Gå til innhold

Bytte høytalere E90

Share

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Er nå blitt lei av den elendige lyden i bilen, så jeg vurderer å bytte begge høytalerne i dørrene fremme. Så langt vet jeg at de 5,25". Vet ikke dybde på dem eller watt.

Har lyst til å bytte til noe litt større, men som ikke krever å bytte forsterker.

Noen innspill ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det minste systemet er det ikke diskant i speilhuset. Da er det en fullfrekvens høyttaler på 4" med kun en membran altså ikke coaxial.

Om du har minste pakken ville jeg kjøpt nye diskant hus, mener å huske dem koster rundt 150kr stk og montert ett bra komponent sett fra feks Focal dem er relativt dyre, men funker bra. Monteringen av dette er meget enkelt. Om du ser på tråden jeg har liggende her angående E60 så er det samme montering der.

http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=19020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAARGH!! Jeg har fulltoneelementer i min!! Har ikke sett det før nå :lol:

Fyttigrisen noe så ekkelt å ha pappfulltonehøyttalere i bilen min #-o

Men sånn ellers så er jeg enig med Nautliuz. Få deg nye speilhusdeksler med plass til diskant og få deg et komponentsett. Er vel ikke et lass å velge mellom i 4", men har troen på det som er linket til over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal det sies jeg ikke har mye peiling på lyd for å si det sånn... men hva er forskjellen på coxial og fullfrekvens ?

Sant det du sier, har ikke diskant i speilhuset. Er ute å bytte høytalerene framme i dørene, altså plug'n'play, orker ikke strevet med å strekke ledninger.

Om du har mulighet gidder du å sende ett par linker til hvilke høytalere som kan være en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulltonehøyttaler ser ut slik som et basselement. Altså bare en kopp i senter, mens en coax/coaxial har egen diskant i senter.

Du har også triaxial. Ofte brukt på 6x9. Da er det både diskant og mellomtone i senter.

Fulltone:

sph-30x-4.gif

Coaxial (2-veis):

55218680-260x260-0-0_Focal+Focal+Access+210+CA1+8+Inch+Coaxial+Speaker+.jpg

Triaxial (3-veis):

pyle-pyle-dryver-series-280-w-6-x-9-3-way-triaxial-speaker-3-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...