Gå til innhold

Dekk, dekkomlegging og priser (20")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal for andre gang i livet mitt handle sommerdekk, og med heller liten erfaring på dette området trenger jeg litt råd.

Størrelsen blir mest sannsynlig 245/30-20 og 285/25-20. Jeg trenger ikke det dyreste og flotteste, men vil ha et kjent merke. Jeg sendte mail til endel lokale dekkbutikker, og fikk følgende svar/priser fra de som gadd å svare:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric: 18900,-, 16160,- og 13700,- (dekkonline tar rundt 9000,-)

Vredestein Ultrac Sessanta 14900,- (rundt 8000,- hos dekkonline)

I tillegg har jeg lurt på Falken FK-452 til rundt 7000,- hos dekkonline

Prisene hos forhandlerene inkluderer naturligvis omlegging, balansering og alt det der, mens dette må man ordne selv om man handler hos dekkonline, noe som ikke alltid er like enkelt eller billig.

Jeg er også redd for at forhandlere som skal montere dette der hverken dekk eller felger er kjøpt hos de er kjappe med å fraskrive seg alt ansvar om noe uforutsett skulle skje.

Bortsett fra det er det bortimot galskap å handle andre steder enn dekkonline.

Uansett, er det noen som har noen erfaring med disse dekkene? Er det evt. noen andre dekk jeg også bør vurdere?

Skrevet

Min bror brukte dekkonline. Visstnok var det en lokal dekksjappe her i bergen som samarbeidet med de, så han fikk dekkene levert dit, og en hyggelig pris på omlegging etc. Prøvde å finne ut av hvordan man kunne finne hvem som gjør jobben for de, men uten hell. Du kan sikkert prøve å ringe de. ;)

Skrevet

Det var jeg ikke klar over, takk for tips. :)

Vet du hvor i Bergen dette ble gjort og hva det kostet? Jeg er av og til i bergensområdet. Uansett er det ikke så langt dit heller.

Edit: De hadde ikke avtale med noen i mitt nærområde. :|

Skrevet

Takk for linken, var litt lettere med den. :)

Ser de har en samarbeidspartner på Stord, så da er det jo kanskje håp.

Skrevet

syke priser på dekk ja...skulle ha nye 22" til sjuern... 7995kr pr dekk! sykt...

Hjelper å se litt rundt...Men koster vel ikke mer enn 500kr å få dem lagt på? Og er du redd for å skade felgene, stå gjerne med omlegger og påpek at det ikke skal være skade på dem... eller be dem bruke gummi utstyr...

Skrevet

Her i distriktet mener jeg prisen har kommet opp i over 1500,- for fire hjul, men er godt mulig det er noen som er rimeligere. Tror uansett jeg går for noen som har avtale med dekkonline om det blir handel derfra.

Skrevet

Det står priser på dekkonline.com, men om du gidder må du gjerne gjøre det. :)

• 2 months later...
Skrevet

Mulig du allerede har kjøpt nå, men alikevel; Det er startet et nytt dekkverksted i lokalene til Dekk1 på Bygnes. Dette verkstedet/dekkhotellet sto det om i en avis nylig og de ville gjerne legge om nettdekk til gode priser. Kanskje verdt å undersøke for de som bor i nærheten.

Skrevet

Dekkene er bestilt, men ikke ankommet enda. :)

Leste selv den artikkelen og tenkte jeg skulle ta en telefon til de. Det er også en dekkbutikk på Vea som legger om dekk kjøpt på dekkonline til 200,- pr. hjul. Har aldri hørt om butikken før, men fant de som sammarbeidspartner på dekkonline (etter at denne tråden ble opprettet), så det er mulig jeg benytter meg av de om de på Bygnes er dyrere.

Skrevet

Hei!

Som du skriver er det ganske rart det blir solgt dekk hos norske forhandlerer med tanke på opptil dobbel pris!!

Eg har Good Year Eagle F1 asymetric 255/30-20 og det fungerer utmerket. Ingen sporing å oppdriva sjølv på dårlige Hardangerveier. Forholdsvis stillegående med tanke på profilen!!

Lykke til!!!

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg endte opp med Vredestein Ultrac Sessanta, men har ikke fått testet de enda, da to av felgene var feil farge. Jeg benyttet meg av Dekk Support som ligger på industrifeltet ved Vedavågen på Karmøy for omlegging, og har ingenting å utsette på de. Dette er en "hobby"-sjappe, så de har ikke normale åpningstider. Han som la om for meg kjørte BMW, og hadde hatt flere andre ganske greie BMW-er. :)

Skrevet

Ikke alltid det lønner seg å handle på nett. Måtte ha et nytt dekk pga punktering. Dette kosta 1000kr inkl frakt fra dekkonline i tillegg til 200 for omlegging. Da må man "stresse" med å hente dekk hos fraktselskapet osv.

Lokal forhandler skulle ha 1300 for dekk m/omlegging og nye ventiler/avbalansering av alle hjula (som jeg måtte ha gjort uansett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...