Mariuse34 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Byttet hjullager på E39, og merket i den anledning at bærekulene er mye som smør. Ergo bytter jeg hele forstillingen tenkte jeg. Har søkt litt uten hell, er det noen som har en god DIY, eventuelt youtube-video de vil anbefale? Innefattet med at bilen på på forstillingskontroll når jeg er ferdig, men hvilke grad av nøyaktighet er behøvd i demontering/montering. Husker fra en del Wheeler dealer episde at han teller hvor mange ganger han skrur ut deler av forstillingen på eldre bmw`er iallefall. Marius
mudbug Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Her er for E39 523. Det er samme for E39 http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=399580
Mariuse34 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Hvor får jeg tak i denne "3. Harbor Freight Ball Joint Removal Tool: PN 99849 ($18.00)" eller noe som kan brukes som den?
Mikael-B Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Er bare en vanlig endeleddsavdrager. Får det på Biltema osv.
Mariuse34 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Takk! Noe annet enn en endeleddsavdrager jeg trenger?
Mariuse34 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Jeg ser at en del av dette skal strammes på moment. Hvordan gjøres det effektivt? Jeg har bare en standard momentnøkkel fra Biltema og ser blant annet for meg plassproblemer?
Kure Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Jeg ser at en del av dette skal strammes på moment. Hvordan gjøres det effektivt? Jeg har bare en standard momentnøkkel fra Biltema og ser blant annet for meg plassproblemer? Bare dra ganske hardt Skal sikkert bruke moment nøkkel i følge boka, men den delen har jeg aldri brydd meg om....
Mikael-B Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Jeg ser at en del av dette skal strammes på moment. Hvordan gjøres det effektivt? Jeg har bare en standard momentnøkkel fra Biltema og ser blant annet for meg plassproblemer? Ikke noe å bry seg så særlig om.. Bare husk at de fleste foringer burde strammes til i belasta stilling, dvs. bilen nede på hjula.
Mariuse34 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Hvor viktig er det med tre passasjerer i bilen og full tank?
mudbug Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Hvor får jeg tak i denne "3. Harbor Freight Ball Joint Removal Tool: PN 99849 ($18.00)" eller noe som kan brukes som den? En venn sendte meg, men det koset 35$ med sendingsutgift. Jeg skiftet hele forstilling uten problem. Harbor Freight Ball Joint Removal Tool som er kraftigere og litt lengre gripper enn biltema. Du kan bestille hos BMW, men det koster 600 kr.
mudbug Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Hvor viktig er det med tre passasjerer i bilen og full tank? Det står at bærearm og castestag skal stramme med bilen i bakken og med vekt på. Jeg har med kona og to barn på hver sete. Jeg fylte opp full tank før jeg begynte med bytting .
bcrazy Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Pass på at du strammer casterstager i riktig posisjon og hardt nok. Jeg opplevde at jeg ikke strammet dette hardt nok og da løsnet bolten (falt ikke ut, men foringen ble ikke holdt hardt nok fast)
Mariuse34 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Jeg har i beste fall en kompis og svigerbror til å vekte i bilen. Har ikke barn og orker ikke dra dama inn det dette. Det blir mer mas enn det er verdt! Jeg tenkte å skifte forstillingsdeler til helgen, så bestilling fra USA tar fort for lang tid. Føl dere fri til å forklare på idiotnivå hvordan jeg strammer riktig og i rett posisjon. Dette er ting jeg føler jeg ikke kan få nok inn med teskje!
Fliid Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Jekk opp hjulet til dekket står så høyt i buen som det gjør når den står normalt på bakken. Bør ikke engasjere hele verden for dette.
Otis Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Vil du ha ekstra kontroll på at du har rett høyde så måler du høyden får du begynner å jekke opp bilen, trekk så fra 1-2 cm på den høyden igjen og du har da rett kjørehøyde med last.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå