birkenPAGG Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Hei, Jeg har vært den lykkelige eier av en 5. serie 2009 i en måned. I går stoppet den plutselig. Jeg kjørte på rv 4 fra sinsenkrysset. Aksellererte til 80 og satt på cruisekontrollen. etter 30 sekunder begynte bilen å riste og miste effekt, så kjørte jeg til siden og stoppet den. Prøvde å starte den igjen, men den nektet. Turnet, men ingenting skjedde. Kompisen min sa det kjentes ut som om når gamle biler ikke går på alle sylinderne. Har noen her ide om hva dette kan være. Ellers har bilen oppført seg eksemplarisk, så jeg har ikke fått noe frampek. Syns dette er veldig kjedelig, og håper noen her kan guide meg i rett vei - før jeg skal håndtere verksteder og forsikringsselskapet. Er helt blank nå.. PS! Gjelder 520 d, automat, importert. 120 km (garantert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeppbiz Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Dieselpumpa vil jeg ha sjekka først:-) sjekk om sikringen er røket, tett dieselfilter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birkenPAGG Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Takk for svaret. Noe prisoverslag om dette er tilfellet? Sikring kan vel ikke være all verden, mens diselfilter og hvert fall diselpumpe høres verre ut. PS. fikk ingen feilmld i bilen. Dekkes dette av forsikringen? Har sånn motorforsikring også gjennom NAF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Spør bilen hva som er galt ---> Diagnose Kan være så mangt.. Start med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 for meg hørtes det ut som mulignes swirlflap som muligens har tatt veien inn til sylinderen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Hvis det er swirl flaps er du jo greit pult i 2ern da Få tatt diagnoswe på verksted, og bruk motorforsikringen for alt den er verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Hvis det er swirl flaps er du jo greit pult i 2ern da Få tatt diagnoswe på verksted, og bruk motorforsikringen for alt den er verdt. Syns du du kunne spart deg for kommentaren + smilefjes.På grensa til uforskammet.Dårlig dømmekraft null empati i allefall. Håper virkelig det ikke er swir plaps.Da det kan være ruin for den det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Hvis det er swirl flaps er du jo greit pult i 2ern da Få tatt diagnoswe på verksted, og bruk motorforsikringen for alt den er verdt. Av nysjerrighet lurer jeg på hva 'swirl flaps' er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 hva 'swirl flaps' er? Denne siden kan være nyttig lesing: http://www.swirlflaps.co.uk/ Ved daukjøring kokser du fort igjen dieseln desverre, CC i 80km er å be om utlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Dere skremmer jo vettet av birkenPAGG Heldigvis for han så har bmw gjort endringer på swirlflap mekanismen opp til flere ganger før 2009. Prosentvis så er det faktisk veldig få biler det skjer på, spesiellt etter 2005. Det får sef mye oppmerksomhet på forum rundt om, og blir derfor oppfattet som et stort problem. Utifra det som blir beskrevet så tror jeg ikke flappene er problemet her. Bilene er snart like komplisert som kvinnfolk, så man må bare kommunisere med de for å få en pekepinn på hva som er galt, og ta det derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Ikke meninga å skremme nei Kanskje dette innlegget kan være intr lsing............ viewtopic.php?f=1&t=212310 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå