spruddel Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Hei, min ene nøkkel sluttet plutselig å virke for 1 år siden. Snakket med BMW tidligere og de sier at nøkkelen trenger lading ved å stå i tenninga over 30 minutter så tar den imot lading osv. Men så leste jeg guide på hvordan man programmerer om nøkkelen. Fra sånn ca. 3.25 ser man 3 måter å gjøre det på. Prøvde alle disse måtene og bilen låste opp og igjen dørene, indikterte korrekt programmering. Og da virket den nøkkelen som ikke virket tidligere, problemet var at den som virket sluttet å virke. Gjorde det igjen og det byttet igjen. Fikk bare byttet på hvilken som virket, aldri begge to samtidig. Noen som har tips til hvordan jeg får begge til å virke?
Tore_S Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Begge nøklene må omprogameres. så fort du er ferdig med den første må du ta den andre! Var i allefall slik på en e38 jeg hadde for noen år siden...
spruddel Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Prøvde det mener jeg. Bilen står jo lagret en stund til, men når jeg henter den hjem igjen, så får jeg prøve. Evt bør jo BMW gidde å gjøre dette omtrent gratis for meg. Er vel gjort på 2 minutter hvis man kan det
hao Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Poenget er vel at det skal være bare en nøkkel. Eller ?
Thundercoil Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Skal gå med to. Enten som reserve, eller hvis du f.eks. har en partner og bilen har memory på seter og/eller speil, så kan dere ha én nøkkel hver med individuelle innstillinger. Så slipper man å styre med instillinger hver gang bilen bytter sjåfør.
spruddel Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Begge to virka før. Har en egen reservenøkkel som er uten noe som helst elektronikk. Skal være to sett som virker.
Stawky Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Jeg hadde samme problem etter jeg hadde min på en småfiks hos bavaria, der de skiftet en hovedmodul, da virket bare nøkkelen jeg leverte til dem, og ikke den andre, men da reiste jeg bare tilbake, og tror jeg han brukte metode som som vist i videoen. Gjort på 2min, gratis ofc, og begge virket etter det og virker ennå.
kevin1982 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Jeg fulgte denne linken på min E39. og den funket på bilen min.
spruddel Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Skrevet Mars 7, 2012 Hmm, det skal jeg prøve. Altså putte i den som ikke virker, posisjon 1 i 2-3 sekunder, hold åpneknappen og trykk lås 3 ganger og slipp åpne etter 10-15 sekunder, så trykke åpneknappen på den som funket og låseknappen 3 ganger også slippe åpne etter 10-15 sekunder. Det har jeg ikke forsøkt. Skal forsøkes om noen uker
spruddel Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Skrevet Mars 28, 2012 Den siste oppskriften der funka Godt at man slipper unna gratis noen ganger
kevin1982 Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Den siste oppskriften der funka Godt at man slipper unna gratis noen ganger Det var moro å høre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå