Gå til innhold

Skult Focal & Alpine spiller i E60 med funksjonabel Idrive

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene montert ett "friskt" stereoanlegg i en E60. Kriteriene var: Usynlig i bilen, rattkontrollen skulle fungere, mye lyd, bra lyd.

Begynner med høyttaler montering:

Focal 100KRS passer rett i dørene. Både diskant og mellomtone er tilnærmet plug and play.

i9szmm78ex881aanh6dy.jpg

Også i hatthyllen.

i1srfy5uttcn7ho7aioo.jpg

Så demontere litt for cdspiller og rattadapter.

t3203jhwgcqiy29s6vnu.jpg

Montert ramme og trekt kabler til cdspiller

3qw79auev8ri2u7wquj5.jpg

Spiller montert

fkauu61bh7n9n8lw9edu.jpg

7cmtlijr708zh9i5tnjh.jpg

cjsb59pwkkomfw9lcjw1.jpg

Kabeltrekk til forsterkere

uh6z16g62sumos1gtuai.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal 33KX montert i kasse på 92liter

cdgeitg4k8dyseucmm51.jpg

Alcantara deksler som er montert inni kassen.

t92h7i3esnm8ylrhs1qw.jpg

12mm plexiglass montert

9gtam9brxcoa8yxbg2ys.jpg

Ble ikke noe lettvekter dette heller. Men eieren slipper tenke på sandsekker i bagasjen på vinterstid.

cww6kqjg08iq7njccwnc.jpg

Montert i bilen blir det slik

y6a6b9jsoni0agrd2lok.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begynnelsen på forsterker racket som skal holde 2stk Focal FPS 1.500 og 1stk Focal FPS 4.160

38sczblqgv1v74nsy1qg.jpg

Skjult kabling på 4kanaleren

hfdhtejz01jroccb2vn7.jpg

Kabling på siden

efgdw5coqawgour29xm1.jpg

Forsterkere på plass

q3cskt3yxlupl25kcr7n.jpg

Montert litt dioder

6uue6k7sr2ntjmpmpjgp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble så bra som den kunne bli av så små elementer, derfor vi også brukte høytalerne i hatthyllen for å få litt hjelp med punchen der. Gul Focal trenger noen timer innspilling før det lager musikk. Så grov justering er gjort nå bilen kommer tilbake senere når elementene har løsnet litt. Dørene er dempet med dynamat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med høgtalere bak, kan ein vel skru opp delefrekvensen til subbene litt og.

Gløymde å nevne at du har gjort ein bra jobb i forrige innlegg! :)

Det virker som om du liker lyden av Focal godt. Eg vurderer å oppgradere lyden i ein bil til sommaren. (eg bur dessverre laaangt unna bilstereobutikker)

So eg rekner med at som f.eks. 165 KRX2 er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer til å dele dem ganske høyt for å kompensere. 33KX funker ganske bra på høyere frekvenser også. Det er lettest å selge ting som en selv liker vettu derfor blir det endel Focal. Krx2 er ett supert frontsett har selv hatt storebroren altså 3veis settet i X5en. Funket bra det, men det krever endel mere jobb en 2veis settet. Det er mye lettere å få veis settet til å funke 100%. Godt vi har posten da, tar jo ikke mere enn ett par dager å sende noe til Lærdal ;) Om du skal ta en lyttetest først blir det jo litt vanskeligere. KRX settet er noe mykere i diskanten enn gamle K2P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for infoen. Eg vil nok sikkert like lyden. (men dei fleste høgtalerene i den prisklassen har nok sikkert fin lyd)

Med nyare biler er det ikkje alltid so lett å bygge 3-vegs system. Eg hadde Boston Acoustic Pro 6.43 i 2 biler. Men i dei 2 bilene var det ikkje so nøye med litt amatør jobbing av dørtrekk osv.

Har ein 03 S60 no og eg får vel holde amatøren (meg ;) ) i sjakk på dørtrekka der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...