Shattered Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Finnes det en bil uten problemer? Jeg var ute og kjørte i dag, i det fine været. Skulle ta igang i et kryss, og plutselig bruker bilen skitlang til på å gi fart, før den skyter fart. Da jeg fikk den i 4.gir, kjentes det ut som om clutchpedalen lå flat under foten min - ble veldig rart å clutche! Det føles som om clutchen liksom er litt slitt. Jeg sliter skikkelig med å få den i 1. og revers, men ingen andre gir er vanskelige å få den i. Omtrent som å dytte en tung stein i et hull. Noen som har tips? Lukter ikke svidd clutch eller noe, heller. Glemte å legge til at den går helt som vanlig, bare vanskelig å gire noen ganger! Ingen ulyder eller noe...
Shattered Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 Tror du én sylinder kan ryke plutselig, altså?
Espen02E30 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Han mener ikke syl i motor, clutch syl han mener. Slurrer clutchen med pedal ute og full gass på tungt gir?
Alexx942 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Tror du én sylinder kan ryke plutselig, altså? Ein slavesylinder kan ryke like godt som alt anna, så det er nok mulig. Kan jo sjekke etter lekasjer
Shattered Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 Han mener ikke syl i motor, clutch syl han mener.Slurrer clutchen med pedal ute og full gass på tungt gir? Nei, men pedalen (ikke selve clutchen!) rister noe jævlig og virker som om den er lenger inne.
Yahoo Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Omtrent som å dytte en tung stein i et hull. Dagens metafor Prøv å holde clutchen helt inne, og kjenn etter om den blir lettere ettervert. Mulig luft i systemet? Dårlig bremseveske?
jorg1s1 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Ville prøvd å lufte clutchen før du begynner å skifte noe deler. Luft i systemet trenger for øvrig ikke å bety at noe er ødelagt, skjedde med meg for en stund siden - luftet clutchen, og siden har alt vært som normalt.
Espen02E30 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Vel, er alt som det skal kommer det ikke luft inn i systemet. Men, ved litt ivrig bruk kan gammel bremseveske koke, må ofte lufte etter på da. Vibrasjoner tyder på at noe er galt. Ang det du skriver i første post virker det som clutchen slurret. Clutch kan kanskje være deformert....
Shattered Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 Skal sjekke bremsevæske. Mye jobb å lufte clutchen?
jorg1s1 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Skal sjekke bremsevæske. Mye jobb å lufte clutchen? Nei, men du må under bilen. Sitter en nippel på girkassa, luftes på samme måte som bremser. Dvs. det trengs to menn, en for å sitte i bilen og bygge opp trykk og holde inn clutchen, mens den andre skrur opp og igjen nippelen.
Yahoo Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Lufteskrue som sitter ved siden av girkassen på slavesylinderen. Bruker vel samme tank som bremseveska til bremsene. Ingen problem EDIT: jorg1s1 var før meg -,-
Shattered Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Skrevet Februar 26, 2012 Skjønner ingenting! Jeg var ute og kjørte i sta, og plutselig er alt som normalt! Kan problemet ha oppstått ved at clutchen har blitt trykket for langt inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå