Terje79 Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Skal til å bytte pakninger på vanos og lurer på om det er nødvendig og fjerne vifta slik beisan viser i sin DIY. Ja det blir bedre plass, men kommer man ikke til uten å gjøre dette? Er snakk om en 01 E39, dobbel vanos. Noen som vet?
SweetBMW Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Vanosen må ut ganske langt da det er LANGE bolter som er gjennomgående Står det fjern vifta, så brude du gjøre det.
Terje79 Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Skrevet Januar 29, 2012 Ja boltene er jeg klar over, og dem er det mulig å dra ut mellom viftebladene. Bare lurte siden jeg ikke har mulighet for å løfte bilen sånn at jeg får fjernet vifta og alt det andre som beisan beskriver. Så da lurte jeg bare på om det er noen her som har gjort dette uten å fjerne vifta.
Ullsokk Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Du fjerner lett vifta når bilen står på bakken..
SweetBMW Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Ja det er mulig å dra ut boltene ja, men det er jo gjengestaga som står igjennom selve vanos enheten som er i veien her
Haug530D Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Du fjerner lett vifta når bilen står på bakken.. +1 kan dog ikke huske at jeg fjernet vifta når jeg tok vanos overhaling på min.
SweetBMW Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Mulig det er annerledes på singel vanos Haug.
Haug530D Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Mulig det er annerledes på singel vanos Haug. Ja, det er mulig
Terje79 Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Skrevet Januar 29, 2012 Vanosen må ut ganske langt da det er LANGE bolter som er gjennomgående Står det fjern vifta, så brude du gjøre det. Joda, du hadde rett. Vifta måtte av, hadde ikke fått vanos av hvis jeg ikke hadde fjernet vifte og viftedeksel. Men nå er man i gang da, så nå går det som smurt. Btw, er det noen som har opplevd at pakninger er som glass? Min toppdeksel pakning var sprø som faen, gikk i tusen knas når jeg tok den løs! Og vanos pakingene er stive og harde som hard plast, stempel ligger å danser nede i silynderet.
Haug530D Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Vanosen må ut ganske langt da det er LANGE bolter som er gjennomgående Står det fjern vifta, så brude du gjøre det. Joda, du hadde rett. Vifta måtte av, hadde ikke fått vanos av hvis jeg ikke hadde fjernet vifte og viftedeksel. Men nå er man i gang da, så nå går det som smurt. Btw, er det noen som har opplevd at pakninger er som glass? Min toppdeksel pakning var sprø som faen, gikk i tusen knas når jeg tok den løs! Og vanos pakingene er stive og harde som hard plast, stempel ligger å danser nede i silynderet. Er ikke uvanlig det nei, alle pakninger bør skiftes når man tar vanos, samt sjekke eventuelt bytte veivhusventilasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå