Gå til innhold

EU Kontroll - Forevises for trafikkstasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk denne idag pga senkefjærer foran.

Om jeg bare setter på orginalfjærer fremme kan jeg bare ta den på etterkontroll på ett verksted eller må den innom biltilsynet?

86944ccd.jpg

Skrevet

Kommer det noen innkalling dit i posten da eller?

Eller er det bare å møte opp med orginalfjærer og be de komme ende ut å se på den?

For å godkjenne senkesett må en vel kaste bort penger på 4-hjuls kontroll enda den ikke sliter dekk....

Skrevet

Du må ringe de å bestille time, eller stikke innom om din trafikkstasjon har drop in dager :)

Stemmer at du må ha papirer på 4hjulskontroll og lysjustering for å godkjenne senkesett ;)

Skrevet

Noen som vet om Vegvesenet blir informert om dette slik at man faktisk MÅ vise den? Tenker på om man skulle finne et annet sted som ikke bryr seg om senkingen og godkjenne den...

Skrevet
Noen som vet om Vegvesenet blir informert om dette slik at man faktisk MÅ vise den? Tenker på om man skulle finne et annet sted som ikke bryr seg om senkingen og godkjenne den...

Dette blir lagt inn på databasen til statens vegvesen og de er de eneste som kan slette feilen.

Jeg fikk selv "9er feil" for feil nummer på fjærer på forige eu-kontroll, det var ingen vei utenom å vise den på trafikkstasjon for å få feilen slettet.

Jeg bestilte en vanlig visning for godkjenning av senkefjærer og felger. Senkesett ble godkjent, men ikke felgene. Vegvesenet gjorde om feilen på felgene til en vanlig toerfeil så jeg kunne vise den på et verksted med de felgene som allerede var godkjent for etterkontroll.

Skrevet

Jeg ble stoppet i teknisk, og fikk pålegg om visning da bilen stod på coilovers og ikke godkjente felger/dekk. Da holdt det å bytte til orginale dempere og felger/dekk som allerede stod i vognkortet. Jeg stilte opp på biltilsynet, og en kontrollør tok en runde rundt bilen og sjekket vognkortet. Dette kostet meg ingenting. Skal du godkjenne noe (og det ikke bare er etterkontroll) så må du betale.

Skrevet

må vel betale de 500 det koster for time uansett, at du ikke betalte var vel gjerne et unntak..

om du må gjennom hele rekken så er det vel en 2000 ca (hjulstilling, bt time og stress), lys justering trenger egentlig ikke da den mest sansynlig går under tvil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...