Ballder Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Jeg vil da tro at fester og ikke minst foringer til diffen ikke helt tåler vekta? Er jo et par kilo som skal opp. Ikke tenk på det. Momentene diffen/innfestninger blir utsatt for normalt, og for ikke og snakke om ved hardkjør er markant råere enn det den jekken klarer og få til. Dessuten er det en aldri så liten klump med stål i den diffen der. Løfte med jekk uten trekloss/gummipute på differ i alu er litt mer risky.
gullsakar Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 jeg følger spent med her på hva som kan ha skjedd.. men burde det ikke vært oljesøl hvis skaden har gått innover i diff og ødelagt noe?? simmeringer osv.. ser rent ut på bilder... får håpe det ikke er for galt da..
Alpejohn Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Ser vel at jeg har jekket på diffen? (bortsett fra at det er opp ned bilde:lol: ) Går nok bra tenker jeg:smile: Har ikke lekket noe olje nei, tørt og fint rundt. Så medbringeren er bare trykt inni altså, som en vanlig drivaksling liksom.. Om den har ødelagt diffen og frister det og kjøpe sperre, men snakk om mye penger da.. Forstår ikke helt hva som kan gjøre at den bare popper ut slik.. Men andre hjulet gikk rundt når jeg snurra på den deffekte sida, er sikkert nok friksjon til å dra rundt så lett. Men laget noen tikke lyder i knuten når jeg snurra, kanskje fordi den nå har litt mer vinkel siden den er lenger ut og henger rett ned samtidig? (ingen lyd på andre siden). Alle belger så helt fine ut foresten. Får se om jeg gidder og demontere i morgen, endelig minusgrader og skøyteis her nå, så da må alle dager utnyttes! Endelig fått testet nye skøytene også, langløpere med "slalom"sko varmt og helt rått Skal oppdatere med en gang jeg har fått jort noe mer. Med bilder! Fredrik Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lamek Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Det der skjedde på en e39 jeg hadde for noen år siden.. er bare å dytte den så langt inn som du klarer med håndmakt slik at du kjenner at den har entret på splinesen.. så stikker du barre et spett eller noe sånt gjennom felgen og i kanten på medbringeren og gir den ett kakk så skal den smette på plass... Kjørte 40000km etterpå det hadde skjedd med min bil uten noen problemer.... årsaken er uviss, men fjæra som sitter rundt akselen og holder den på plass på e39 er ikke spesiellt tight..
Lamek Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Du kan bare prøve forsiktig først med noe langt å kakke den inn mens bilen står på hjulene.. jekker du den opp får du litt skeiv vinkel og da er det vanskeligere å få den inn.. om du ikke har hørt ulyder eller noe har den sikkert ikke tatt skade av det.
Alpejohn Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Du kan bare prøve forsiktig først med noe langt å kakke den inn mens bilen står på hjulene.. jekker du den opp får du litt skeiv vinkel og da er det vanskeligere å få den inn.. om du ikke har hørt ulyder eller noe har den sikkert ikke tatt skade av det. Godt å høre at andre har vært borti dette Spilte LITT høy musikk da det skjedde, men hørte st turtallet steg betraktelig. Bortsett fra det rumlet det bare litt baki der når den står i D. Sikkert fordi spleinen skrsper pittelitt borti, at den ligger bort i flensen. Skal da prøve og smette den inn i morgen! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Azeton Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Du kan bare prøve forsiktig først med noe langt å kakke den inn mens bilen står på hjulene.. jekker du den opp får du litt skeiv vinkel og da er det vanskeligere å få den inn.. om du ikke har hørt ulyder eller noe har den sikkert ikke tatt skade av det. Godt å høre at andre har vært borti dette Spilte LITT høy musikk da det skjedde, men hørte st turtallet steg betraktelig. Bortsett fra det rumlet det bare litt baki der når den står i D. Sikkert fordi spleinen skrsper pittelitt borti, at den ligger bort i flensen. Skal da prøve og smette den inn i morgen! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Håper du leste mitt innlegg om ødelagt låsering før du bare dytter den inn
Alpejohn Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 Du kan bare prøve forsiktig først med noe langt å kakke den inn mens bilen står på hjulene.. jekker du den opp får du litt skeiv vinkel og da er det vanskeligere å få den inn.. om du ikke har hørt ulyder eller noe har den sikkert ikke tatt skade av det. Godt å høre at andre har vært borti dette Spilte LITT høy musikk da det skjedde, men hørte st turtallet steg betraktelig. Bortsett fra det rumlet det bare litt baki der når den står i D. Sikkert fordi spleinen skrsper pittelitt borti, at den ligger bort i flensen. Skal da prøve og smette den inn i morgen! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Håper du leste mitt innlegg om ødelagt låsering før du bare dytter den inn Ja det gjorde jeg! Er nok lurt og ta ut medbringeren og se på låsingen og spleinsa, i tilfelle det er der problemet er Bruker dem og sitte ganske fast skruene på akselen? F Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lamek Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Du kan bare prøve forsiktig først med noe langt å kakke den inn mens bilen står på hjulene.. jekker du den opp får du litt skeiv vinkel og da er det vanskeligere å få den inn.. om du ikke har hørt ulyder eller noe har den sikkert ikke tatt skade av det. Godt å høre at andre har vært borti dette Spilte LITT høy musikk da det skjedde, men hørte st turtallet steg betraktelig. Bortsett fra det rumlet det bare litt baki der når den står i D. Sikkert fordi spleinen skrsper pittelitt borti, at den ligger bort i flensen. Skal da prøve og smette den inn i morgen! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Håper du leste mitt innlegg om ødelagt låsering før du bare dytter den inn Låseringen sitter ca 1cm inn på splinsen så den er nermest umulig å ødelegge da mæ isåfall hele splinesen være ødelagt å da får han ikke inn akslingen.... Er bare å forsøke å trekke i akslingen etter at den er dyttet på plass å kjenne om den sitter..
Alpejohn Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Hei, Da har jeg plukket ut medbringeren, og inspisert litt! Så faktisk helt grei ut, den har slipt litt av tuppen på den, men ikke sånn at det har noe og si. Men lå litt sponete olje rundt der, så skal bytte oljen etter dette tenker jeg. Her er et par bilder: Ble litt dårlig fokus på medbringeren, tror kameraet var mer interisert i den skitne hånduken Var vel ikke så galt dette? Tenkte jeg skulle slipe litt grader inn i hvert spor: Ser her at den har slipt litt av tuppen på sporene, men dette går nok bra og sette inn igjen. Er så gla for at det ikke ble noe mer skader her! Har stått still en uke nå, gleder meg til og kjøre bilen igjen! Hvordan er det foresten og bytte olje, er det enkelt eller må man demontere hele greia? Er der påfyllingshull? Skal til og bestille nye bolter til drivakslingen og ny låsering nå. Så bilen er vel oppe og går igjen i løpet av uka
Lamek Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Ser bra ut det der:) Det er ett dreneringshull og et påfylling/nivåhull.. Fyll olje inn det øverste hullet helt til det renner ut.. da er det nok:)
Alpejohn Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Ser bra ut det der:) Det er ett dreneringshull og et påfylling/nivåhull.. Fyll olje inn det øverste hullet helt til det renner ut.. da er det nok:) Ah, great! På v70 awd'en var det ikke påfylling, måtte montere lokket etter du hadde fylt olje hehe
Alpejohn Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Da er alt kommet på plass, bilen går både fremmover og bakover8-) Nytt låseklips og nye bolter på plass. Har kjøpt ny olje som jeg skal bytte også. F Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå