Gå til innhold

540i touring Hartge m.M5 motor i British Racing Green.-Solgt


Jan E-28
 Share

Anbefalte innlegg

Legger ut en vurderes solgt post her for en kamerat:

E39 Touring -97 model.

Levert fra BMW Individual i BRG farge med grønne tepper, og et grønntoning på dashbord som kler BRG fargen godt.

Ekstra tykke isolasjon/secure glass for bedre lyddemping.

Kan bytte til hvite skilter uten avgifter, baksete følger med.

Bygget av Hartge med en gang den var ny med en 4.7L 340hk motor.

Jeg husker ikke hva den var gått, men mener å huske det stod nesten 240.000km på den.

Motor/girkasse byttet med en M5 (400hk). (Gått 60-70.000km om jeg husker rett)

Dokumentasjon på hvor motor/gir kommer fra.

K-Sport bremsesett fremme, oppgraderte skiver bak.

Satt på dobbel M5 eksos.

Ikke forevist/godkjent med M5 motoren.

170.000kr eller bud.

Kontakt til eier for mer info kan videreformidles.

PS!

Jeg kjøpte den gamle originale Hartge motoren av han. Så om du eventuelt er interesert i å tilbakeføre bilen til slik den var originalt. Så kan vi diskutere et bytte.

NB! Bilder fra før ombygging (kun enkel Hartge endestuss):

?bb_attachments=5793&bbat=627&inline

?bb_attachments=5793&bbat=628&inline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM sendt til begge.

Bildene over er noen år gamle, og ganske uklare. f.eks felgene er en del flaket, og litt ripet.

Ingenting irriterer meg mer en å reise langt for å se på en bil som ikke stemmer med førsteinntrykket, eller det som blir nevnt. Så kan nevne det jeg husker fra de gangene jeg har sett bilen.

-Felger er errodert, så lakken har begynt å slippe noen steder, og ripet. Virket ikke som kast under testing. Så en overhaling skulle kunne gi de glansen tilbake.

-Det hadde begynnt å komme en tynn stripe brunt i limfugen på venstre hoveddør (tror det var den siden). Bakluken og andre typiske ruststeder var fortsatt fine.

-Original Hartge fangeren fremme var en del sprekt. Nå står det en ulakkert ny fanger på fremme. Vet ikke om eier fortsatt har den gamle liggende.

-Kunne ikke se at seteryggen er av typen som kan slåes fremover/ned når de importeres som varebil. Tror den må utmonteres helt. Så kunne derfor ikke se seteryggen. Eieren sa han hadde denne.

-Ledningsnettet har litt andre tilkoblinger i forbindelse med ombygging til M5 elektrisk gasspedal, nøkkelantennen etc. Så noen kabler var enda ikke lagt godt på plass.

-Det var skjært ut en del av hjul og batteri brønnen for å få plass til M5 eksosen. Batteriet var også flyttet fra høyre bakre innerskjerm til den resterende plassen i hjulbrønnen.

-Utskjæring til eksosen på høyre side på fangeren.

-Manglet tilhengerdeksel som har en litt spesiell form, siden det er en Hartge fanger.

-Nov.1997 model.

Flere av disse feilene kan godt ha blitt utbedret siden sist jeg kjørte den.

Men alt i alt en bil jeg godt kunne tenkt meg å kjøpe selv. Hadde det ikke vært for at egen garasje frister mer :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...