Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. På motornettet mitt helt inne ved ecu kontakten inne i hanskerommet er det en kontakt. Men finner ingen steder i hanskerommet denne kan passe i. Noen som vet hva denne er til og om den må brukes?

Og så har jeg en svart tynn ledning som følger hele strømkabelen fra batteri og frem til motorrom med en kabelsko i enden. Noen som vet hvor denne skal? Denne kommer fra + polen baki. Den var tapet langs med den store strømkabelen.

Takker for svar.

Mvh Espen

Skrevet

Kan det stemme at det er en pre-face motor i et faceliftkarosseri eller motsatt?

På pre-facelift er det en 3-pinns kontakt ved hjernen som kobles til en tilsvarende kontakt som kommer fra bilen.

På facelift er disse 3 ledningene lokalisert i motorstikket ved sikringsboksen.

motorstikk.jpg

Hvis 3-pinnskontakten kommer ut ifra den tykke kabelen som går til ECUen, er det pre-facelift ledningsnett på motoren din. Da må du koble +12V til den grønne lederen (spenning til hovedrele) når tenningen er på.

Den hvite er signal til turtelleren. Denne kobler du til pinne 9 i det runde motorstikket.

Den gule går til forbruksnåla, den kobler du til pinne 3.

Skrevet
Kan det stemme at det er en pre-face motor i et faceliftkarosseri eller motsatt?

På pre-facelift er det en 3-pinns kontakt ved hjernen som kobles til en tilsvarende kontakt som kommer fra bilen.

På facelift er disse 3 ledningene lokalisert i motorstikket ved sikringsboksen.

motorstikk.jpg

Hvis 3-pinnskontakten kommer ut ifra den tykke kabelen som går til ECUen, er det pre-facelift ledningsnett på motoren din. Da må du koble +12V til den grønne lederen (spenning til hovedrele) når tenningen er på.

Den hvite er signal til turtelleren. Denne kobler du til pinne 9 i det runde motorstikket.

Den gule går til forbruksnåla, den kobler du til pinne 3.

Hmm.. bilen er facelift 89 modell,motor er facelift og motornettet skal komme fra 88 eller 89 modell 325 is som han kalte det. Er sånn rar kontakt som kommer ut fra ledningsstammen oppe ved ecu kontakten. Mener den som er på preface er hvit flat en ? med 3 stk ledninger ved siden av hverandre i kontakten? Sender med bilde av den kontakta jeg har i hanskerommet jeg. Kanskje den sier deg noe mer :) Kan jeg evt sjekke i motor stikket om jeg har noe i nr 9 og nr 3?

ib0t9esr89lukpvtgwdi.jpg

Skrevet

den kabelen har jeg også, bruker den ikke til noen ting. tipper det er noen form for ekstrautstyr.

nå det gjelder kabelen sammen med strømledningen så skal den også festes ved pluss-polen

Skrevet

Ikke koblet enda?:)

Den lille kabelen skrus fast på den øverste av de boltene på orginalkontakten

Sent from my HTC Sensation using Tapatalk

Skrevet

okei.. Hmm.. er ikke noe sikring på den ledningen som går til bagasjen. Har vel muligens lagt opp en uorginal ledning der eller noe da. Er 2 svarte litt tykke ledninger med runde kabelsko som kommer ut rett ved lambda kontakten. Skal disse 2 på den pluss kontakten som sitter på torpedoveggen også? Det er ikke de til coil jeg mener altså :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...