marjoh93 Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Hei folkens! Vet at jeg nå har laget mange tråder ang tidligere kjøleproblem, som endelig er fikset. Desverre har jeg en følelse av at bilen drar dårligere, og mer ujevnt nå enn det den gjorde før fiksing av kjøleproblemene. Har ikke gjort noen andre endringer enn å utbedre de feilene som var med kjølesystemet(Byttet termostathus, termostat, radiator & vannpumpe) . Vet at fatters var forran i motorrommet, og ruset bilen derifra under noen forsøk på å lufte bilen. Kan dette ha hatt noen innvirkning på problemet jeg føler nå? Utenom dette går bilen veldig bra, og har ingen tegn på å gå over normal temp. Håper på å få noen svar Takk
bcrazy Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Veivaksel sensor ligger jo rett under termostathuset, kan være at det har skjedd noe med den. Du må ta en diagnose.
Mariuse34 Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 bcrazy skrev: Veivaksel sensor ligger jo rett under termostathuset, kan være at det har skjedd noe med den.Du må ta en diagnose. Definitivt enig med Bcrazy!
marjoh93 Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 hm.. Okei:) Kan det ha noe å si at termostaten står slik som jeg har tegnet på dette bildet? Altså ikke vannrett, men loddrett om dere skjønner?
OrjanBmw Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 det kan være forskjell, men ubetydelig forskjell. dvs. noen termostater kommer med et lite hull som slipper inn vann selvom den er låst. ofte for å hjelpe med å lufte systemet og forhindre koking hvis termostat låser seg i "lukket" posisjon. hullet skal som oftest være øverst, men de fleste termostater i dag har ikke hull og det er derfor ikke relevant.
marjoh93 Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Okei:) Har skaffet meg tilgang til diagnosetesting om ikke så alt for lenge. Men jeg kom til å tenke på en ting, nemlig det at katalysatoren min har vært løs inne i eksosen. Kan dette ha hatt noen innvirkning? Vil det by på store problemer om jeg bare fjerner den?
LK Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Er innmaten løs kan den ligge å blokkere ja,så det kan ha innvirkning Ikke noe problem å erstatte den med et rør,men da får du for høy co på eu kontrollen.
marjoh93 Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 hm, hvordan er det å fjerne den? Må jeg sveise for å få fikset det?;S Eller er det bare å demontere eksosanlegget og fjerne den?
OrjanBmw Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 hvis katalysator er tett/defekt vil du merke dette på eksosen, dvs hvis du holder hånden ved eksosrøret skal du kjenne en gjevn flow av eksos. kanskje litt vanskelig for deg å sjekke dette når du ikke vet hvordan det skal være, så hvis du rister lett på katalysator og det ikke kommer lyd fra den er den sannsynligvis ok. evt kan du oppsøke verksteder som f.eks. svendsen eksos, der sjekker de dette gratis for deg hvis du spør fint. dvs at de kjenner med hånden om eksosutstrømningen er som den skal.
marjoh93 Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 hehe, katalysatoren har tidligere ristet litt i eksosanlegget når bilen har gått på tomgang. Regner med at jeg kanskje må gå til innkjøp av litt eksos deler... Men jeg tror jeg venter til etter diagnose så jeg er helt sikker
MrBrum Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Ved tett katalysator vil bilen trekke dårligere. Spsiellt ved litt hardere gassing vil du merke at systemet tetter seg. Du har kanskje også litt grovere lyd i anlegget uten at det er lekkasje?
marjoh93 Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 haha, min går iallefall helt dass nå. Lite kult å bli grusa av en 1.6l golf.... Takk for svar!
marjoh93 Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 Faen! Etter en kort tur nå, så begynte bilens temperatur å stige opp mot rødmerkinga... Tror jeg snart blir gaaal. Noen som vet hva dette kan tyde på da? ;S Har byttet; - termostat - termostathus - radiator - vannpumpe - øvre radiatorslange takker for alle tidligere svar, og til alle som tar seg tid til å svare )
MrBrum Skrevet Mars 6, 2012 Skrevet Mars 6, 2012 Er det kjølevæske lekkasje noe sted? KAn topp pakningen ha røket? Hvis katalysatoren har vært/er delvis tett blir det veldig høyt trykk i motoren, topp pakn. kan sprenges.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå