Gå til innhold

Hva er grensa på overføring ?

M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Nja, kan ikke garantere noe, men mener å ha lest at alle norske banker er pliktige til å melde ifra til myndighetene om alle transaksjoner som overskrider 5 000,-

Skyt meg om jeg tar feil. Skal se etter kilder i morgen.

Men er det snakk om engangstilfelle tror jeg det skal gå bra. Tenk på hvor mye enkelte tar ut når de skal på ferie. Mener også at det er maks 25 lapper man kan ha med til utlandet uten å deklarere de i tollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er gevinster fra andre land og sånt så er grensa 9999,-.etter det må du skatte, viss du blir oppdaget. selv har jeg overført 20000-25000 2-3 ganger uten å få noe krav.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen grense på selve overføringa og det kommer ingen "krav" på noen avgifter på utgående. Tar du med deg mer en ca 25.000 ut av landet skal dette tolldeklareres på f.eks gardermoen. Når det er sagt er det ingen ting i veien for å bruke en haug av spenn på ferie... Grensa på 5000 for valuta overføriger er satt bla. for å spore "folk" som overfører store verdier ofte til utlandske konti og ikke har inntekt som står i stil (hvitvasking).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som PIIIPower sier er det 25.000 som gjelder for det ska meldes fra.

"Valuta

Når du reiser frå Noreg kan du ha med betalingsmidlar for til saman

25 000 norske kroner. Har du med beløp utover dette, skal du gi melding på eit skjema som du får hos Tollvesenet. Du må levere skjemaet til Tollvesenet ved utreisa. Med betalingsmidlar meiner ein til dømes norske og utanlandske setlar og myntar, sjekkar/reisesjekkar og andre verdidokument."

http://toll.no/templates_TAD/Article.as ... uage=nn-NO

Når du overfører penger via nettbanken til utland pleier det komme op en rute der du ska skrive mld til tollvesenet vid større pengebeløp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...