500 via ebay til under 2000 kr og installer dette selv. Har skaffet meg en gw 500, men venter til temperaturen ute er noe bedre før jeg installerer enheten. Er veldig enkelt å installere enheten faktisk, selv for de som ikke har drevet så mye med elektronikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 kjøp heller en Dension gw 500 via ebay til under 2000 kr og installer dette selv. Har skaffet meg en gw 500, men venter til temperaturen ute er noe bedre før jeg installerer enheten. Er veldig enkelt å installere enheten faktisk, selv for de som ikke har drevet så mye med elektronikk. Hva er foskjellen på GW500 og 200.Kan jo google dette men om du vet det så kan jo andre finne denne info i denne tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Mye bra alternativ her i allefall Skal se om jeg finner den linken jeg snakket om tidligere. Der var alt veldig godt fortalt, og alt er vist med bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Kan kun uttale meg for gw500, og det jeg tror er forskjellen er at med 200 så får du ikke text på sanger du spiller av, mens dette gjør du på gw500 + gw 500 har utrolig mange tilkoblingsmuligheter, mens 200 har begrenset til iphone og mulig aux tror jeg. Samt som gw500 har støtte for video, mens 200 ikke har dette. gw500 har også mulighet for internett radio (streaming) m.m, dette har ikke 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Forresten.. Hva skjer med den gamle entertainment-funksjonen når man kobler til en gw500? Kan man velge mellom disse, eller må man rett og slett velge en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Dette kan jeg dessverre ikke svare på, da jeg ikke har koblet opp min enda. Menyen for GW500 dukker opp når man velger CD1 (kun for de med cd veksler), så "tror" at du forsatt beholder de andre funksjonene radioen din har. De som ikke har cd-skifter må strekke nye fiberkabler etc som jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå