lienback Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Filmet når jeg startet bilen med kald motor. http://www.youtube.com/watch?v=t5aTfGSK ... e=youtu.be Det høres litt verre ut på filmen enn det er på ekte, men den tikker noe voldsomt av og til. Noen ganger tikker den ikke i det hele tatt. Du hører på filmen at det forsvinner helt etter noen sekunder, men er dette normalt?
Evenol Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Ikke unormalt at det er litt tikking ved oppstart, så lenge det går bort. Men syns du hadde ujevn gange...
bmw-E30 Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Ikke unormalt at det er litt tikking ved oppstart, så lenge det går bort. Men syns du hadde ujevn gange... LMM kanskje
Kvasi Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Det "kakler" i toppen din pga at den ikke har oljefilmen som skal til mellom løfterne og ventilene. Blir værre av kombinasjoen kald/gammel olje. Viktig med ny og, riktig, olje på vinteren..
lienback Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 Ja, men den bruker mye olje så jeg fyller regelmessig på med nye olje. Den sviver litt ujevnt når blir startet på kald motor, men det og forsvinner etter den blir varm
MaWeRiCk Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Hvilken olje bruker du ? Anbefaler at du bruker w 5-40 Helsyntetisk Olje med gode kaldstartegenskaper,da får du skikkelig oljesprut på 2 sek.
bmw-E30 Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Når det var skikkelig kaldt ute var det likt med gamle sierraen min, men gidde seg etter ett par sekunder. Har aldri hatt noe problem med det, verken jeg eller nye eier
OrjanBmw Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 de fleste BMW`er får ikke oljetrykket opp før start, og når du starter pumpes oljen opp, derfor får man ofte tikking i noen sekunder etter start. Men ville nok lokalisert hva som bruker olje og fikset det, så ta en motorrens og ny olje/filter.
John Kr Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Filmet når jeg startet bilen med kald motor.http://www.youtube.com/watch?v=t5aTfGSK ... e=youtu.be Det høres litt verre ut på filmen enn det er på ekte, men den tikker noe voldsomt av og til. Noen ganger tikker den ikke i det hele tatt. Du hører på filmen at det forsvinner helt etter noen sekunder, men er dette normalt? Du sier ikke mye om motoren, f.eks hvor langt har den gått og hvilken olje bruker osv. La merke til litt lengre nede i tråen at du antydet at motoren brukte mye olje, det kan tyde på at toppen din begynner å bli slitt. Hydrauliske ventilløftere som tikker ved oppstart og stort oljeforbruk kan ha sammen med utslitt topp. Men alt denne kan sikkert verkstedet svare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå