Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er bensin bil.

Så vil jeg tro, olje, olje filter, luftfilter, bremsevæske, tennplugger, microfilter(pollenfilter), og drivstoff filter.

Pleier å være det meste ved en 100.000km service.

Skrevet

Min erfaring når det gjelder E46 er at man bør regne med noen ekstra kostnader i tillegg til servicekostnader når bilen runder 100000 Km milepælene. Støtdempere, bremseskiver samt diverse stag, bærearmer og foringer begynner normalt å bli godt slitt etter ca. 100000 Km. Ved 200000 Km kan det i tillegg være tid for skifte av vannpumpe, dynamo, clutch, motorfester, hardykobling, hjullagere etc.... litt mer omfattende oppgaver.

Husk også at det er begrenset levetid på batteri, radiator, turbo/pumper/svinghjul (hvis diesel- noen modeller mer utsatte enn andre), eksosanlegg, dempere/holdere til bakluke/panser etc.

For litt eldre biler og/eller biler som har kjørt langt (300000 Km +) bør man også regne med enkelte elektriske/mekaniske problemer og naturlig slitasje. Dørlåser, vinduer, takluke, coupéviften, knapper, releer, synchromeshen, dører som henger, slitt skinn/stoff/plastikk på seter og interiør etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...