kevin1982 Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Hei hei alle bmw elskere, som meg sjøl jeg har tenkt å bytte om min bmw 528 igjen. men nå skal den bli bygget om til 540 med ess kopressor.. så jeg lurte på hvor mye av 528 er lik med 540. tenker mer med på demper, bremser/under stell. eller må jeg bytte alt??? jeg har godkjenning papirene på at 528 og 540 er samma karosseri. bør jeg bruke M5 drivverk, bremser og dempere pga jeg skal ha kompressor. Grunnen til jeg bygger om til 540 og ikke M5 er pga jeg tok en prat med biltilsyndet som fotalte det var mer søking og bygging til m5. feks at M5 ikke har reservhjul. den må bort og biltilsyndet liker ikke kapping i karrosseri. hvis noen har godkjennings papirer på dette så håper jeg dere kan dele det med meg. håper dere kan hjelpe meg med dette og komme med råd og tips.... alle som kjenner til bilen vet at dette er egentlig en 520 som er godkjent bygget til 528.
Lamek Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 540 har helt anerledes forstilling.. Du må bytte alt.. Travers, bærearmer, dempere osv osv... Om det er forskjell på bakstilling vet jeg ikke.
Lamek Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 540 har helt anerledes forstilling.. Du må bytte alt.. Travers, bærearmer, dempere osv osv... Om det er forskjell på bakstilling vet jeg ikke.
hao Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Her er i alle fall lesestoff hvis du ikke har sett det search.php?keywords=ombygging+540&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k
SweetBMW Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 www.realoem.com er en fin side =) der står alt du trenger om deler.
Lars89 Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Det aller enkleste (og gjerne billigste) du kan gjøre er å finne deg en hel svensk/tysk/engelsk 540i og flytte over motor/gir/understell.
Mariuse34 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Lag gjerne en skikkelig prosjekttråd på dette. Garantert flere som lurer på dette!
Mikael-B Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Skal du først gjøre den ombygginga her, ville jeg brukt komplett M5 forstilling og bakstilling. Det er ikke noe forskjeller på stag osv. i forhold til 540, men de største er færre runder lock til lock på styring, større bremser og diffbrems bak.
kevin1982 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Skal du først gjøre den ombygginga her, ville jeg brukt komplett M5 forstilling og bakstilling. Det er ikke noe forskjeller på stag osv. i forhold til 540, men de største er færre runder lock til lock på styring, større bremser og diffbrems bak. takk for tipset. fikk i dag oppskriften på å få godkjent ombygging til M5. så da kan det tenkes jeg går rett på en M5. så det blir vel bra. har også tenkt å bytte litt foringer, lenke armer etc etc. også tenkt å overhale den motorn før den går inn i bilen. samma med girkassa og diffen. men først blir det del timer sveising i bagasjen =). skal prøve å lage en bra prosjekttråd på dette. med masssse bilde.
Mikael-B Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Kjøp sveisedel av gulvet, så går det forholdsvis fort
AlXz Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Har 540iA '96 mod delebil med komplett motor/gir og understell om du skulle trenge noe =) (svensk, moms betalt)
kevin1982 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Kjøp sveisedel av gulvet, så går det forholdsvis fort Det var ingen dum ide... Takk... Slipper jeg å kappe 2 biler....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå