Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det anbefalt å koble fra og ta ut batteriet fra E39 dersom man skal parkere den i garasje 2-3 måneder? Eller bør man la batteriet være koblet til, og heller koble det fra en kort periode mens man lader det opp igjen når de 2-3 månedene har gått? (jeg antar batteriet blir flatt etter x antall uker p.g.a. alarmen og andre "strømkonsumenter")

Jeg skal selvfølgelig fylle opp tanken før bilen parkeres. Andre ting jeg bør huske på?

Skrevet

Hei.

Det jeg har ville gjort er å la batteriet stå montert i bilen og få tak i deg en liten elektronisk batterilader og la denne være påkoblet i hele perioden. Dersom du tar ut batteriet så er det fare for at du dumper diverse data fra hjernen i bilen og du kan få diverse utfordringer etterpå.

Min anbefale :)

Skrevet

+1 på Ctek. Den kan fint stå på i 2-3 måneder. Vet om flere som bruker Ctek på motorsykler som står til vinterlagring og de står og vedlikeholdslader i 6mnd uten å skade verken batteri eller elektronikk, tvert imot så varer batteriet lenge.

Skrevet

Jeg har allerede en ctek 3600 (4A). Men å vedlikeholdslade blir vel noe problematisk i og med at jeg er nødt til å låse bilen. For hvor skal ledningene fra batteriladeren komme ut når panser, bagasjelokk og dører er lukket?

Skrevet
Er jo ikke verre en å ta ut batteriet, lad det opp og lat det stå inne i huset varmt.

Da kan det stå i lengere tid uten å lades.

Tror jeg tar sjansen på det ja. Liker ikke tanken på å koble strøm til bilen (selv om det er via en ctek-lader), for så å la den stå i en garasje som ingen kommer til å gå til på 2 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...