Gå til innhold

lufting om ombygging 528 til 540.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei alle bmw elskere, som meg sjøl :)

jeg har tenkt å bytte om min bmw 528 igjen. men nå skal den bli bygget om til 540 med ess kopressor..

så jeg lurte på hvor mye av 528 er lik med 540. tenker mer med på demper, bremser/under stell. eller må jeg bytte alt???

jeg har godkjenning papirene på at 528 og 540 er samma karosseri. bør jeg bruke M5 drivverk, bremser og dempere pga jeg skal ha kompressor.

Grunnen til jeg bygger om til 540 og ikke M5 er pga jeg tok en prat med biltilsyndet som fotalte det var mer søking og bygging til m5. feks at M5 ikke har reservhjul. den må bort og biltilsyndet liker ikke kapping i karrosseri. hvis noen har godkjennings papirer på dette så håper jeg dere kan dele det med meg.

håper dere kan hjelpe meg med dette og komme med råd og tips....

alle som kjenner til bilen vet at dette er egentlig en 520 som er godkjent bygget til 528.

Skrevet

540 har helt anerledes forstilling.. Du må bytte alt.. Travers, bærearmer, dempere osv osv...

Om det er forskjell på bakstilling vet jeg ikke.

Skrevet

540 har helt anerledes forstilling.. Du må bytte alt.. Travers, bærearmer, dempere osv osv...

Om det er forskjell på bakstilling vet jeg ikke.

Skrevet

Det aller enkleste (og gjerne billigste) du kan gjøre er å finne deg en hel svensk/tysk/engelsk 540i og flytte over motor/gir/understell.

Skrevet

Skal du først gjøre den ombygginga her, ville jeg brukt komplett M5 forstilling og bakstilling. Det er ikke noe forskjeller på stag osv. i forhold til 540, men de største er færre runder lock til lock på styring, større bremser og diffbrems bak.

Skrevet
Skal du først gjøre den ombygginga her, ville jeg brukt komplett M5 forstilling og bakstilling. Det er ikke noe forskjeller på stag osv. i forhold til 540, men de største er færre runder lock til lock på styring, større bremser og diffbrems bak.

takk for tipset. fikk i dag oppskriften på å få godkjent ombygging til M5. så da kan det tenkes jeg går rett på en M5. så det blir vel bra. har også tenkt å bytte litt foringer, lenke armer etc etc. også tenkt å overhale den motorn før den går inn i bilen. samma med girkassa og diffen. men først blir det del timer sveising i bagasjen =).

skal prøve å lage en bra prosjekttråd på dette. med masssse bilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...