ibocan92 Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 jeg har e34 535i og vurderer å bytte til 200sx s14 men det jeg lurer på er om dem er like raske? 535i har 210hk ca og veier 1,6tonn, mens 200sx har 200 turbo hester, vekta vet jeg ikke da men siden det er japse bil så veiern vel ikke mer enn 1,3tonn`? er ikke helt fast bestemt enda om det blir å style opp osv e34n eller selge den og kjøpe en 200sx helst s14, eller muligens en annen bakjulstrekk turbo bil untatt volvo;) folkens bare kom med ideer med bakjulstrekk over 200hk og budkjett på max 120lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 200sx er nok en del kjappere, samt lett å få noen billige hk ekstra. Stor vektdifferanse på disse. Forsåvidt helt forskjellige biler, hadde aldri bytta en 535 mot en s14 selv men det er kansje bare meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Ville heller ikke byttet, min første bil var en coupe, kjøpte meg for ikke sålenge siden en Mercedes stasjonsvogn, lysten på å ha coupe har forsvunnet ganske brått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 jeg har e34 535i og vurderer å bytte til 200sx s14 men det jeg lurer på er om dem er like raske?535i har 210hk ca og veier 1,6tonn, mens 200sx har 200 turbo hester, vekta vet jeg ikke da men siden det er japse bil så veiern vel ikke mer enn 1,3tonn`? er ikke helt fast bestemt enda om det blir å style opp osv e34n eller selge den og kjøpe en 200sx helst s14, eller muligens en annen bakjulstrekk turbo bil untatt volvo;) folkens bare kom med ideer med bakjulstrekk over 200hk og budkjett på max 120lapper. Nå er du på en BMW side. Du får slenge deg inn på en riskoker side om du vil finne andre svar en BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 klar over at jeg er på bmw side men var ute etter litt mere info om 200sx`n, pluss jeg er ganske intresert i å opleve det å eie en turbo bil:) derfor s14 kansje s13 er aktuelt. men på min 535i så har jeg merka at ved hastighet 10-40kmt når jeg bare klapper på bremse pedalen så virker det som om hele fronten på bilen er løs, jeg stakk hue ut av bilen mens jeg hurtig brems/slipp så merka jeg at forhjulet nappa seg eller vridde seg da til venstre eller høyre. noen som har oplevd dette med e34 før? dette er andre gang jeg oplever dette, først med 520 så med 535i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Kjøp turbo til 535en din isteden for å kjøpe s14 da får du bmw og turbo bil som du ønska deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Kjøp turbo til 535en din isteden for å kjøpe s14 da får du bmw og turbo bil som du ønska deg ganske enig der.. en sur 200sx kan overhode ikke sammenlignes med en 535 med turbo f.eks selv om 200'n har turbo så betyr ikke det att du knekker stolryggen av den grunn.. for all del ikke bytt ut 535 mot en riskoker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Kjøp turbo til 535en din isteden for å kjøpe s14 da får du bmw og turbo bil som du ønska deg ganske enig der.. en sur 200sx kan overhode ikke sammenlignes med en 535 med turbo f.eks selv om 200'n har turbo så betyr ikke det att du knekker stolryggen av den grunn.. for all del ikke bytt ut 535 mot en riskoker.. sant !! grommere med 3,5L med turbo kitt enn en 2 litet med turbo regner med at den 3,5 literen har ganske grei innmat orginalt ? tåler vel litt hk før man må gjøre noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 org 535 motor tåler fint 500hk før du må gjøre spes mye. kanskje toppakninga er eneste men. og 500hk i en 3,5l har du fort 750+ nm.. og for å få litt effekt ut av 200'n må du bytte sånn ca alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Nei for du overdriver ikke "litt" nå engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
507 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Som eldre bruksbil i noenlunde stock oppsett er vel valget enkelt. 200sx koster massivt i forhold til alder/km/stand og brukte deler/ettermarkedsdeler for "hverdagsrep" er nok ikke så hyggelig innenfor Europa. E34 er vanlig heromkring, så den lider ikke av disse problemet. Skal du bygge så er jo 200sx fett, det skorter jo ikke på ettermarked til E34 heller... men 200sx er jo helt sykt på dette, både når det kommer til lettfattelig knowhow og utvalg/konkurranse (og dermed pris) på markedet. Men så er det jo dette med godkjenning og at disse bilene tiltrekker seg stopping i teknisk kontroll som sukker tiltrekker veps. RWD med turbo i denne prisklassen og typen bil forutsetter vel en del japsebiler av lignende kaliber, evt kan du vel vurdere kompressor-Mercer. Utover det så må du nesten bare få prøvd en og se om du liker den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 jeg tror jeg hadde klart å installere turbo på 535i en min bare jeg har alle deler lixom.. dealen min er at jeg har en avtale med far og om litt over en mnd så får jeg 100lapper. så jeg prøver å bruke penga helst på en bil jeg ikke taper dem penga om 2-3 år lixom. e34 535i i strøken stand går ikke får så mye mere enn 40-50 lapper vis jeg skulle endre tanker og selge den senere. mens 200sx klarer å holde verdien ganske høyt som man kjøpte den nesten etter par år. men e34 535i TURBO høres jævlig digg ut men så er det jo det å drive med å ungå tenkniske kontroller når man kruiser rundt om kring. 535i bruker rundt 1,5 på mila uten mods og med turbo så tipper jeg den nærmer seg 2liter kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 passer denne m30b35 motorn inn i en e36 coupe? med tanke på at e36 coupe veier mindre så blir forbruken mindre og man føler at bilen flytter på seg mye bedre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Alle biler med litt motor skal ha sitt når du tråkker på, kjøp deg en ombygd e36 m3 og kjør rundt riskokerene.. M30 motoren passer ikke i e36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Alle biler med litt motor skal ha sitt når du tråkker på, kjøp deg en ombygd e36 m3 og kjør rundt riskokerene.. M30 motoren passer ikke i e36.. Liker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå