Gå til innhold

Min Bmw e30 coupe mtech 1

minigris
 Share

Anbefalte innlegg

Vinglepetter!! Når skal du begynne og høre??! :P

Hør etter hva? :D

Njææh, lite planer egentlig, litt felg og senk å tåkelys osv var plana til og begynne med! :)

Skal få tatt noe mere bilder av den en dag, da denne e28n har ufattelig lite rust! :)

Er uten takluke også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Vært litt stille her, har ikke gjort noe spesielt heller. :lol:

Men kan vell i det minste legge til noen flere bilder av E28n! :)

y3260ofyilslqa86wouc.jpg

28r2rs7tkdkvw86mulxj.jpg

Trenger seg en skikkelig vask og polish, men har vært alt for kaldt til å vaske bil, så får bare la seg vente! #-o

z097gxiemwtmavehe7wk.jpg

vcct6vrd42cbv02t0ytz.jpg

yxwjw0rzd3be6qzhtsz3.jpg

Må nesten få seg en omgang med techtyl når jeg kommer hjem igjen! :)

p1s5flesoe95i8pnwryr.jpg

3v2xdv67mlt97ftrtwps.jpg

Veldig skittent motor-rom så det ser nesten ut som litt rust "bak" dempertårnet, men det finnes ikke!

8tvoelm55omdh0i1uen2.jpg

oiqwqed8hn098afq015o.jpg

Hjalp godeste "bedmund" her på bimmers, og skifte travers her om dagen på hans e28

5ob1ah66wrlaa8rxtnfo.jpg

"Henger og slenger" :?

787h8kbqpmvv5bve0qmg.jpg

og siden jeg var innom å snoka i hyllene i verkstedet til "bedmund" og "Haakjin" prøvde jeg de blanke blinklysene Haakjin hadde liggende, men, passer bedre med orange :roll:

nz1olmf0db52hijc8e1z.jpg

God jul fra vingle Terje :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Meget lite som sjer her da jeg for tiden er på jobb, men sitter og planlegger og "drømmer" litt til fri perioden, som da er neste uke ( [-o< ) Satser på å ta fram E30n fra lagring igjen, da det irriterer meg grenseløst at den ikke går som den skal! Så må undersøke litt mere, samt gjøre klart til den engang skal på en eukontroll :) Så blitt bestilt litt slite deler osv :)

Har også handla inn nytt pakningsett og div smått til denne "reserve" motoren m20b25

(som jeg forøverig ikke håper må tilpers i e30n!!!! ) :roll:

7cnggqfysft3npaqfsww.jpg

Det var det, ny oppdatering kommer vell så fort jeg får kommet meg hjem å bynt!

Mvh Terje 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er altså E30n frisk meldt fra "forkjølelsen"

Holdt på og skulle bytte plugger å se over ALT nok en gang, så oppdaga jeg brudd på ene plugg ledninga, og i fjord før vi vinterlagra den, hørtes det i grunn ut som den bare gikk på 5, når jeg kjørte ned til Jørgen. Så når jeg skulle bytte den, sjekka jeg på 2.5 motoren som jeg har stående, den hadde komplett fordeler lokk med alle pluggledningene på. Tok av fordeler lokket på bilen, å de så ikke helt like ut, så tenkte også å bytte rotoren. FLAKSEN i alt dette, var at jeg knakk umbrako nøkkelen når jeg skulle løsne rotoren. Måtte prøve med en tang for å løsne skruen, å da knakk jeg også rotoren (ammatør-messig, men flaks.) Oppdaga da at at det sto en skru innom der igjen, som går i kammen, kjente med fingrene at den var løs, samt ødelagt "hode" så klarte ikke skru den fast. Tok den ut å la da merke til at denne skulle jo gå i ett spor!

Tok og flytta dette over fra 2.5 litern, og hadde et liiiiiite håp om at dette var løsninga..

Spent som jeg var, satt jeg i batteriet, koblet på plugg ledningene, å fyrte opp, wollla, bilen er frisk!

jhf08szagl0zxpl2yhm0.jpg

Så nå er det vell igrunn bare kose jobber videre på godbilen :)

tgj0j2j57k0wcm8b3rxd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var det vell på tide med en oppdatering igjen, fått fiksa div små feil, og snart klar for eu kontroll! :)

Inn og maks klar for å få litt pleie igjen!

l661ydrs395xwa6n9dk5.jpg

Sist jeg var ned med eksos for å sjekke om det var den som var tett, ble den ikke hengt opp igjen skikkelig så det måtte fikses

7hx0z5q0sb5ex7mbhrpa.jpg

Løsna alle klemmer, å jekka den oppi, å skrudde fast igjen.

s9ju3hr7avjsui2mkrn8.jpg

u9mdu1ukkto4s0gqwrfi.jpg

Også noen småe hull i eksosen, så måtte sveise litt, hadde med meg en hjelper, som er veldig gla i vinkelsliper :lol:

0yqiy00t4a5sz8esg1xk.jpg

i28go3otyqiws2xbjksn.jpg

Men oii, tomt her gitt!

x2uze7yw7549izfogll3.jpg

ubdbf35na32aqa29ygxm.jpg

måtte da skifte senkesett før den skal inn på eu, da Jørgen hadde montert justerbart :)

fo0n0xwhpvcs7v6hsvkn.jpg

Prøvde og få av justerings gjengene, men de satt meget godt gitt, så tok av "muttrene" bare å lot de stå igjen :)

rjvbajalorpqfh2qnqd8.jpg

Vips, tilbake til sin plass! :)

e2w7yqd3shf0tv5trdgc.jpg

De "nye" lyktene mine manglet noen justerings-skruer, så måtte flytte over fra gamle :)

lnyxsql12q89bf16zgor.jpg

Og begynner og ta form igjen..

h0lsgkmxtxf6513urban.jpg

Det var det hele, skal i vei og gjøre noe småtteri nå i dag også, så mulig det kommer en oppdatering til kvelden!

Mvh Terje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...