ost_ost_89 Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Har et merkelig problem på bilen min.. Venstre blinklys fremme lyser ikke når jeg låser opp bilen, mens det lyser bare en gang når jeg låser den igjen. Alle andre blinklys lyser 2 ganger slik det skal. Problemet har vært på bilen så lenge jeg har hatt den. Bilen har også DEFA alarm om det skulle ha noe å si.. Noen som vet hva dette kan være??
ost_ost_89 Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Noen som har opplevd det samme eller som har peiling?
SweetBMW Skrevet April 2, 2012 Skrevet April 2, 2012 Jeg har det samme om deg. Bare dette gjelder venstre blinklys bak på ettermonterte LED lamper. Jeg misternker dårlig jording eller noe.
StigJ Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Er nok DEFAen som gjør dette ja. Siden du har alarmen så er det den som sender ut signal til blinklysene. Hvis alarmen er koplet riktig så går det to ledninger bort til lysbryteren. Her er det satt inn 6 stk. sperre/skilledioder som da er koplet sammen 3 og 3. Altså venstre blinklys (3 st.) er koplet sammen. og høyre koplet sammen. Sperredioden som da går til venstre fremme er defekt. Siden det blinker i alle når du låser så er det det originale som overstyrer DEFAen. Man kan jo programmere alle nyere BMWer til å bline en gang når man låser uansett om man ikke har alarm. Skal se slik ut hvis det er bruket originale:
ost_ost_89 Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Er nok DEFAen som gjør dette ja. Siden du har alarmen så er det den som sender ut signal til blinklysene. Hvis alarmen er koplet riktig så går det to ledninger bort til lysbryteren. Her er det satt inn 6 stk. sperre/skilledioder som da er koplet sammen 3 og 3. Altså venstre blinklys (3 st.) er koplet sammen. og høyre koplet sammen. Sperredioden som da går til venstre fremme er defekt. Siden det blinker i alle når du låser så er det det originale som overstyrer DEFAen. Man kan jo programmere alle nyere BMWer til å bline en gang når man låser uansett om man ikke har alarm. Skal se slik ut hvis det er bruket originale: Takk for et veldig bra svar! Da har jeg noe jeg kan sjekke ut
StigJ Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 De skal være loddet innpå 6 ledninger som går inn i modulen ja. En ledning for hvert blinklys. De er der for at signalet fra alarmen kun skal gå den ene veien. Så er den defekt (sperrer begge retninger) vil den ikke slippe signal fra alarm og gjennom, ergo ingen blink når bilen låses opp
ost_ost_89 Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 De skal være loddet innpå 6 ledninger som går inn i modulen ja. En ledning for hvert blinklys. De er der for at signalet fra alarmen kun skal gå den ene veien. Så er den defekt (sperrer begge retninger) vil den ikke slippe signal fra alarm og gjennom, ergo ingen blink når bilen låses opp Så da finner jeg mest sannsynlig bak lysbryteren? Eller inni dashbordet? Vet du hvor jeg evt får kjøpt ny slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå