Sannor Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Det skjedde noe når jeg var ute å kjørte litt her om dagen: Var ute å kjørte, dro den litt på turtall i 2. gir og girte fort opp til 3, og så etter det begynte den å hoppe ut av gir. Virker som den holder seg i 3. gir i oppoverbakker, men hopper ut ellers? Hva kan det være? Er kun i 3.gir, de andre girene er helt fine Også lurer jeg litt på hva letteste måte å få ut hattehylla er? Takk på forhånd for hjelp! Info om bilen i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Bump Nobody knows? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Giroverføringen stram å fin? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Njei, vet ikke jeg Mats? hehe Hva mener du med det, har ikke peiling på sånne ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Har hatt et par sånne E36er. Har ikke peiling på girkasser, så gikk utifra de var slitt i stykker. Standard at det har blitt sånn med enten 1. gir eller 3. gir, evt. begge samtidig. Er vel de girene som blir brukt mest på en måte. 1. gir den du begynner og dra på med.. Og i større fart, smekker man ned i 3. for å få aksen igjen. På min med 3.girs feilen, ble det verre og verre, og til slutt hoppet den ut av 3. gir hver gang jeg slapp gasspedalen og trillet på giren. Så er jeg jo omringet av 30-40 soner og bakker i 50, så 3. gir ble brukt absolutt mest, også i køer i 60-sone til og fra skole og jobb. Så det var irriterende som faen. Hehe. Til slutt måtte jeg holde spaken i 3.gir konstant, ved kjøring i det giret. Hehe. Men dette var billigbiler til under 12k, så jeg giddet ikke utbedre det. Bare kjørte de til de rustet i stykker, ribbet brukbare deler og kastet dem. Dette var sikkert ikke til mye hjelp, men et lite hint om hva du kan ha i vente! Så sikkert greit å forhøre seg med et verksted og ta en titt, for å finne ut hva som må utbedres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Hehe, det er kjedelig om det skal skje så tidlig i mitt eie da. Har jo bare hatt bilen en måned! Men jeg får høre litt med noen av gutta på jobben om de kan få noen på verkstedet til å ta en titt på den en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Åssen motor? Ser ikke signaturen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Er en 1995 318is, 140hk. Er vel M42B18 den heter ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Har kasse du kan få for en tusenlapp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Hadde vært noe det! Men er litt stress å bytte kassa da, men må jeg ha ned kassa for å bytte/sjekke giroverføringen? Eller åssen kan jeg evt. gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Min tidligere e36 hoppet ut av 2. gir. Du må nok tåle "stresset" og bytte kasse. Har du først fått den i gir skal den ikke dette ut igjen hvis kassa er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Beste er vel å skifte ut girkassa ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Giroverføringa kommer du til men for å reparere kassa må den ut. Kan bytte den å jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 Er absolutt ingen problem å få den i gir, den blir der også ved pådrag og når jeg har gassen såvidt inne. Blir der når den har motstand, men hopper ut innimellom når jeg slipper gassen eller tråkker inn clutchen. Men tror dere det er noe med girkassa, eller bare giroverføringen? Jeg har ikke så god peiling på detta, men siden den går i gir og holder seg der ved motstand er det vel ikke noe med selve kassa? Sender deg pm, Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå