Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har du lykter med den seige "limen" er det ingen problem og opne dem. På fattern sine lykter kunne vi nesten opne dem etter et par runder med varmluftpistol. Var veldig lite som skulle til. Og det er ingen problemer og få det av, må bare være litt tolmodig og forskiktig.

Jeg prøvde på min 03, varma som faen men glasset rikka seg nesten ikke, om det gjorde det i det hele tatt. Satt bomm fast. Var fare for og knekke kanten rundt.

Men skal nok gå and å få opp, de lyktene jeg "overhalte" var limt med silikon.. Måtte skjære med tapetkniv og kutte glasset i mange biter. Gikk til slutt men det var litt jobb. :)

PS:

Om dere demonterer prosjektoren fra resten av lykta, må denne justeres i forhold til fjernlyset. Jeg traff på eine lykta helt tilfeldig (tenkte ikke over at det måtte justeres), mens på andre lyser fjernlyset litt høyere opp i forhold til nærlyset. Så bør sjekke dette ev. før man monterer ihop :)

Bra du nevner det med prosjektoren , Kordan gjør du dette ?? er det ikkje nok og justere alt av lys etterpå ??

Skrevet

Bra du nevner det med prosjektoren , Kordan gjør du dette ?? er det ikkje nok og justere alt av lys etterpå ??

Fjernlyset er fast på hele plasten, så når du skrur prosjektoren fast i plasten som utgjør langlys så må prosjektoren justeres inn etter fjernlys, dette får du ikke gjort med lampen satt ihop. Strammer du for mye i toppen på prosjektoren lyser fjernlys alt for høyt når nærlys er justert i korrekt høyde. Er litt slik på ene lykta mi. Får på en måte øitt mørkt felt der nærlyset kutter og opp til der fjernltset lyser, de overlapper ikke hverandre om du skjønner. :smile:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...