Joachim_M5 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Stemmer. Hvis veiva står på merket sitt, og kammen på sitt så er det riktig. Punktum!
aksel_christoffer Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 ja men da må det være noe annet dritt som ikke stemmer da den ikke starter..
aksel_christoffer Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 vet noen hva tenningsrekkefølgen er på denne motoren? m20b20 med fordelerlokk forran på toppen
aksel_christoffer Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 er veldig lett å turne motoren rundt. virker som det ikke er noe komp.
engen90 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Engen90: Tenk over dette. Når veiva står i syl 1 TDC, så skal sylinder 1 fyre. Kammen står i 1 syl 1 TDC på merket sitt. Dvs begge ventiler lukket klar for fyrings. Du lar kammen stå klar for fyrings i syl 1 tdc, men snur veiva en rundt (360gr). Da står sylinder 1 klar for innsug. MEN den står på merket sitt for det om. Og det vil kammen gjøre også. Oiiiiiiiiiiiiiiii EDIT: For å klaregjøre litt, veiva kanke stå 180grader feil og stå på merket sitt, men den kan stå 360 grader feil Så om jeg demonterer toppen og snur veiva ei runde før jeg setter det sammen har da jeg et problem når jeg skal starte opp igjen? Hva er forsjellen på stempelet/veiva når det er arbeidstakt eller innsugstakt? Blir noe ot det her, men du kan få kjøpt kompresjonsmåler på biltema relativt billig da veit du det helt sikkert og du vil ikke få dårlig komp av å sette kammen 180 grader fra der den satt/veiva 360 grader fra der den satt (da står den der den sto )
aksel_christoffer Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 ok. da står i hvertfall kammen og veivhjulet riktig. kan muligens triggerhjulet være satt på feil i forhold til sensoren? evnt hvor skal den lille delen uten tenner være i forhold til sensoren? sett forfra.
Joachim_M5 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Er styretapp til triggerhjulet, skal ikke gå an å sette det feil.
aksel_christoffer Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 da starta den og går bra. men går på høyt turtall og stinker bensin konstant. lukter bensin av oljepåfyllingslokket hvis man tar av dette.. og oljenivået har steget. tegn på at bensintrykkregulateren er gått?
engen90 Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 kjina mye uten å få start? kan ha fått bensin i bunnpanna, men skulle ikke tru du ville få så mye at oljenivået ville stige merkbart. Du har bytta olje etter at toppen har vært av eller? Ville bytta den igjen uansett. At den går høyt på tomgang kan være falskluft, prøv og spray med startgass rundt innsuget og hør om turtallet forandrer seg. Fant du forresten ut hvorfor den ikke ville starte tidligere?
aksel_christoffer Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 den bruker bare lang tid på å starte. har vært ute å kjørt noen turer. starter hele tiden. men når motoren er varm stopper den hvis jeg brått tar inn clutchen..:s gir jeg bånn gass stopper den nesten også. har ikke bytta olje nei. men tar oljeskift, filter og motor rens i morra tenkte jeg, samt kjøpe nye plugger. vet ikke hvorfor. men den starta med en gang da vi taua den i gang:D
aksel_christoffer Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 den tappen inni fordelerlokket blir slitt bort veldig raskt, har bytta fordelerlokket to ganger allerede. noen som vet hva det kan skyldes? så at rotoren var litt løs så det gikk ann å rikke litt på den. men har stramma den nå.. vet ikke om det kan skyldes at tappen slites bort. ellers starter motoren. men går som en bøtte møkk. reima står riktig, men må bygge opp farten og klarer nesten ikke kjøre i 3 gir hvis jeg ikke har fart fra før.. ikke noe falskluft. det er sjekket. har akkurat bytta olje og filter igjen. bruker verken vann eller olje.
martinwenberg Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Du stramma vell boltene til toppen i riktig rekkefølge? Veit det er noen som gjør det feil med å begynne ytterst, og ikke gjøre det etter rekkefølgen.
aksel_christoffer Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 har gjort det i riktig rekkefølge ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå