Nautiluz Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Har de siste dagene montert ett "friskt" stereoanlegg i en E60. Kriteriene var: Usynlig i bilen, rattkontrollen skulle fungere, mye lyd, bra lyd. Begynner med høyttaler montering: Focal 100KRS passer rett i dørene. Både diskant og mellomtone er tilnærmet plug and play. Også i hatthyllen. Så demontere litt for cdspiller og rattadapter. Montert ramme og trekt kabler til cdspiller Spiller montert Kabeltrekk til forsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Focal 33KX montert i kasse på 92liter Alcantara deksler som er montert inni kassen. 12mm plexiglass montert Ble ikke noe lettvekter dette heller. Men eieren slipper tenke på sandsekker i bagasjen på vinterstid. Montert i bilen blir det slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Så begynnelsen på forsterker racket som skal holde 2stk Focal FPS 1.500 og 1stk Focal FPS 4.160 Skjult kabling på 4kanaleren Kabling på siden Forsterkere på plass Montert litt dioder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Topp deksel under produksjon.. Så litt ferdig bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Jeg klarte faktisk å ta endel bilder når jeg laget topp dekslet om det skulle være interesse for en lite DIY på hvordan lage ett enkelt men tøft deksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Korleis vart mellombassen med ein 4"? Måtte du dempe dørene? Har du ca delefrekvenser du brukte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Den ble så bra som den kunne bli av så små elementer, derfor vi også brukte høytalerne i hatthyllen for å få litt hjelp med punchen der. Gul Focal trenger noen timer innspilling før det lager musikk. Så grov justering er gjort nå bilen kommer tilbake senere når elementene har løsnet litt. Dørene er dempet med dynamat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Med høgtalere bak, kan ein vel skru opp delefrekvensen til subbene litt og. Gløymde å nevne at du har gjort ein bra jobb i forrige innlegg! Det virker som om du liker lyden av Focal godt. Eg vurderer å oppgradere lyden i ein bil til sommaren. (eg bur dessverre laaangt unna bilstereobutikker) So eg rekner med at som f.eks. 165 KRX2 er bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Ja, kommer til å dele dem ganske høyt for å kompensere. 33KX funker ganske bra på høyere frekvenser også. Det er lettest å selge ting som en selv liker vettu derfor blir det endel Focal. Krx2 er ett supert frontsett har selv hatt storebroren altså 3veis settet i X5en. Funket bra det, men det krever endel mere jobb en 2veis settet. Det er mye lettere å få veis settet til å funke 100%. Godt vi har posten da, tar jo ikke mere enn ett par dager å sende noe til Lærdal Om du skal ta en lyttetest først blir det jo litt vanskeligere. KRX settet er noe mykere i diskanten enn gamle K2P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Takker for infoen. Eg vil nok sikkert like lyden. (men dei fleste høgtalerene i den prisklassen har nok sikkert fin lyd) Med nyare biler er det ikkje alltid so lett å bygge 3-vegs system. Eg hadde Boston Acoustic Pro 6.43 i 2 biler. Men i dei 2 bilene var det ikkje so nøye med litt amatør jobbing av dørtrekk osv. Har ein 03 S60 no og eg får vel holde amatøren (meg ) i sjakk på dørtrekka der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 ser ut som det blir en veldig bra finnish på det meste du driver med nautiluz. Liker Focal selv, men mine står i stua Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2012 Takker for det. Mine står også i stua Focal hele veien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Sinnssykt stilig! Liker at folk monterer god lyd i nyere biler, i hvert fall når det er gjennomført som her! Godt arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Bedre ferdig bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 rått:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå