Sveinbomb Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Jeg er medeier på bilen min, rett og slett for å få billigere forsikring, faren min er hovedeier. La oss si at jeg, rent hypotetisk, er ute med andre folk og sladder litt. Politiet kommer kjørende inn på f.eks. parkeringsplassen, jeg står stille i min bil, mens noen andre sladder. Da vil politiet se vognkort og førerkort. Vil de da kontakte hovedeier av bilen og fortelle om rutinesjekken, eller er dette en sak mellom meg og politiet? Sorry hvis dette er i feil forum, fant ikke noe annet forum som passet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Tror politiet har viktigere ting å gjøre enn å ringe foreldre og "sladre" om at ungene deres har vært innom en rutinekontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Jeg er medeier på min bil. Har ikke opplevd at de har gjort det. Det er vel brudd på personvern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Var aldri noe problem de åra fattern sto som eier og jeg som medeier, men så blei jeg aldri stoppa for herjekjøring heller da Men ble stoppet noen ganger i vanlige kontroller med da var aldri noe spørsmål rundt eierskapet, eneste var en gang jeg hadde feilparkert i byen. Da fikk fattern telefon, han ringte til meg igjen og jeg fikk flytta bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Det gjelder etter det jeg har opplevd selv mellom politi og fører... Fattern har aldri blitt oppringt av politiet i etterkant av at jeg har blitt stoppa. Men var en gang jeg ble anmeldt for grisekjøring, da hadde noen ringt inn og meldt skiltene, da ringte de fattern siden hans navn stod som eier... Fikk også beskjed om at jeg som fører skulle bli kalt inn til avhør, men hørte aldri noe mer om det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Eier av bilen er egentlig urelevant. Er jo sjåføren som er ansvarlig. tenk forresten på alle de som kjører leasingbil. Der står jo leasingselskapet som eier i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Mista lappen i en bil som ikke sto på meg, bilens eier fikk ikke vite det av politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Jeg og mista lappen i bil som var registrert på min far. Min "stolte" far fikk da vite det av meg, å ble ikke kontaktet av politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 jeg kjøpte bilen til svigers, og to dager etterpå blir broren min stoppet i den bilen.. han visste ikke hvem det var som eide bilen, så politiet ringte meg.. jeg bare forklarte saken, og det var greit. ingen telefoner til den faktiske eieren av bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå