Gå til innhold

Arne sin BMW F11 535d


ArneR.
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke lov å montere noe film på fremrutene som gjør de mørkere enn originalt. Men eg kommer til å montere en ganske lys film og då går det greit. Blei stoppa to ganger med forrige bilen og då fikk eg overtalt de om at det var originalt.

Ok. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Har en nabo rett borti gata også som skal handle f11 av han.

Har også fått levert F11 derfra.. Særdeles godt fornøyd. Bilen 'fant' jeg selv, men AEC Top Auto gjorde en særdeles god jobb med arbeidet å få bilen hjem og få den levert med norske skilter.

Hentet bilen i kveld og levert den rett videre for toning av vinduer framdørene, noe lysere film enn originaltoning.

0lqkca9u11wgrykhw0lr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt disse felgene: http://f10.5post.com/forums/showthread. ... ce=message

Også vil jeg ha senkesett. Hvordan er det med godkjenning og slikt? Kan man få problemer med biltilsynet? De kunne gjøre det på Bavaria for meg, men de var ganske dyre. Glemte å spør om de godkjente senkesettet på noen måte.

Her er bilde av min bil med 18" vinterhjul.

kll6gg3r6wwyv2uac2u8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger tuv papirer på senkesettet og papirer på 4 hjulskontroll. Da er det bare å vise den på biltilsynet(370kr)

Hvor mye ville Bavaria ha for jobben?

Flott bil forresten. Kjekt at det begynner å bli en del F11 langs veiene. Men eg har ikke sett noen andre 535d ennå. Bortsett fra den hvite som står på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger tuv papirer på senkesettet og papirer på 4 hjulskontroll. Da er det bare å vise den på biltilsynet(370kr)

Hvor mye ville Bavaria ha for jobben?

Flott bil forresten. Kjekt at det begynner å bli en del F11 langs veiene. Men eg har ikke sett noen andre 535d ennå. Bortsett fra den hvite som står på finn.

OK, takk :)

Bavaria skulle ha 6000kr, inkl 4 hjulskontroll.

Er veldig fornøyd med bilen. Ville i utgangspunktet ha M-sport, men det er ikke så mange M-sport 520d i Tyskland med det utstyret jeg ville ha. Virker ut som det er mer vanlig med M-sport i Norge enn i Tyskland?!!.

En lokal selger som fant bilen for meg, etter de kriteriene som jeg satt. Den var 11mnd gammel, kjørt 22000km og kom fra ein BMW forhandler. Dønn strøken utvendig og innvendig. Samt den hadde det utstyret som jeg hadde satt som krav. Også kjekt med 184Hk vs 163Hk :wink:

- Sort metallic

- sort skinn

- Elektrisk sete med minne (stor høyde forskjell på meg og fruen. Ikke så mange biler som har minne funksjonen fant jeg ut)

- Skinn ratt

- Automat

- Panoramatak

- Bi Xenon

- Oppgradert lydanlegg

- Prof Nav

- Bluetooth

- EDC (men er litt høy :( )

- Lyspakken (veldig stilig :) )

- Parkeringssensor

- Alu rails

- Alu rundt vinduene

- Sota ruter bak

- 18" hjul som blir til vinterdekkene (20" sommerhjul som er bestillt)

I tillegg fikk jeg med ein del annet utstyr som "fulgte" med.

- Filskiftevarsling (blindsone)

- Bagasjeromspakke

- Cruisecontroll med brems (lurer på om dette er standard?)

- Internett

- Ipod tilkobling

- USB

- Instrumentlys som blir orange automatisk i tunneler/mørke (veldig kjekt å ha. Er dette standard?)

- Aut fjernlys assistent

- Speed limit info (kjekk liten sak som jeg har oppe hele tiden)

- Fineline antrasitt lister innvendig (veldig elegante, uten å bli gubbete)

- Bortfall av modell betegnelse (greit å ha, når man har minste motoren, haha)

Skulle gjerne hatt 535d, men må jo begynne ein plass :) Gikk fra Peugoet 406 til denne :D Leker allerede med tanken på å kjøpe BMW 1 serie som neste nr 2 bil :)

Savner som sagt M-pakken litt, men synes den er mer fremtredende på hvite biler, og ikke så stor forsksjell på sorte biler. Og siden denne bilen var så godt utstyrt og strøken, samt grei pris, valgte jeg denne. Eneste utstyret jeg egentlig savner er varme i baksetet. Men det er det heller ikke så mange tyske biler som har.

Noen av dere som har erfaring med å ettermontere varme i baksetet?

PS: Håper det er greit at jeg skriver dette. Har ikke tenkt å kuppe tråden din. Det er noen spørsmål innimellom her som jeg tenkte dere kanskje kunne svare på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bare kjekt at det er flere f10/11 eiere her. Mye kjekt utstyr der. Ettermontere varme i baksete høres litt dyrt ut. Eg har det men med to barneseter baki der hadde eg ikke behøvd det. Bilen blir nok byttet ut før barnestolperioden er over.

Du har ihvertfall tatt et STORT steg i riktig retning mtp hva du gikk ifra hehe. Eg gikk fra e61 535d til denne så spranget var ikke så veldig stort. Å ettermontere komplett m pakke er ikke så veldig dyrt tror eg. Mye brukt til salgs. Men de er fine uten også og du kan jo montere en annen difuser og frontsplitter for å gjøre utseende litt tøffere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og skal ha slik film. Du må legge ut bilde av resultatet så kan eg kanskje bruke de eg også.

Har fått bilen igjen i dag og det ble ikke film på vinduer framdørene. Rumag tok rett og slett ikke sjansen på å demontere dørtrekket. De kunne jo naturligvis gjøre det, men måtte da bruke mye tid og høre med Bavaria hvordan dette gjøres for å ikke ødelegge noe. Det var visst nok ikke så enkelt som på eldre modeller hvor dørtrekket kun er festet med klips. Så når jeg alliekvel i utgangspunktet var i tvil om jeg i det hele tatt skulle gjøre det, så var beslutningen om å legge det litt 'på is' nokså enkel.

Men fikk lagt på folie på støtfanger bak, pluss den lyseste filmen på bakluka i tillegg til originalfilmen. Det gjør også bilen mørkere inni, og hindrer at man kan se 'igjennom' bilen bakfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, samme svar som eg fikk hos Riis Bilglass. Det er rett og slett for mye jobb sier de. Og de er redd for feilmeldinger mtp airbag. Men eg demonterte dørtrekkene selv i min e61 og det gikk som en lek. Men eg kan forstå de litt siden de er ansvarlige for alt som skjer og plutselig må de betale for full omprogrammering. Eg bestilte time hos Øyvind Moe Auto her nede. Han var verksmester hos Bavaria før og har stålkontroll på BMW. Han demonterer begge rutene for ca 2000,- så leverer eg rutene hos Riss etterpå. Totalt ca 3000,- Då slipper eg å bekymre meg for noe styr med programmering. Han kobler fra batteriet før han begynner. Evnt så fikser han feilmeldinger før levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og legge på film uten å demontere dørtrekket var visst ikke særlig aktuelt, for det ville ikke bli fint og 'ordentlig' nok...

Dessuten går det flere rykter om at parallelt med at toning av sidevinduer helt fram har blitt mer og mer populært, har BT intensivert kontroller og bøtlegging av dette. I verste fall får du visst nok ikke kjøre videre før filmen er av, og den sitter jo som f...

Dette har jo blitt kontrollert og gjort lenge, men Biltilsynet har vel fram til nå prioritert typisk 'gjør-det-selv' jalla toning.

Men nå skal altså også nyere og finere biler få svi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...