Gå til innhold

Bytte foringer/forstilling på 01 e39 tour, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skrangler og rumler noe helt jævlig under bilen framme når jeg treffer på ujevnheter i veien, samt at bil og ratt rister sånn at gummer og fyllinger neste flyr ut av kjeften under lett brems fra rundt 120kmt.

Søkt rundt på forumet og ser at det er snakk om dårlige foringer som er grunnen. Vel og bra.

Det jeg lurer på er dette med X5 foringer. Jeg kunne tenke meg X5 foringer rundt hele.

Hvordan funker dette? Bestiller jeg stag med X5 foringer ferdig presset på? Er det kun noen stag som nytter X5 foringer, eller kan X5 foringer nyttes på alle stag under bilen?

Jeg tenker å bytte hele forstillinga når jeg først er i gang, bilen har rullet 230k.

Nye stag med nye foringer, eller bare nye foringer på gamle stag?

Som dere sikkert skjønner er jeg helt grønn på dette, men etter at jeg fixet vanos selv så har jeg fått blod på tann og ønsker ikke å kaste pengene mine til et verksted når jeg sikkert kan fixe dette selv:)

Tenkte også å lage en DIY av dette med bilder dersom tiden strekker til.

All hjelp mottas med takk:)

Skrevet

Må kjøpe originale stag - og en løs X5 foring og presse inn, staga er jo i utgangspunktet forskjellige og er vel da den indre foringen som er lik.

Slik jeg gjorde på min E34 i allefall, kjøpte originale stag og løs M5 foring og presset inn.

Skrevet
Må kjøpe originale stag - og en løs X5 foring og presse inn, staga er jo i utgangspunktet forskjellige og er vel da den indre foringen som er lik.

Slik jeg gjorde på min E34 i allefall, kjøpte originale stag og løs M5 foring og presset inn.

aha, er det da slik at jeg kan kjøpe stag uten foringer? Eller presser jeg ut de som står i og inn med nye x5?

Skrevet

Noen stag får du kjøpt uten foringer, vet ikke om du får ned bærearm uten foring. Men i allefall casterstag.

Det er i hovedsak to bærearmer og to casterstag du skal bytte.

Burde også bytte lenkearm til stabstag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...