Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Fy faen altså, dette er så typisk Bimmers nivå..!! NEI NEI OG ATTER NEEEI!! Hvis veiva står på merket sitt, og kammen samtidig står på merket sitt, så er det da for faen riktig!! Når veiva står på merket så står sylinder 1 i ØD, og når kammen står på merket, så står den riktig.!! Den neste som prøver å påstå noe annet erklærer dermed seg selv som idiot..! Sweetbmw: åssen i helsike kan du mene at veiva skal vite hvilken takt den står på? Det er jo kammen som bestemmer det. Om du snur veiva 1 runde så står de fremdeles på akkurat samme sted, altså ØD/TDC. Det er DU som må tenke deg om, ingen andre...!
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Prøv å snu veiva en runde da.. Se hvilken sylinder som kommer etter sylinder 1 da Try it.
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Ehh nei. står veiva pa merkinga si så kan den da ikke stå 180 grader feil og samme med kammen. Eeeh jo? Tenk NØYE gjennom detta, then get back to me. Skal bli morro å se her nå, tok et kjapt søk på google, og dette har vert diskutert en del før også Jeg vet, og det er like moro hver gang. Jeg satt veiva mi feil, og da gikk det dårlig
Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Du har ikke et skvatt peiling på hva du snakker om. Hvis du setter veiva på tenningsmerket, så står syl 1 i ØD. Hvis du snur veiva 1 runde, så står syl i ØD.. Hvis du snur veiva enda engang, så står Syl 1 i ØD.. Hvis du snur veiva nok en gang, så står syl 1 i ØD!! Veiva og stemplene veit da faen ikke åssen takt de står i! Det er kammen som bestemmer det. Så når veiva står på tenningsmerket, og kammen står på tenningsmerket, så KAN IKKE NOESOMHELST stå 180 grader feil! Comprende?
Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Jeg gjentar: du forstår ikke hva du snakker om..! Når veiva står mot tenningsmerket, og kammen står på sitt merke, så er alt riktig. Det har da ikke noe med rekkefølge på sylindere og hvilken som er på vei opp eller ned, for det er da for svingende likt hele tiden! Det du roter med, er at hvis du huker på reima når alt står riktig, og drar veiva en runde så står kammen 180 unna merket sitt. Da må du dra en runde til for at begge merkene skal stemme igjen. Dette er slik en 4-takter funker!
Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Du skjønte vel omsider at du tok feil, er vel heller derfor du fjerna innlegget tenker jeg...
Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Det er vel heller du som er frekk, men det får så være... Finn deg en bunndel uten topp og sett deg ned å snurr noen runder på den og spekuler litt mens du studerer hva som skjer, så kanskje du faktisk lærer noe! Kan vel være en idé å ha full kontroll på hva man snakker om før man blir verdensmester og kaller andre k**suger. EDIT: det var da voldsomt til innleggsredigering på deg da...
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Ja jeg blir forbanna når det er vanskelig å diskutere med folk over internett Og jeg trenger ikke en ban pga noe småtteri som det der. Jeg trenger ikke bygge enda en motor, jeg vet hva jeg snakker om.
Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Sorry Mac, men i dette tilfellet tar du feil. Når begge tenningsmerkene stemmer, så er det klin umulig at hverken veiva eller kammen står noe som helst feil, hverken 180 eller 360 grader. Så enkelt er det. Du får ringe V.S eller noen andre storprofiler å spørre hvis du ikke vil høre på meg.
aksel_christoffer Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 etter å ha turna motoren til kamhjulet står på merket sitt, tok jeg av reima og prøvde å turne veivhjulet noe som selvfølgelig ikke funka. det butta i ventilene etter ca en kvart runde begge veiene.. så kan umulig ha satt noe feil. begge stod på merkene sine. men mangler komp virker det som da starteren går veldig fort i forhold til hva den gjorde før.. tok av toppdekslet for å se etter.. hører kun en lyd som høres ut som det kommer luft ut av toppen når jeg turner veivhjulet..
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Du må ha av kammen for å kunne tørne veiva en runde som jeg mente da. Ellers vil du butte.
Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Men det er da fremdeles ikke noe jævla poeng i å snu veiva en runde da...!! Havner jo bare på akkurat samme plass, hver eneste gang!
aksel_christoffer Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 ok. tok aldri av kammen så den kan umulig stå feil uansett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå