Lex-Talionis Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Hei. På motornettet mitt helt inne ved ecu kontakten inne i hanskerommet er det en kontakt. Men finner ingen steder i hanskerommet denne kan passe i. Noen som vet hva denne er til og om den må brukes? Og så har jeg en svart tynn ledning som følger hele strømkabelen fra batteri og frem til motorrom med en kabelsko i enden. Noen som vet hvor denne skal? Denne kommer fra + polen baki. Den var tapet langs med den store strømkabelen. Takker for svar. Mvh Espen
Yngvejos Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Kan det stemme at det er en pre-face motor i et faceliftkarosseri eller motsatt? På pre-facelift er det en 3-pinns kontakt ved hjernen som kobles til en tilsvarende kontakt som kommer fra bilen. På facelift er disse 3 ledningene lokalisert i motorstikket ved sikringsboksen. Hvis 3-pinnskontakten kommer ut ifra den tykke kabelen som går til ECUen, er det pre-facelift ledningsnett på motoren din. Da må du koble +12V til den grønne lederen (spenning til hovedrele) når tenningen er på. Den hvite er signal til turtelleren. Denne kobler du til pinne 9 i det runde motorstikket. Den gule går til forbruksnåla, den kobler du til pinne 3.
Lex-Talionis Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Kan det stemme at det er en pre-face motor i et faceliftkarosseri eller motsatt?På pre-facelift er det en 3-pinns kontakt ved hjernen som kobles til en tilsvarende kontakt som kommer fra bilen. På facelift er disse 3 ledningene lokalisert i motorstikket ved sikringsboksen. Hvis 3-pinnskontakten kommer ut ifra den tykke kabelen som går til ECUen, er det pre-facelift ledningsnett på motoren din. Da må du koble +12V til den grønne lederen (spenning til hovedrele) når tenningen er på. Den hvite er signal til turtelleren. Denne kobler du til pinne 9 i det runde motorstikket. Den gule går til forbruksnåla, den kobler du til pinne 3. Hmm.. bilen er facelift 89 modell,motor er facelift og motornettet skal komme fra 88 eller 89 modell 325 is som han kalte det. Er sånn rar kontakt som kommer ut fra ledningsstammen oppe ved ecu kontakten. Mener den som er på preface er hvit flat en ? med 3 stk ledninger ved siden av hverandre i kontakten? Sender med bilde av den kontakta jeg har i hanskerommet jeg. Kanskje den sier deg noe mer Kan jeg evt sjekke i motor stikket om jeg har noe i nr 9 og nr 3?
ehrnst Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 den kabelen har jeg også, bruker den ikke til noen ting. tipper det er noen form for ekstrautstyr. nå det gjelder kabelen sammen med strømledningen så skal den også festes ved pluss-polen
Lex-Talionis Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Okei men den som går langs strøm kabelen sitter fast på + polen bak. . Hva er da vitsen med å koble den på pluss foran da ? Eller jeg som ikke henger med helt nå?
ehrnst Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Ikke koblet enda? Den lille kabelen skrus fast på den øverste av de boltene på orginalkontakten Sent from my HTC Sensation using Tapatalk
Lex-Talionis Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 Nei har ikke det, hehe tenkte å få gjort det i morra. Men da gjør jeg det takk for hjelpa.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Er som ehrnst skriver, den ledningen som går bort til sirkingsboksen skal på denne. På den tynne ledningen fra trunken er det en sikring på. Den kontakten på motornettet er til AC og automatkasse altså ekstrautstyr.
Lex-Talionis Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 okei.. Hmm.. er ikke noe sikring på den ledningen som går til bagasjen. Har vel muligens lagt opp en uorginal ledning der eller noe da. Er 2 svarte litt tykke ledninger med runde kabelsko som kommer ut rett ved lambda kontakten. Skal disse 2 på den pluss kontakten som sitter på torpedoveggen også? Det er ikke de til coil jeg mener altså
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Det er nok jordinga, skal på støtdempertårnet. Er et eget feste/bolt der på facelift biler.
Lex-Talionis Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 ja stemmer det 2 stk jordinger? er 2 like ledninger som ligger helt overnfor hverandre. Dem er svarte. Og dem er identiske.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 ja stemmer det 2 stk jordinger? er 2 like ledninger som ligger helt overnfor hverandre. Dem er svarte. Og dem er identiske. Ja er 2 kabelsko som ligger over hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå