Gå til innhold

nøkk etter gaspådrag. Oppdatert med video!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter gasspådrag, og når jeg slipper gassen å bilen bremser på giret blir det et nøkk.

Noen sa at dette kunne være hardykobling på mellomaksling. Noen som har formening om dette?

Hva koster disse,å kansje hvor kan de kjøpes på nette?

bilen er en 2001 525dat

Takker :)

Skrevet

Helt klart en form for slakke i drivverket. Hardykopling er meget sansynlig. Evt opphengs-lageret til mellomakselen, foring(er) på differensialen eller i selve differensialen. Billigst og lettest først: legg deg under og ta en visuell kontroll av hardykopling. Rufsete/sprukket = skift!

• 2 weeks later...
Skrevet

da har jeg kjøpt hardykobling, å da jeg kom under bilen,så jeg at den gamle var god som ny. ikke engang antydning til sprekker.

men nå virker det som slakke kan komme fra diffen :( legger ut en video. på ca 25 sekunder synes det best. bakhjula står på bokker,og rører seg ikke.

noen innspill her? er dette normat me slakke?

Skrevet

sitter nå og ser på diff på ebay og rundtomkring,

noen som kan si meg hvordan utveksling jeg har? passer diff fra noen andre motortyper? eks 525i.

og hvor finner jeg diff? fant ikke på gs eller koed =/ bare på ebay og et høggeri i sverige

Skrevet

Synes ikke det så galt ut. En viss dødgang finnes i differensialen uansett! Sjekk heller opphengslageret til mellomakselen og boltene på differensialen.

• 2 weeks later...
Skrevet

da har jeg hatt bilen på gs, å det de konstaterte var at girboksn girer hardt ned :/ de har også lest feilkoder å slettet dette.

Humøret var ikke helt på topp da jeg dro å henta bilen,å betalte 1700, for at de sa at girboksen bynner å bli slitt.

meeen, humøre gikk fort opp da jeg kjørte bilen hjem! For nå er den gulle go! har ikke opplevd noe nøkking :D

så da var det kansje en feilkode som lå inne å føkka opp? :)

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...