mussa Skrevet April 4, 2012 Forfatter Share Skrevet April 4, 2012 Heisann, jo takk! Er fornøyd med bilen selv om den har hatt sine særheter! Jeg har ikke tatt av lyktene på bilen for lufting, kun tatt av dekslene bak kjørelyspæra og latt den stå uten de en stund, ble vel fri for fukt i løpet av et par dager.. Skal også nevnes at jeg mest sannsynlig har en annen luftfilterboks i min kontra en 04 2.5IA.. Jeg måtte jo ut med luftfilterboksen for å komme til baksiden av lykta, løsnet bare på slangeklemmene til luftfilterboksen, fjernet slangene og da er boksen "løs", var to gummioppheng på den som boksen måtte dras av, det var litt kronglete, men når jeg har gjort det en gang så går det lettere neste gang! Enten det ellers lar jeg bilen gå med sitt Green konfilter som sitter på den nå.. MYE lettere å fikse en defekt pære når den går eller å ha kontroll på luftfilter og service på det.. Skal nevnes at min kjære er utstyrt med vanlig halogenlys, ikke noe fancyspancy Xenon som følger etter rattbevegelser eller noe.. Hehe.. Bilen har hatt en oppstart med feilmeldinger siden sist, ladingen gikk rett til topps igjen og gir alt for høy volt før den kutter.. Denne gangen gikk ladingen opp og ned mellom 14 og gud veit hvor høyt i rykk og napp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet April 4, 2012 Share Skrevet April 4, 2012 Ok, takk for svar. Tror du skal være glad du kjører X3. Er den BMWen med minst feil. Derfor er det rett og rimelig at vi X3 eiere også har litt småprakk X3'en var for meg (før jeg kjøpte den) en bil det var vanskelig å like designmessig, men jeg må si at jeg liker den mer og mer med tiden. De sier god design er slik..... Sistenevnte kan sikkert diskuteres. Har heldigvis ikke hatt noe prakk med min, annet enn fukt i den ene hovedlykten. Jeg har selvfølgelig adaptive xenon og de koster flesk å bytte,.....men når det er sagt så er jeg glad jeg har de. Har tatt dekseltrikset noen ganger selv. Det fungerer bra, men fukten kommer desverre tilbake. Har vurdert å borre permanente luftehull i lykta, slik at jeg slipper kondensen. Får søke litt mer før jeg tar frem drillen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mussa Skrevet April 8, 2012 Forfatter Share Skrevet April 8, 2012 Har lyst til å bytte til Xenonlamper jeg også hvis det er mulig, trenger ikke være adaptive for min del.. Hehe.. Har kjørt diverse biler med det og blir ikke komfortabel med det, sikkert en vanesak.. Skal snart sette på dekslene igjen jeg også, og se hvordan det går.. Går det ikke, så borrer jeg et hull i et av dekslene, de er ikke vanskelige å bytte eller tette igjen.. Har vært på fjellet i påsken med X3`n og den skuffer selvsagt ikke! Var (som vanlig) eneste bilen som tok de siste 300 meterne til hytteveggen (De to andre bilene var en 3-serie og en Mini Cooper Clubman som absolutt ikke hadde sjans..) Nå har jeg en svigerfar som skal bytte ut 3-serien med X3! Litt morsomt å være pakkesel opp og ned til hytta med varer++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mussa Skrevet April 8, 2012 Forfatter Share Skrevet April 8, 2012 Fremtidsplanene er ganske enkle, vedlikehold, kjøring og kanskje 18-19" sommerfelger hvis økonomien tillater det.. Skal ta oljeskift snart, tenker å gjøre det selv hvis det ikke er noe hokus-pokus å fjerne oljefilter osv.. Stoler ikke på verksteder en flekk etter luftfiltertullet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 18-19-tommere? bestill med nyrebelte i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mussa Skrevet August 21, 2012 Forfatter Share Skrevet August 21, 2012 Da har samboeren kommet seg hjem etter turnustjeneste i nord så da har vi et BMW-produkt til stående i gården: Vi bor midt i området der Frida slo til med tidenes regnvær, gikk bra med både biler og hus heldigvis! Godt å ha X3`n når vi skal på hytta, for skogsbilveien opp er ikke god.. I følge fatter`n må man ha Jeep/Pajero eller lignende for å komme opp, men det gikk utmerket med X3`n også, så den fortjener litt skryt for sine evner til å komme frem der det er ugjestmildt! Fortjent hvil på parkeringsplassen: Litt værre lenger inn på skauen, dette var en skogsbilvei: Kjører fortsatt på 17" foreløpig, like dumt når man bruker bilen i skauen! Neste plan er EU-kontroll, det bør gå greit.. Så er det el-vifta til radiatoren, den går ikke.. Hmm.. Ikke noe stort problem under vanlig kjøring, men skal fikses.. Så skal det byttes registerkjede-stramming, bilen høres noe diesel ut på tomgang og det er vistnok en vanlig sak å bytte de da, aner ikke om det er verkstedjobb eller noe man kan gjøre selv.. Skal også montere hengerfeste på bilen, er lei av å måtte låne bil når jeg skal bruke hengeren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mussa Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Hmm.. Kom til å tenke på en ting.. Har jo hatt defekt lyspære-varsel nesten siden jeg kjøpte bilen.. Testet alle mulige variasjoner, men fant ingen defekt lyspære før det gikk opp for meg at det kanskje skulle være to tåkelys bak.. Var bare et lys som fungerte.. Kunne ikke skjønne at tåkelyspæra bak hadde gått, for det er SVÆRT sjelden den er i bruk! Etter diverse demontering av bakluka (Igjen) fikk jeg tilgang til pæra (Her skulle det vært en liten ironisk applaus til de ingeniørene som gjør det så himla vanskelig å komme til ei pære). Pæra var ikke defekt, bare løs.. Festet den igjen og det var bare velstand, ingen varsellamper lengre og det er digg.. Blir spennende å se hvordan spenninga blir når det blir kaldere, ikke hatt noe ladetull sommerhalvåret/ siden jeg var i Mo i Rana i vinterferien.. Har også funnet DIY hvordan man setter på hengerfeste på E83, riktignok fra USA, men ut i fra det jeg kan se på bildene er det veldig likt.. Egentlig en smal sak å sette på selve hengerfestet og koble det til.. (Sant kontaktene er like og tilstede..) Det vanskeligste er vel å få av plasten på støtfangeren.. Jeg kikka raskt etter kontakten til lampene som skal være på høyre side bak/under dekselet til varseltrekanten, men så ikke noe.. Tror den er bak lydisoleringen som jeg ikke rørte.. Står i veiledningen at man skal legge kabelpakka bak lydisolasjonen, så da er den vel bak der et sted.. Edit: Har heller ikke hatt dugg i lampene i sommer, så da er den saken biff, for det har ikke stått på luftfuktigheten i sommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mussa Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Er X3`n en real offroader? Neeeh, men den biter jaggu godt fra seg allikevel.. Testet den på hytta i helga og kommer like langt med den som en kort nyere type Grand Vitara, men kommer ikke opp bakken der jeg kom opp med Pajeroen.. (Måtte prøve da..) Er gjort en del arbeid på demningen ved hytta, så det er myyye gjørme.. Har sjelden sett så møkkete X3`r noe sted: Elgjegerne var på plass også... Land Roveren til en bekjent av meg som har parkert ved hytta: Ikke typisk vinkling på BMW her inne tror jeg, men greit med litt variasjon, ikke bare senking og Rudskogen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Fornuftig det, med ikke bare senking og rudskogen. Hva gjorde at du ikke kom opp, der du kom opp med Pajero? Bakkeklaring eller kom du bare ikke opp? Kjenner at lysten på 4*4 er blitt større den siste tiden. Nye X3en ser jo også veldig bra ut Hvordan synes du X3 din er å kjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 tror du skal være glad du kjøpte bensinen.. for 2.0d har vi hatt masse turbobytter på...! gøy å se at du tester den litt i terrenget! fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mussa Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Grunnen til at jeg ikke kom opp var bakkeklaring ja.. Skal sies at Pajeroen hadde 31" også.. Tror ikke selve underlaget hadde spilt noen rolle! X3`n er veldig god å kjøre! Fast og fin i fisken til "effektiv" landeveiskjøring, god komfort og faktisk bra utenfor vei også! Presis og fin styring, god girkasse, gode seter og BRA ratt! Kjørte Mo i Rana - Drammen med kun et stopp utenfor Oppdal for å fylle litt bensin og spise en pølse i vinterferien uten å bli nevneverdig sliten engang! Er veldig fornøyd med bensinmotoren så langt, har ikke direkte veldig overskudd av kraft, men det funker mer enn bra nok, samt den er billig i drift i forhold til (de fleste) andre biler med samme spec. , størrelse og motor! Har har hørt litt diverse om dieselmotorene ja.. Liker definitivt best bensinmotorer så langt! Bare få byttet kjedestrammerne så den ikke høres ut som en diesel på tomgang så er det bare velstand.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Morsom tråd dette, skal følges. Fikk lyst på X3 selv nå faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mussa Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Kan anbefale X3 til hvemsomhelst... Prisene på de begynner jo å bli menneskelige også.. (Er vel også en fordel, de holder seg godt i pris.. Glemte å nevne en sak om X3`n i går også merker jeg.. Jeg har jo hatt diverse biler i flere slags prisklasser og prøvd diverse fra koreansk billigbiler til tyske premiummerker og en annen ting som imponerer meg med BMW`n er interiørkvaliteten, ingen plast som knirker, gode faste brytere og knapper! Ikke veldig spacet og fancy, oversiktlig og ryddig. Det liker jeg. Veit noen av dere om spenningsregulator som styrer ladestrømmen sitter i dynamoen eller er den "ekstern" i en eller annen hjerne? Har sjekket litt og dynamoen er vist byttet før jeg kjøpte den.. Nå som det går mot minusgrader så "overlader" den igjen før den slutter å lade.. I dag startet den å lade normalt igjen etter 2-3 mil da, men har aldri hatt en bil som "lader ved behov".. Hadde forresten vært morro å fått typ. Arctic Trucks til å leke seg med X3`n også.. Laget en litt hårete X3.. X3 har jo deltatt i Dakarrally.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå