Naitsirhc Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Har en 1998 520i og vet ikke helt hvor jeg kan se motortemp? Noen som vet hvor man kan se det?
Otis Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Den kan du se på høyre siden i instrumentpanelet, du har en "klokke" der med en viser på som beveger seg mot høyre etterhvert som motoren blir varmere. Når nåla står rett opp så har du mellom 85-120 grader sånn ca.
SweetBMW Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 For å utdype litt. Dette er tempen på kjølet vannet ditt som blir målt av en temp sensor i blokka og i radiator. Selv om nåla på kjølevannsmåleren står rett opp, er ikke olja på langt nær like varm Måleren til høyre, som Otis sa.
Naitsirhc Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Var det jeg mente. Ser jo bare temperaturen på kjølevannet, men vil jo vite temp på motoren.
SweetBMW Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det får du ikke på E39 med M52TUB20. Den bruker ikke olje temp visning i dashen. Kun M5, M3, M6 osv som har olje temp visning i dashen. Jeg har brukt M3 dash i min med M54 motor, og den har olje temp visning.
Otis Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Du kan jo si det sånn at etter at nåla på kjølevannet har gått opp til midten, altså rett opp, så er motoren klar. Olje temperatur er nok ikke så viktig på en normal motor som på ingen måte er blitt hardt tunet. Om du uansett ikke synes dette er gått nok, så kan du vente i kanskje 10 min etter at nåla er rett opp, da bør oljen ha rimelig god temperatur på seg. Disse motorene utvikler ekstremt med varme.
bjalle Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Har du tilgang til carsoft så kan du se livedata med temp på kjølevann osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå