Bimmerfører Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Du behøver ikke å bytte coilene, men bytt gjerne bare tennhetten (gummien) den koster rundt 100kr stykke på feks GS. varenummer 12131740477, kontra coil som koster rundt 7-800kr stk. Hvis de er oljete, stive og/eller sprukket ville jeg bytte omgående
Alpejohn Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Du har ikke pinne 15 Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Yttervik Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Du behøver ikke å bytte coilene, men bytt gjerne bare tennhetten (gummien) den koster rundt 100kr stykke på feks GS. varenummer 12131740477, kontra coil som koster rundt 7-800kr stk.Hvis de er oljete, stive og/eller sprukket ville jeg bytte omgående Takk, da blir gummien byttet etter hvert =)
Yttervik Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Hva er det denne gjør? Klipsen som holder wiren er knekt, og resulterer i slapp wire. Sitter på innsuget.
Alpejohn Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Hva er det denne gjør? Klipsen som holder wiren er knekt, og resulterer i slapp wire. Sitter på innsuget. Dette er vel wire til ASC om jeg ikke tar mye feil? Om denne ryker vil ASC og ABS lyse. En latvier på jobb hadde det problemet for en stund siden. Fikk feil på ABS/ASC og gass-spjeld sensor. Bytta wiren og alt var ok.
Kjell Z3 Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Spørsmål 3 : At du kjenner at bilen bremser litt og øker litt er sannsynligvis at du kjenner bensinkutten. Når du slipper gassen over et visst turtall kutter motoren all bensintilførsel og du kan se forbruksmåleren gå til null da bremser bilen litt på giret. Rundt 1500 rpm er du i grenseland til bensinkutt og denne går da av og på, dette kan du se på forbruksmåleren at den opp og ned mellom 0 og ca 0,2 l/mil samtidig som du kjenner at bilen bremser litt på giret for så å slippe opp osv.
Yttervik Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 Hva er det denne gjør? Klipsen som holder wiren er knekt, og resulterer i slapp wire. Sitter på innsuget. Dette er vel wire til ASC om jeg ikke tar mye feil? Om denne ryker vil ASC og ABS lyse. En latvier på jobb hadde det problemet for en stund siden. Fikk feil på ABS/ASC og gass-spjeld sensor. Bytta wiren og alt var ok. Hvordan fungerer denne da? Vært artig å vite. Hva om den er helt slapp da? Wiren altså.. Antispinn fungerer helt fint hos meg, men 3 av 4 plastklips er borte i innfestningen som holder denne. Kjell Z3: takker for flott svar! Det du sier høres ganske sannsynlig ut, så da er jeg ganske lettet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå