LC 200 V8 Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Noen som vet pris på første service på nye 5 serien? Hvilke firmaer anbefales? Noe å spare på å ta service i Sverige? Hvilke firmaer der anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Hvorfor ikke kjøpe en service pakke? Det gjorde jeg på min F10 525d betalte 9800,- for alle servicer i 5 år eller opptil 100 000km kan forlenges etter 5 år.... Tror det er en bra pris!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hvorfor ikke kjøpe en service pakke? Det gjorde jeg på min F10 525d betalte 9800,- for alle servicer i 5 år eller opptil 100 000km kan forlenges etter 5 år.... Tror ikke det er en bra pris!! Kan man gjøre det selv om bilen ikke er kjøpt hos BMW forhandler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Slik jeg forsto det så kan alle kjøpe service pakke uansett hvor gammel bilen er eller hvor den er kjøpt! Men pakken bør jo kjøpes før første service for prisen er den samme enten bilen er helt ny eller 3 år gammel og gått 50 000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Såvidt jeg husker gjorde jeg dette ved kjøp i 06 på 523en. Tror ingen matcher dette. Dessuten kom det godt med de to gangene jeg hadde trøbbel. Softwarefeil + oppgradering på navi og motorstyring samt at jeg hadde motorbytte på 56000km. Null krangling eller problemer med dette. Jeg tror at en "norsk" fulgt servicebok betaler seg over tid og især hvis du bytter bilen tidlig(dvs før 100,000km). Dette gjelder jo da kun hvis man finner ett verksted som gjør det de skal og har god nok kompetanse på bilen. På eldre biler enn disse lønner det seg ikke med merkeverksted spør du meg. Jeg sluttet omtrendt helt å skru bil da jeg kjøpte 99m 530daten min i 01. Hadde mange prosjektbiler og ville ha bruksbil jeg ikke måtte bortpå i det hele tatt. Fulgte ALLE servicer på merkeverksted og dette endte med verkstedregninger på turbohavari, girkasse, all styringselekronikk++++. Da var riktignok bilen gått 221,000. Hadde jeg solgt bilen mye før ville jo dette påkostet på 130,000 ikke ha plaget min lommebok. Det gjorde det. De byttet aldri veivhusventilasjonen! De mente det var unødvendig å bytte gir og kardangolje. De mente at det var skadelig for girkassen å flusche den. De "oppdaget" ikke falserust i samtlige dører, bakluke og panser, noe jeg finner meget mistenkelig. Listen er lengere, men poenget er at bil er kapitalvare og ett sørgelig investeringsobjekt. Det å finne ett merkeverksted man kan stole på er viktig og desverre viktig for bilens tilstand over tid. Jeg har nå servet 530ien selv og kostet på den ett betydelig beløp i lakk og slitedeler og planlegger å bilen i mange år til, selv om planen var å bytte bil hyppig. På de tingene jeg mangler kompetanse har jeg brukt Dr. Motor, TRF Racing og salige Alf Lie Motor, men har enda ikke funnet noen i nærheten av Oslo - Drammen som tar en skikkelig service til en grei pris. Men nå har bilen min rundet 250.000 og det blir egenkvittering i serviceboken fra nå av. Av firmaer som har vært greie å bruke i Oslo vil jeg nevne: Autopower Da har adresse Stanseveien 6, 0975 Oslo. 22165008 EU-kontroll, reparasjoner og service. MortenGulbrandsen Arne Gulbrandsen AS. BMW service Oslo Grenseveien 65, 23037410/ faks 11 0663 Oslo Utdannet: Handelshøyskolen BI, Gøteborgs tekniska institutet. Er flinke og hyggelige. Alf Lie Motor eksisterer fortsatt med ny eier. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Såvidt jeg husker gjorde jeg dette ved kjøp i 06 på 523en. Tror ingen matcher dette. Dessuten kom det godt med de to gangene jeg hadde trøbbel. Softwarefeil + oppgradering på navi og motorstyring samt at jeg hadde motorbytte på 56000km. Null krangling eller problemer med dette. Jeg tror at en "norsk" fulgt servicebok betaler seg over tid og især hvis du bytter bilen tidlig(dvs før 100,000km). Dette gjelder jo da kun hvis man finner ett verksted som gjør det de skal og har god nok kompetanse på bilen. På eldre biler enn disse lønner det seg ikke med merkeverksted spør du meg. Jeg sluttet omtrendt helt å skru bil da jeg kjøpte 99m 530daten min i 01. Hadde mange prosjektbiler og ville ha bruksbil jeg ikke måtte bortpå i det hele tatt. Fulgte ALLE servicer på merkeverksted og dette endte med verkstedregninger på turbohavari, girkasse, all styringselekronikk++++. Da var riktignok bilen gått 221,000. Hadde jeg solgt bilen mye før ville jo dette påkostet på 130,000 ikke ha plaget min lommebok. Det gjorde det. De byttet aldri veivhusventilasjonen! De mente det var unødvendig å bytte gir og kardangolje. De mente at det var skadelig for girkassen å flusche den. De "oppdaget" ikke falserust i samtlige dører, bakluke og panser, noe jeg finner meget mistenkelig. Listen er lengere, men poenget er at bil er kapitalvare og ett sørgelig investeringsobjekt. Det å finne ett merkeverksted man kan stole på er viktig og desverre viktig for bilens tilstand over tid. Jeg har nå servet 530ien selv og kostet på den ett betydelig beløp i lakk og slitedeler og planlegger å bilen i mange år til, selv om planen var å bytte bil hyppig. På de tingene jeg mangler kompetanse har jeg brukt Dr. Motor, TRF Racing og salige Alf Lie Motor, men har enda ikke funnet noen i nærheten av Oslo - Drammen som tar en skikkelig service til en grei pris. Men nå har bilen min rundet 250.000 og det blir egenkvittering i serviceboken fra nå av. Av firmaer som har vært greie å bruke i Oslo vil jeg nevne: Autopower Da har adresse Stanseveien 6, 0975 Oslo. 22165008 EU-kontroll, reparasjoner og service. MortenGulbrandsen Arne Gulbrandsen AS. BMW service Oslo Grenseveien 65, 23037410/ faks 11 0663 Oslo Utdannet: Handelshøyskolen BI, Gøteborgs tekniska institutet. Er flinke og hyggelige. Alf Lie Motor eksisterer fortsatt med ny eier. P Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Var ikke klar over at det fantes noe servicepakker, må vurdere dette da. Har nå en helt ny F11 og vil være det riktige tidspunktet med å starte en slik pakke. Ser lengre oppe i tråden så antydes det en pris på kr. 9800,-, hva dekker denne kostnaden? Hva med motorolje, filter og andre forbruksmateriell? Dersom dette er en totalpris inkludert "ALT" så må jeg si at dette er billig, nesten mistenkelig billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Finnes tre forskjellige nivåer. Basic Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bilkontroll og standardomfang i henhold til serviceheftet Avtalen fås med følgende gyldighetsperioder: 3 år eller 60 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer Service Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bytte av bremseklosser / bremseskiver foran og bak Bytte av clutch ved slitasje Bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene Kontroll av bilen og standardomfang i henhold til serviceheftet Avtalen fås med følgende begrensninger: 3 år eller 60 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer 5 år eller 120 000 kilometer 6 år eller 150 000 kilometer Service+repair Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bytte av bremseklosser / bremseskiver foran og bak Bytte av clutch ved slitasje Bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene Bilkontroll og standardomfang i henhold til serviceheftet Forlengelse av retten til utbedring av mangler på bilen i kontraktsperioden Avtalen fås med følgende begrensninger: 3 år eller 60 000 kilometer 3 år eller 100 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Finnes tre forskjellige nivåer.Basic Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bilkontroll og standardomfang i henhold til serviceheftet Avtalen fås med følgende gyldighetsperioder: 3 år eller 60 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer Service Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bytte av bremseklosser / bremseskiver foran og bak Bytte av clutch ved slitasje Bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene Kontroll av bilen og standardomfang i henhold til serviceheftet Avtalen fås med følgende begrensninger: 3 år eller 60 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer 5 år eller 120 000 kilometer 6 år eller 150 000 kilometer Service+repair Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bytte av bremseklosser / bremseskiver foran og bak Bytte av clutch ved slitasje Bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene Bilkontroll og standardomfang i henhold til serviceheftet Forlengelse av retten til utbedring av mangler på bilen i kontraktsperioden Avtalen fås med følgende begrensninger: 3 år eller 60 000 kilometer 3 år eller 100 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer Du får optill 10 år/ 200 000km! Kan også kjøpe en ny 5årspakke etter at det har gått 5 år for samme pris som du betalte for den første.... Prisene kan vel endre seg på 5 år da, men billig er det vel, mener det går litt over 7 liter olje på min motor! Regner med bytte av kjøleveske er inkludert også?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Finnes tre forskjellige nivåer.Basic Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bilkontroll og standardomfang i henhold til serviceheftet Avtalen fås med følgende gyldighetsperioder: 3 år eller 60 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer Service Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bytte av bremseklosser / bremseskiver foran og bak Bytte av clutch ved slitasje Bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene Kontroll av bilen og standardomfang i henhold til serviceheftet Avtalen fås med følgende begrensninger: 3 år eller 60 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer 5 år eller 120 000 kilometer 6 år eller 150 000 kilometer Service+repair Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bytte av bremseklosser / bremseskiver foran og bak Bytte av clutch ved slitasje Bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene Bilkontroll og standardomfang i henhold til serviceheftet Forlengelse av retten til utbedring av mangler på bilen i kontraktsperioden Avtalen fås med følgende begrensninger: 3 år eller 60 000 kilometer 3 år eller 100 000 kilometer 5 år eller 100 000 kilometer Nøyaktig hvilke firmaer selger disse produktene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Er vel greit å gå inn på nettsidene til bilfirmaene og eventuelt kontakte selgere eller ettermarkedsjefen. Vet ikke om andre en Stenshagen jeg, da jeg var kunde der i 25år+. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Det er vel noe alle autoriserte BMW verksteder har... Iallfall her hjemme er det slik!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Det er vel noe alle autoriserte BMW verksteder har... Iallfall her hjemme er det slik!! Ok, skal dra innom Bilia og høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Hørtes ut som en ganske bra deal Men hvem av de tre var det som kostet 9800,-? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Hørtes ut som en ganske bra deal Men hvem av de tre var det som kostet 9800,-? Basic, 5år/100 000km, men det var i august på min 525da.... 4 Sylindra biler er litt billigere og 8erne er litt dyrere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå