M3 Yngve Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Hva er grensa for overføring/ ta ut valutta før tollvesent får beskjed ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Tror alt over 5 000,- blir meldt ifra om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Hehe, her aner jeg et kommende drama.. Vet forøvrig ikke svaret på spm ditt, men meldeplikten til bankene starter vel ganske tidlig på 5sifra summer før de begynner å se etter svarte penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Altså, setter man inn / tar ut noe en gang eller to er det usannsynelig at det blir konsekvenser av det. Får du plutselig samme "halvstore" beløpet inn en gang i måneden vil sikkert skatteetaten snakke med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2012 Er ikke snakk om noen svarte penger her.!! Trodde de var 20 eller 25 jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Nja, kan ikke garantere noe, men mener å ha lest at alle norske banker er pliktige til å melde ifra til myndighetene om alle transaksjoner som overskrider 5 000,- Skyt meg om jeg tar feil. Skal se etter kilder i morgen. Men er det snakk om engangstilfelle tror jeg det skal gå bra. Tenk på hvor mye enkelte tar ut når de skal på ferie. Mener også at det er maks 25 lapper man kan ha med til utlandet uten å deklarere de i tollen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Viss det er gevinster fra andre land og sånt så er grensa 9999,-.etter det må du skatte, viss du blir oppdaget. selv har jeg overført 20000-25000 2-3 ganger uten å få noe krav. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Det er jo ingen grense på selve overføringa og det kommer ingen "krav" på noen avgifter på utgående. Tar du med deg mer en ca 25.000 ut av landet skal dette tolldeklareres på f.eks gardermoen. Når det er sagt er det ingen ting i veien for å bruke en haug av spenn på ferie... Grensa på 5000 for valuta overføriger er satt bla. for å spore "folk" som overfører store verdier ofte til utlandske konti og ikke har inntekt som står i stil (hvitvasking). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 hva med å bruke paypal?, da får vel ikke tollvesenet snurten på det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ralston Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Som PIIIPower sier er det 25.000 som gjelder for det ska meldes fra. "Valuta Når du reiser frå Noreg kan du ha med betalingsmidlar for til saman 25 000 norske kroner. Har du med beløp utover dette, skal du gi melding på eit skjema som du får hos Tollvesenet. Du må levere skjemaet til Tollvesenet ved utreisa. Med betalingsmidlar meiner ein til dømes norske og utanlandske setlar og myntar, sjekkar/reisesjekkar og andre verdidokument." http://toll.no/templates_TAD/Article.as ... uage=nn-NO Når du overfører penger via nettbanken til utland pleier det komme op en rute der du ska skrive mld til tollvesenet vid større pengebeløp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå