Gå til innhold

Clutchen må byttes. E39

Johannes1993
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 520i 1997 modell, kjørte fint i 1,2, og 3 gir men når jeg kom ut på motorveien i 4 og 5 gir, begynte den å bli rar.

Trykket spidden inn, så ruste den seg litt opp før den sank ned og steg normalt igjen. den trakk normalt hele tiden da, bare at motoren ruste seg opp hver gang jeg tok speeden ut, og inn igjen :S Fikk filmet det så dere kan få høre lyden å se hva jeg mener :)

Del1

Del2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det funne ut av, clutchen er nesten gåen. Noen som har noen peiling på om dette er vanskelig å gjøre selv eller om jeg burde gå på verksted. Hørte med Bavaria arendal, de skulle ha 7300 for jobben. (merkeverksted) da fikk jeg 15% på clutchen i

Clutch Priser:

Bavaria: 2200

GS: 3200

Koed: 1400

er koed sitt clutch sett bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg ikke kjøpe fra koed? eller er de ok ?

En kompis sa jeg kunne kjøpe racing clutch fra sach? hva er spesielt med racing clutch?

Med racing clutch regner jeg med han mener 4 eller 6 pucka clutch. Ikke noe vits da de somregel er dyrere.

Har ikke du 520? Du trenger ikke 4 eller 6 pucka clutch før du nærmer deg 3-400 hester på en M52..

De er som regel litt vanskeligere å kjøre med (selv om de går fint ann å bruke daglig), da gripet blir litt annerledes.

Som sagt så er selger Koed Sachs clutcher og de er helt i orden å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...