Johannes1993 Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 BMW 520i 1997 modell, kjørte fint i 1,2, og 3 gir men når jeg kom ut på motorveien i 4 og 5 gir, begynte den å bli rar. Trykket spidden inn, så ruste den seg litt opp før den sank ned og steg normalt igjen. den trakk normalt hele tiden da, bare at motoren ruste seg opp hver gang jeg tok speeden ut, og inn igjen :S Fikk filmet det så dere kan få høre lyden å se hva jeg mener Del1 Del2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 da var det funne ut av, clutchen er nesten gåen. Noen som har noen peiling på om dette er vanskelig å gjøre selv eller om jeg burde gå på verksted. Hørte med Bavaria arendal, de skulle ha 7300 for jobben. (merkeverksted) da fikk jeg 15% på clutchen i Clutch Priser: Bavaria: 2200 GS: 3200 Koed: 1400 er koed sitt clutch sett bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Koed selger Sachs clutcher, de er OEM produsent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Burde jeg ikke kjøpe fra koed? eller er de ok ? En kompis sa jeg kunne kjøpe racing clutch fra sach? hva er spesielt med racing clutch? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 OEM-deler skal vel gå fint Men jeg har aldri byttet clutch eller kjøpt, så mer info kan jeg ikke gi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Burde jeg ikke kjøpe fra koed? eller er de ok ?En kompis sa jeg kunne kjøpe racing clutch fra sach? hva er spesielt med racing clutch? Med racing clutch regner jeg med han mener 4 eller 6 pucka clutch. Ikke noe vits da de somregel er dyrere. Har ikke du 520? Du trenger ikke 4 eller 6 pucka clutch før du nærmer deg 3-400 hester på en M52.. De er som regel litt vanskeligere å kjøre med (selv om de går fint ann å bruke daglig), da gripet blir litt annerledes. Som sagt så er selger Koed Sachs clutcher og de er helt i orden å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Kjøpte clutch til min 325i hos koed, kosta 1300. Kom fra Luk, samme som originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Ok:) noen som har en guide på å bytte clutch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Koed sin clutch har samme kvalitet som typisk "OEM" kvalitet da de bruker samme leverandør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Da tror jeg at e må bestille en clutch fra koed Noen DIY på bytting av Clutch `?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 http://tis.spaghetticoder.org/ Du får se om du finner noe her.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 http://www.cs.wustl.edu/~levine/BMW/Clu ... ement.html video hvordan på en m5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 http://www.cs.wustl.edu/~levine/BMW/Clutch/e39-6cyl-clutch-replacement.htmlvideo hvordan på en m5 Tusen takk akkuartt hva jeg trengte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 burde jeg bytte olje på girkassa mens den er ute?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 Da var clutch bestilt og skal byttes snart men er jo veldig viktig å få sentrert riktig ikkesant? og pappa snakket noe om et sentrerings verktøy, noen link til hvor jeg kan få skaffet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå