Gå til innhold

e34 535i eller nissan 200sx s14 2.0 turbo?


ibocan92
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har e34 535i og vurderer å bytte til 200sx s14 men det jeg lurer på er om dem er like raske?

535i har 210hk ca og veier 1,6tonn, mens 200sx har 200 turbo hester, vekta vet jeg ikke da men siden det er japse bil så veiern vel ikke mer enn 1,3tonn`?

er ikke helt fast bestemt enda om det blir å style opp osv e34n eller selge den og kjøpe en 200sx helst s14, eller muligens en annen bakjulstrekk turbo bil untatt volvo;)

folkens bare kom med ideer med bakjulstrekk over 200hk og budkjett på max 120lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

200sx er nok en del kjappere, samt lett å få noen billige hk ekstra. Stor vektdifferanse på disse.

Forsåvidt helt forskjellige biler, hadde aldri bytta en 535 mot en s14 selv men det er kansje bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har e34 535i og vurderer å bytte til 200sx s14 men det jeg lurer på er om dem er like raske?

535i har 210hk ca og veier 1,6tonn, mens 200sx har 200 turbo hester, vekta vet jeg ikke da men siden det er japse bil så veiern vel ikke mer enn 1,3tonn`?

er ikke helt fast bestemt enda om det blir å style opp osv e34n eller selge den og kjøpe en 200sx helst s14, eller muligens en annen bakjulstrekk turbo bil untatt volvo;)

folkens bare kom med ideer med bakjulstrekk over 200hk og budkjett på max 120lapper.

Nå er du på en BMW side. Du får slenge deg inn på en riskoker side om du vil finne andre svar en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klar over at jeg er på bmw side men var ute etter litt mere info om 200sx`n, pluss jeg er ganske intresert i å opleve det å eie en turbo bil:) derfor s14 kansje s13 er aktuelt.

men på min 535i så har jeg merka at ved hastighet 10-40kmt når jeg bare klapper på bremse pedalen så virker det som om hele fronten på bilen er løs, jeg stakk hue ut av bilen mens jeg hurtig brems/slipp så merka jeg at forhjulet nappa seg eller vridde seg da til venstre eller høyre.

noen som har oplevd dette med e34 før? dette er andre gang jeg oplever dette, først med 520 så med 535i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp turbo til 535en din isteden for å kjøpe s14 :) da får du bmw og turbo bil som du ønska deg :)

ganske enig der..

en sur 200sx kan overhode ikke sammenlignes med en 535 med turbo f.eks :D selv om 200'n har turbo så betyr ikke det att du knekker stolryggen av den grunn..

for all del ikke bytt ut 535 mot en riskoker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp turbo til 535en din isteden for å kjøpe s14 :) da får du bmw og turbo bil som du ønska deg :)

ganske enig der..

en sur 200sx kan overhode ikke sammenlignes med en 535 med turbo f.eks :D selv om 200'n har turbo så betyr ikke det att du knekker stolryggen av den grunn..

for all del ikke bytt ut 535 mot en riskoker..

sant !! :P

grommere med 3,5L med turbo kitt enn en 2 litet med turbo :D

regner med at den 3,5 literen har ganske grei innmat orginalt ? tåler vel litt hk før man må gjøre noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eldre bruksbil i noenlunde stock oppsett er vel valget enkelt. 200sx koster massivt i forhold til alder/km/stand og brukte deler/ettermarkedsdeler for "hverdagsrep" er nok ikke så hyggelig innenfor Europa. E34 er vanlig heromkring, så den lider ikke av disse problemet.

Skal du bygge så er jo 200sx fett, det skorter jo ikke på ettermarked til E34 heller... men 200sx er jo helt sykt på dette, både når det kommer til lettfattelig knowhow og utvalg/konkurranse (og dermed pris) på markedet. Men så er det jo dette med godkjenning og at disse bilene tiltrekker seg stopping i teknisk kontroll som sukker tiltrekker veps.

RWD med turbo i denne prisklassen og typen bil forutsetter vel en del japsebiler av lignende kaliber, evt kan du vel vurdere kompressor-Mercer.

Utover det så må du nesten bare få prøvd en og se om du liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg hadde klart å installere turbo på 535i en min bare jeg har alle deler lixom..

dealen min er at jeg har en avtale med far og om litt over en mnd så får jeg 100lapper. så jeg prøver å bruke penga helst på en bil jeg ikke taper dem penga om 2-3 år lixom. e34 535i i strøken stand går ikke får så mye mere enn 40-50 lapper vis jeg skulle endre tanker og selge den senere.

mens 200sx klarer å holde verdien ganske høyt som man kjøpte den nesten etter par år.

men e34 535i TURBO høres jævlig digg ut men så er det jo det å drive med å ungå tenkniske kontroller når man kruiser rundt om kring.

535i bruker rundt 1,5 på mila uten mods og med turbo så tipper jeg den nærmer seg 2liter kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...