bj0rnar88 Skrevet Februar 5, 2012 Skrevet Februar 5, 2012 etter gasspådrag, og når jeg slipper gassen å bilen bremser på giret blir det et nøkk. Noen sa at dette kunne være hardykobling på mellomaksling. Noen som har formening om dette? Hva koster disse,å kansje hvor kan de kjøpes på nette? bilen er en 2001 525dat Takker
KalMar Skrevet Februar 5, 2012 Skrevet Februar 5, 2012 Koed.no selger deler til deg billig! Kjempe service!
kje Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Helt klart en form for slakke i drivverket. Hardykopling er meget sansynlig. Evt opphengs-lageret til mellomakselen, foring(er) på differensialen eller i selve differensialen. Billigst og lettest først: legg deg under og ta en visuell kontroll av hardykopling. Rufsete/sprukket = skift!
KrHeLl Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Her har du et bilde av min (Fra E36): Var ikke mange timer igjen av den
bj0rnar88 Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 da er hardykobling bestilt. denne er vell smal sakt å bytte, eller?
scoot Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Kan være trangt, men så lenge du får litt høyde på bilen skal det gå greit. Kan hende du må herje litt med eksosen.
bj0rnar88 Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 da har jeg kjøpt hardykobling, å da jeg kom under bilen,så jeg at den gamle var god som ny. ikke engang antydning til sprekker. men nå virker det som slakke kan komme fra diffen legger ut en video. på ca 25 sekunder synes det best. bakhjula står på bokker,og rører seg ikke. noen innspill her? er dette normat me slakke?
bj0rnar88 Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 sitter nå og ser på diff på ebay og rundtomkring, noen som kan si meg hvordan utveksling jeg har? passer diff fra noen andre motortyper? eks 525i. og hvor finner jeg diff? fant ikke på gs eller koed =/ bare på ebay og et høggeri i sverige
kje Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Synes ikke det så galt ut. En viss dødgang finnes i differensialen uansett! Sjekk heller opphengslageret til mellomakselen og boltene på differensialen.
bj0rnar88 Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Skrevet Mars 9, 2012 da har jeg hatt bilen på gs, å det de konstaterte var at girboksn girer hardt ned :/ de har også lest feilkoder å slettet dette. Humøret var ikke helt på topp da jeg dro å henta bilen,å betalte 1700, for at de sa at girboksen bynner å bli slitt. meeen, humøre gikk fort opp da jeg kjørte bilen hjem! For nå er den gulle go! har ikke opplevd noe nøkking så da var det kansje en feilkode som lå inne å føkka opp?
bj0rnar88 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Da har kassa bynt å nøkke igjen :/ noen som har ideer? Ska snart dra campingvogn til gatebil i mai, så dette uroer jo litt..
PenguiN- Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Skifte olje på automat kasser skal visstnok fungerer svært bra på "problemkasser".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå