Tzunami Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Jeg skal lage meg kasse i e39'n og trenger litt hjelp med portene.. Den skal henge under hattehylla med elementene vendt nedover, hvilken vei bør portene være? Hvor store osv? Skal bruke dynabel sine DY9240 i en 52L kasse delt med skillevegg, så hvert element får 26L hver, som det står på sidene deres at er optimalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Vil dette bilde si at jeg skal tune kassen til 60hz? Isåfall hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Okey, leser meg litt opp på stoffet underveis, så leste meg frem til at en kasse tunet til mellom 30-35hz vil gi en god blanding av SPL og SQ, så hvordan tuner man kassen slik? Kassen vil bli 74*47*21, utvendige mål, laget av 19mm tykk mdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Hvis du henger kassa som du sier, vil ikke bassene spille ut i bagasjerommet da? Det vil du jo ikke ha noe av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Ja vet at den vil spille ut i bagasjerommet, men har lest om flere som har gjort dette på m5board, og de sier det er en kraftig oppgradering fra org subbene som henger der fra før av. De org spiller riktignok opp fra hattehylla da, men spørs hvor lett det er å vende elementene oppover mot hattehylla uten at det vil riste noe hensynsløst fra hattehylla? Noen som har noe mening om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Nå har jeg aldri montert stereo i E39, men i mange andre. Kort oppsummering; bassrefleks = folk hører at du kommer. Lukket kasse = godlyd inne i bilen. Har du bakseterykk med gjennomgang til skipose ville jeg ikke tenkt meg om i det hele tatt, har du ikke ville jeg sagd hull.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Jeg har skiposetrekk, så jeg har hull der ja;) skal få en fin balanse mellom "folk hører meg komme" og "god lyd inni bilen". Derfor jeg skal ha den til å lande på 30-40 hz, men har ikke laget annet enn lukkede kasser før, så trenger litt hjelp med størrelse på refleksrør, både lengde og bredde. Kan jo høre men dynabel på størrelsen på porten på kassen deres, og bare lage identisk, men trenger fortsatt hjelp med tanke på plassering av portene, lurer på om jeg skal ha de mot seteryggen? For det blir vel vanskelig å trekke de opp bak magneten på elementet og opp i hattehylla... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Har regnet litt mer på det, som om man ikke har noe annet å gjøre om natta tror jeg har kommet frem til at porten på kassa dynabel brukte på testen er ca 3" i diameter og ca 12" langt, og at de da har tunet den til 49 hz, kan dette stemme? bør jeg forlenge porten enda mer for å få hz lavere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Bruk winisd til kasse utregning Linearteam.dk Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå