Gå til innhold

2002 Alpina. Pris?


ovangs00
 Share

Anbefalte innlegg

Tror du skal høre på 02classic.no

Der er det noen som har god oversikt over -02 generelt og -02 alpina, prisnivåer osv. Skal man vurdere en slik bil til en svært høy pris må man også være 110% sikker på at alt stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fant du ut noe ang. prisnivå på noe sånt?

Fikk nettopp nyss om en 75(?)-mod. 2002 Alpina som står i en garasje et sted i nærheten. Vet ikke om eieren er klar over hva slags verdier han sitter på, men det er meget mulig han gjør det siden han har valgt å spare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har du noen flere bilder av denne? Mulig jeg har kjørt den en gang i tiden. Og da er det ikke en orginal alpina, men bygget om i senere tid. Recaro skinn interiør, to plasser i baksetet, 3 delte skrudde BBS, gullbelegg på diff.

Jeg prøvde den en gang rundt 90. Gikk jævlig bra og var stiv som ett lokomotiv, men fikk beskjed av eieren at jeg ikke hadde peiling på å kjøre bil. Han mente jeg bare brukte 10% av det bilen var god for. En eller annen Ugland fra Arendal som hadde den da og den stod til salgs på motorpool på Lysaker der den gamle Fina stasjonen var. Den gang det var en rampe å kjøre av E18 for å komme seg til Fornebu. Han fortalte at det var kostet på bilen rundt 6-7 hundre tusen og at felgene var spesiallaget til bilen. Var til salgs for rundt 250.000 til den rette kjøperen da. Men det var krav om fliser eller teppe i garasjen den skulle så i. Kjørte den fra Lysaker og opp til solihøgda. En opplevelse jeg husker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Ugland er forøvrig død.

Hvis det er 2002 hans, så er den ombygget, ikke original alpina.

Han var en underlig skrue, Sendte vistnok bilen til tyskland på tune up, og påstod at det var kun ingeniører med hvite hansker som skrudde på den... hehe.

Han påstod også at hver kveld så la han en kremtopp godis på støtfangern framme, og på morgenen var den vekk.

Vandrehistorie: Han hadde en lotus en gang, og denne fant han ut at var så lav at den kunne kjøre under midtseksjonen på en spesifikk trailerhenger. En gang han skulle imponere en dame så tok han fart og freste under den samme hengern, problemer var at hengern var fullastet og dermed så ble det carbiolet..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt om noen her inne kjenner den igjen :) Har ikke gått på veien siden 2006 eller noe sånt. Skal visstnok være solgt som vanlig 2002, men bygget om av Alpina i etterkant. Har hvertfall fått seg Alpina byggenr. 514. En av de senere utgaver i og med at det er en 75-mod. kanskje :?:

Her er noen flere bilder:

Skinn Recaro. Meget gode å sitte i :)

nbhc1ir6spj9gjrffl3y.jpg

jbip0avvlmdkaxoi0v9l.jpg

Nr. 0514. Stussa kanskje litt på at det står BMW/Alpina E30 men :?:

aw7nuxaaiqpbcv7z7pi9.jpg

15" BBS RS

ea8x065xlz5230efj9if.jpg

hgqi6tvfqjwg4cchhric.jpg

EDIT: må bare presisere at dette ikke er min bil, og jeg kjenner heller ikke eieren personlig. Hadde bare vært interessant å fått vite litt om 02 Alpina generelt, siden dette er et noe uvanlig syn for meg hvertfall. Tror forresten heller ikke at bilen er til salgs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...