bjorneoen Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Hei! Kjøpte meg en BMW E87 1 serie 2006 modell for et par dager siden og lurer på et par ting Stod ingenting om at jeg hadde alarm da jeg kjøpte bilen og derfor regner jeg heller ikke med at jeg har det. Men lurer på om det er standard i 1 serien, å ha speil med sånn liten rund (alarm) kule under speilet? Ser også at det går en ledning fra den boksen som speilet er festet i og opp i taket, hva gjør den? Er det kanskje klargjort for alarm slik at det er enkelt å ordne eller har ingen av disse tingene noe med alarm å gjøre i det hele tatt? Her ser dere speilet og den ledningen jeg pratet om: Noen som kan hjelpe meg med detta? Ringte bmw forhandler og de visste heller ikke...
SweetBMW Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Ledningen kan være til så mangt, avblenbart speil, regnsensor, eller alarm. Klovnenesa kan være der for forberedelse for alarm ja.
bjorneoen Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Okei takk Har verken regnsensor eller alarm som jeg vet om hvertfall og speilet er bare manuelt avblenbart. Fant ut at hvis jeg vrir på den kula så blender jeg speilet og motsatt. Hvordan sjekker jeg om jeg har regnsensor? Tror du dette er standard på E87 med sånn klovnenese som du kalte det eller er dette ekstrautstyr? For hvis det er forberedelse for alarm, da er det vel kanskje ikke like dyrt å få det montert som det ville vært uten?
in2you Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 både alarm og regnsensor var ekstrautstyr til E87, har du alarm så er den kula farget rød. Har du regnsensor så ser du sensoren gjennom frontruta der som speilet er festet
bjorneoen Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Okei var det jeg regnet med så trodde ikke jeg hadde noen av delene egentlig, blei bare litt nysgjerrig hehe Sjekket på frontruta nå og baksiden av den boksen ser helt matt ut over hele, baksiden er lik overalt så ser ikke ut som det er noe sensor der nei, hadde vel sett det ganske lett? Tok av dekselet på den boksen og der var det en del ledninger og en merkelapp Ser at det står 868mhz så regner med at det kanskje er motakeren for nøklene kanskje? Er samme mhz hvertfall på den boksen og på nøklene mine. Takk for god forklaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå