Gå til innhold

Kan jeg kreve erstattning?

Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

Nettop fått en fin stor ripe i døra etter en takkstein som løsna fra taket der jeg leier å gikk rett i sida på døra mi. Grunnen til jeg lurer er fordi det er ganske gammal takkstein som ligger der, å den er ikke trygt sikkra i det hele tatt, ikke var det noe spesielt sterk vindt i natt eller som tilsa at den skulle dette ned.

Så det jeg lurer på da, kan jeg kreve erstattning av huseier for ripa i døra?

Er det noen forskrifter på sikkring av takstein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er snekker læling og kan forklare litt angånde innfestning av takstein. All takstein på nederste, øverste rad, samt langs sidene/ytterst skal være festet. Dette gjelder også rundt pipeløp og luftehatter. Hvistaket er nylagt med gammel stein er det kun sunn fornuft om steinen skal festes ellerikke, personlig liker jeg å feste fammel stein siden de ligger ræva hvis de ikke er festet.

I oslo er huseier annsvarligfor åfjærne istapper, løse gjenstander på tak for egen regning hvis det er fare for skade for eiendeler eller personer. Sistnevnte er jo viktigst.

Jeg personlig vill tatt opp dette med huseier på en forsiktig måte for å finne ut deres reaksjon på saken. Enkelte sier med en gang at du kan henge deg, andre påtR seg skyld. Så ville jeg forhørt med med forbruker rådet via mail, da får du alle dine krav skriftlig, noe som hjelper sykt i denne situasjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

tror du verkstedet sender regninger til hvem som helst ? her må du nok ta en prat med huseier eller ta en tlf til forsikringsselskapet ditt og spørre hvordan du skal forholde deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...det er huseiers ansvar å sørge for at ting ikke faller ned, gå til politiet først og anmeld saken, så tar du med deg kopi av papirene fra politiet til ditt forsikringsselskap, det er den eneste måten å gjøre det på, hva politiet gjør med saken er helt irrelevant for her er det ditt forsikringsselskapet som krever at huseiers forsikring skal dekke skaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...